  • 1. Data: 2002-01-02 13:58:42
    Temat: Re: Odp: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> writes:

    > Jak najbardziej obowiązuje. Jeżeli tylko kiedykolwiek zrealizowałeś rozmowę
    > miedzystrefową wybierając Kod operatora 1044 (broń Panie Boże - prefiks)
    > podpadasz pod ten regulamin. Cytuję tutaj rozdział dotyczący układu "bez
    > podpisywania umowy". "Z umową" jest nieco inaczej i opisują to inne rodziały
    > regulaminu NOM.

    Bzdura. Ja nie musze wiedziec co to takiego to "1044". Moglo mi sie
    pomylic z 1033 albo z 0044 na przyklad. Nie ma umowy - nie ma regulaminu.

    Normalny czlowiek nawet nie wiedzialby gdzie takiego regulaminu szukac.

    Naturalnie dowolne firmy moga twierdzic, ze np. otwarcie opakowania CD,
    na ktorym ktos cos wypisal malenkimi znaczkami, jest zawarciem jakiejs
    umowy. Niewatpliwie wiekszosc ludzi nawet w to wierzy. Na szczescie
    takiego stanowiska nie da sie utrzymac w sądzie.

    Z NOMem mogloby byc niby inaczej, bo to sprawa polityczna, a jak wiemy
    - tam gdzie zaczyna sie polityka, konczy sie niezawislosc sądów - ale
    rowniez bardzo watpie.

    > Zasada jest podobna do jazdy tramwajem. Jest oferta publiczna z regulaminem,
    > wykupujesz bilet i jedziesz, ergo nie musisz zawierać umowy.

    Wykupienie biletu tez jest zawarciem jakiejs tam umowy (i to raczej
    nie kupna sprzedazy, bo zapewne bilet jest wlasnoscia firmy?).
    Ale to jest inna sprawa, jesli nie skasowales biletu, to umowy jednak
    _nie_ zawarles, mimo ze wsiadles do tramwaju, i w sądzie (gdyby ktos byl
    na tyle glupi ze by sie to skonczylo w sądzie) moga to wykorzystac.

    > Tutaj jest
    > oferta publiczna z regulaminem, wybierasz 1044 i gadasz ergo nie musisz
    > zawierać umowy.

    Ale jesli jej nie zawarlem, to oczywiscie moge wykorzystac fakt, ze
    byla oferta publiczna, ale operator nie moze tego zrobic, bo ja mu
    zadnej oferty nie zlozylem, ani umowy nie podpisalem (ani w ogole nie
    mialem z nim nic wspolnego).

    > Regulaminy TPSA milczą na ten temat.

    Wlasciwie regulaminy TPSA nie musza specjalnie wspominac o 1044, w koncu
    nie jest to jedyna mozliwosc uzyskania polaczenia, ktore zestawia nie
    tylko TPSA.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 2. Data: 2002-01-03 08:11:46
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Bzdura. Ja nie musze wiedziec co to takiego to "1044". Moglo mi sie
    > pomylic z 1033 albo z 0044 na przyklad. Nie ma umowy - nie ma
    regulaminu.

    I uważasz, że jak wykręcisz np 0700 albo 001808
    (bo Ci się pomyliło) to oczywiście jest za darmo, bo nie wiedziałeś.
    Wystarczy ogłoszenie w prasie ogólnodostępnej. A umowy NOM z TPSA nie
    czytaliśmy, więc o czym my dyskutujemy?

    CEZ

  • 3. Data: 2002-01-03 08:28:36
    Temat: Re: Z regulaminu NOM - dla wątpiących
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    Krzysztof Halasa przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

    > Bzdura. Ja nie musze wiedziec co to takiego to "1044". Moglo mi sie
    > pomylic z 1033 albo z 0044 na przyklad. Nie ma umowy - nie ma regulaminu.

    podniosłes słuchawkę wykręciłeś numer, chociaż wcale nie chciałeś
    rozmawiać :-)

    > Normalny czlowiek nawet nie wiedzialby gdzie takiego regulaminu szukac.

    a to już problem normalnych ludzi :-)

> [...]
    > umowy. Niewatpliwie wiekszosc ludzi nawet w to wierzy. Na szczescie
    > takiego stanowiska nie da sie utrzymac w sądzie.

    dlaczego nie?

    > Z NOMem mogloby byc niby inaczej, bo to sprawa polityczna, a jak wiemy
    > - tam gdzie zaczyna sie polityka, konczy sie niezawislosc sądów - ale
    > rowniez bardzo watpie.

    skąd to twierdzenie?

    > Wykupienie biletu tez jest zawarciem jakiejs tam umowy (i to raczej
    > nie kupna sprzedazy, bo zapewne bilet jest wlasnoscia firmy?).

    chyba raczej umowy przewozu

> [...]
    > byla oferta publiczna, ale operator nie moze tego zrobic, bo ja mu
    > zadnej oferty nie zlozylem, ani umowy nie podpisalem (ani w ogole nie

    skorzystałeś z jego oferty,
    można też podnieść że zawarłeś umowę adhezyjną (czy to pojęcie już padło?)

