  • 41. Data: 2002-01-21 21:41:17
    Temat: Re: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej@xxx_.komorka.org> napisał w wiadomości
    news:a2hcs1$lh2$1@news.tpi.pl...

    > Rozporządzenie ministra finansów z 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania
    > niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    > akcyzowym

    (ciach)

    Bardzo dziekuje. Przynajmniej mam punkt zaczepienia ;)

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 42. Data: 2002-01-22 05:01:10
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Maciej Bebenek <maciej@xxx_.komorka.org> w artykule news:a2hcs1$lh2$1@news.tpi.pl
    pisze...
    > Użytkownik "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid> napisał w wiadomości
    >
    > Ile mozna pisac :-)
    >
    > [ciach rozporządzenie]
    >
    > I tu jest bardzo szerokie pole do interpretacji. Wbrew pozorom 3 miesiace to
    > malo :-)

    No OK, ale tutaj nie występuje explicite termin 3 miesięcy! :-)
    Wiem, że wałkowanie tego tematu robi się już nudne, ale
    dalej nie wiadomo jak to jest...
    :-)

    PiotRek
    b...@w...pl

  • 43. Data: 2002-01-22 23:02:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> writes:

    > Niezupełnie.
    > Myślę że owa ustawa może CO NAJWYŻEJ prowadzić do wniosku, że
    > skoro FV jest źle wystawiona to wystawcy nie przysługuje
    > odliczenie VAT z tytułu kosztów ZA TĄ USŁUGĘ.

    No nie. Co obchodzi klienta, ze sprzedawca nie potrafi poprawnie
    wystawic faktury (zakladam ze akurat tak jest)?
    Jesli faktura zostala wystawiona blednie, to nalezy żądac faktury
    korygujacej, albo wystawic note (zalezy, w czym jest problem).

    Jesli faktura nie moze w ogole byc prawidlowo wystawiona, to nie moze
    byc podstawa do zaplaty - co najwyzej do zawiadomienia urzedu skarbowego
    albo prokuratury.

    > w końcu jest opis co robić w razie nieprawidłowo wystawionej
    > faktury - i tam NIE MA mowy że "fakturobiorca" ma czuć się
    > od czegoś zwolniony... Dostał ? Dostał. Ma zapłacić ?
    > Ma zapłacić.

    Opis jest nieistotny, istotne sa przepisy prawa.

    > Wyciaganie sankcji skarbowych z tytułu niewystawienia
    > faktury nie z własnej winy (z mocy prawa wystawca nie miał
    > danych klienta !) byłoby chyba nie na miejscu... ale to
    > dywagacje na *.*.*.podatki :)

    Jesli wystawca faktury nie mial danych klienta, nalezy przypuszczac,
    ze wykonana usluga nie byla faktycznie wykonana (uslug
    telekomunikacyjnych oplacanych z dolu nie wykonuje sie raczej dla
    anonimowych klientow). Jesli usluga byla wykonana, a nie wiadomo
    kto byl klientem, to wlasciwie nalezaloby chyba wystawic wewnetrzna
    fakture (niezaleznie od wysokosci zaplaty za nia, ktora zreszta
    urzad skarbowy moze np. podwyzszyc - tzn. podstawe podatku).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator