  • 1. Data: 2007-07-11 10:41:12
    Temat: Intercyza a zobowiazania kredytowe
    Od: "friedrich" <c...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcemy przed ślubem spisać intercyzę - moja dziewczyna na posiadany przez nią
    dom a ja na mieszkanie. Wiem że wg prawa bez intercyzy i tak pozostałyby one
    majątkiem odrębnym ale chcemy ją podpisać. Mam jednak pytanie - moja
    dziewczyna na na swojej nieruchomości hipoteke którą spłacać będzie przez
    kolejne 25 lat. Czy zapis w intercyzie o odrebności jej nieuruchomości bedzie
    skutkował tym iż ten kredyt hipotczny bedzie cały czas przypisany tylko do
    niej?

    I drugie pytanie: Czy w przypadku małżenstwa bez intercyzy stanę się
    współodpowiedzialny prawnie (jako współmałżonek) za ten kredyt? Jak to wygląda
    pod względem prawnym?

    PS
    Przepraszam za drugi raz ale onet zamieszal z tematem.

  • 2. Data: 2007-07-11 11:49:39
    Temat: Re: Intercyza a zobowiazania kredytowe
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "friedrich" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy zapis w intercyzie o odrebności jej nieuruchomości bedzie
    > skutkował tym iż ten kredyt hipotczny bedzie cały czas przypisany tylko
    > do
    > niej?

    de facto to i tak w razie niesplacenia kredytu to pod mlotek idzie dom

    > I drugie pytanie: Czy w przypadku małżenstwa bez intercyzy stanę się
    > współodpowiedzialny prawnie (jako współmałżonek) za ten kredyt? Jak to
    > wygląda
    > pod względem prawnym?

    jak wyzej

    jednak w tym wypadku jest inny ciekawy problem, dom bedzie jej, kredy jej,
    ale jak wnosze spacac go bedziecie z waszych dochodow, co oznacza ze
    poniekad bedziesz ten dom splacal, a w razie rozwodu nic z tego nie
    bedziesz mial