    Pozdrowienia
    Marcin
    --
    "Chodzi stabilniej niż win 2000
    (przynajmniej do teraz :-))) ), coś jak linux :-)))))."

    Mariusz Biernaczyk
    na ms-news.pl.windowsxp

  • 4. Data: 2002-01-03 14:38:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Cezary Farynowski" <c...@i...pl> writes:

    > I uważasz, że jak wykręcisz np 0700 albo 001808
    > (bo Ci się pomyliło) to oczywiście jest za darmo, bo nie wiedziałeś.

    Nie, nie uwazam. TPSA moze mnie za to obciazyc na fakturze.
    Ale nie spodziewam sie wtedy faktury z firmy Polsat Audiotele Sp. z o.o.
    i taka wrzucilbym do kosza (lub odeslalbym, jesli bylaby potrzeba).

    > Wystarczy ogłoszenie w prasie ogólnodostępnej. A umowy NOM z TPSA nie
    > czytaliśmy, więc o czym my dyskutujemy?

    O tym, ze mnie _ich_ umowa nie interesuje, moga sie rozliczac jak chca.
    A zeby ktos sie mogl rozliczac ze mna, to musi ze mna zawrzec umowe.

    Proste?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2002-01-04 07:19:58
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    A umowy NOM z TPSA nie

    > O tym, ze mnie _ich_ umowa nie interesuje, moga sie rozliczac jak
    chca.

    To prawda.

    > A zeby ktos sie mogl rozliczac ze mna, to musi ze mna zawrzec umowe.
    >
    > Proste?

    Nie musi.
    Nie jest proste.
    :-(

    CEZ

  • 6. Data: 2002-01-04 09:53:49
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@d...pm.waw.pl...

    > Nie, nie uwazam. TPSA moze mnie za to obciazyc na fakturze.
    > Ale nie spodziewam sie wtedy faktury z firmy Polsat Audiotele Sp. z o.o.
    > i taka wrzucilbym do kosza (lub odeslalbym, jesli bylaby potrzeba).

    A czy gdzies jest powiedziane, ze fakture masz dostac od NOM?

    Karol

  • 7. Data: 2002-01-04 13:42:01
    Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Bzdura. Ja nie musze wiedziec co to takiego to "1044". Moglo mi sie
    > pomylic z 1033 albo z 0044 na przyklad. Nie ma umowy - nie ma regulaminu.

    Nie trzeba nic podpisywać żeby zawrzeć umowę. Wybierając 1044 zawierasz
    umowę. To się nazywa "umowa w domyśle" czy jakoś tak - jest na to
    odpowiednie określenie prawnicze. Podobnie wsiadając do taksówki
    zawierasz umowę, kupując bilet PKP i in.
    --
    Pozdrawiam, Jacek Grodzki
    http://venus.ci.uw.edu.pl/~jacgro/nakarte.html

  • 8. Data: 2002-01-04 15:15:24
    Od: stern <s...@f...id.pl>

    Jacek Grodzki przeczytał/a(?), pomyślał/a(?), napisał/a(!):

    > Nie trzeba nic podpisywać żeby zawrzeć umowę. Wybierając 1044 zawierasz
    > umowę. To się nazywa "umowa w domyśle" czy jakoś tak

    dorozumiana albo zawarta per facta concludentia

    Pozdrowienia
    Marcin

  • 9. Data: 2002-01-04 15:53:40
    Od: "Andrzej Podenkiewicz" <k...@i...net.pl>

    Użytkownik "Jacek Grodzki" <j...@v...ci.uw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiednie określenie prawnicze. Podobnie wsiadając do taksówki
    > zawierasz umowę, kupując bilet PKP i in.

    A czy przypadkiem nie jesteś zmuszany zawrzeć "umowę" ? A co to takiego
    "umowa w domyśle", jedyna jaką znam to taka że "długi karciane trzeba
    spłacać". Czy o to chodzi w Państwie Prawa ?

    --
    Pozdrowienia

    k...@i...net.pl http://www.apotel.republika.pl ICQ#:
    37126106
    "Nie martw się o jutro, szlag może cię trafić jeszcze dziś! "

  • 10. Data: 2002-01-04 16:01:53
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    Andrzej Podenkiewicz napisał(a) w wiadomości: ...
    >A czy przypadkiem nie jeste? zmuszany zawrzeć "umowę" ? A co to takiego
    >"umowa w domy?le", jedyna jak? znam to taka że "długi karciane trzeba
    >spłacać". Czy o to chodzi w Państwie Prawa ?

    Czy wsiadając do autobusu MZK, zanim skasujesz bilet, to idziesz do
    kierowcy, żeby podpisać umowę?
    W prawie cywilnym nie ma obowiązku zawierania wszystkich umów na pismie.
    Oferta handlowa NOM jest ofertą w rozumieniu prawa cywilnego. Dzwoniąc -
    aprobujesz ją, więc zawierasz umowę. To wystarczy, żeby NOM mógł żadać
    zapłaty za świadczenie, które wykonał.

    Władysław Jagiełło