  • 1. Data: 2002-01-02 13:56:23
    Temat: Urlop
    Od: "Radek ['Unforgiver'] Gruchalski" <r...@p...onet.pl>

    Na poczatku witam wszystkich grupowiczow.

    Moje pytanie:
    Pracuje w pewnej firmie od kwietnia 2001 i wykorzystalem do 31.12.2001 caly
    urlop, ktory przyslugiwal mi po pol roku pracy (jest to moja pierwsza
    praca). Chcialbym sie dowiedziec czy nowy urlop przysluguje mi dopiero po 12
    miesiacach pracy czy od poczatku nowego roku kalendarzowego ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz - Radoslaw ['Unforgiver'] Gruchalski

  • 2. Data: 2002-01-02 15:12:42
    Temat: Re: Urlop
    Od: "boni & klajd" <b...@w...pl>

    > Na poczatku witam wszystkich grupowiczow.

    Witam także.

> [...]
    12
    > miesiacach pracy czy od poczatku nowego roku kalendarzowego ?

    Miałem identyczny problem :-) ale to dosłownie identyczny. Poszedłem do
    kadrówek u mnie w firmie i tak zaczęły plątać że sam się pogubiłem. Musiałem
    się z nimi pokłócić żeby mi w końcu odpowiedziały w jakimś jednym sensownym
    zdaniu. Odpowiedź jaką usłyszałem wydawała mi się trochę nie bardzo i miałem
    wrażenie że mnie najzwyczajniej oszukały. Zadzwoniłem do Ciotki, która jak
    się dowiedziałem, także jest kadrówką :-) i ona mi w końcu wyjaśniła.

    Urlop, który dostałeś w październiku (9 dni) możesz wykorzystać do końca
    marca 2002. Ty już wykorzystałeś wszystko także jak widzisz do końca marca
    nie masz już nic. Z początkiem roku 2002 nie dostajesz żadnych dni urlopu
    (pomimo że tak w sumie jest napisane w kodeksie pracy - to jest taki wyjątek
    :-). Dopiero będziesz mógł iść na urlop od początku kwietnia 2002 bowiem
    wtedy dostaniesz 9 dni (brakujące do pełnego wymiaru). Do końca 2002
    będziesz miał 9 dni a dopiero z początkiem roku 2003 dostaniesz pełny wymiar
    (18 dni).

    A poza tym to dowiedziałem się że to że po pół roku mamy pół wymiaru to
    wynika z czystej dobroduszności pracodawcy ;-)

    Tłumaczyłem Ci na moim przykładzie (jestem po liceum) jeżeli jesteś po
    studiach to tych dni jest chyba więcej o 2 (20). Dokładnie nie wiem bo to
    akurat mnie nie interesowało.

    A tak poza tematem - jaki fundusz emerytalny wybrałeś bo ja jeszcze tego nie
    zrobiłem i dopiero teraz przysłali mi ponaglenie z ZUSu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-01-02 15:23:24
    Od: "Radek ['Unforgiver'] Gruchalski" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "boni & klajd" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A tak poza tematem - jaki fundusz emerytalny wybrałeś bo ja jeszcze tego
    nie
    > zrobiłem i dopiero teraz przysłali mi ponaglenie z ZUSu.

    Tak jak myslalem :-/
    Fundusz enerytalny ? A co to ? ;)
    Jeszcze nie wybralem. Ale ponaglenia nie dostalem :)

    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam rowniez i dziekuje.

    Radek ['Unforgiver'] Gruchalski

  • 4. Data: 2002-01-03 11:48:34
    Od: "boni & klajd" <b...@w...pl>

    > Fundusz enerytalny ? A co to ? ;)
    > Jeszcze nie wybralem. Ale ponaglenia nie dostalem :)

    :-) - drugi filar, itp. trzeba wybrać w siedem dni po rozpoczęciu pracy.

    A ponaglenia nie dostałeś bo w ZUSie jest burdel :-)