  • 141. Data: 2018-07-26 11:29:08
    Temat: Re: Z niemieckim precedensem precz!
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

    > Na własnych obywateli. Nie wystarczy?

    Do interwencji _z zewnątrz_ ? Za słabo napada.

    --
    A. Filip

  • 142. Data: 2018-07-26 11:56:14
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-26 o 11:29, A. Filip pisze:

    > Do interwencji _z zewnątrz_ ?

    To pis interweniuje z zewnątrz?

    Pisz proszę pełnymi zdaniami, bo nie wiadomo o co ci chodzi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 143. Data: 2018-07-26 12:45:06
    Temat: Re: Z niemieckim precedensem precz! [Was: Nieanonimowy policjant]
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > A na kogo dzisiejsza Polska _udanie_ napadnie? NATO i UE przyklepią
    > aneksje Litwy?

    A po co ma napadać? Tradycja bycia samotną śmieszną wyspą ma w Polsce długą
    tradycję, zawsze z marnym końcem.

  • 144. Data: 2018-07-26 14:59:53
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > oszołomów

    Przepraszam, kogo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 145. Data: 2018-07-26 15:14:26
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Przepraszam, kogo?

    "Kto dla jednego jest bojownikiem o wolność dla drugiego jest terrorystą".
    Dla niego oszołomów dla ciebie najbardziej aktywnych protestujących.

    --
    A. Filip

  • 146. Data: 2018-07-26 16:54:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    >Jak dla mnie system obsadzania TK (szczególnie długość kadencji) był
    >od dawna ustawiony pod system zmiany koalicji rządzącej co jedną
    >kadencje Sejmu. Niezależność TK nie przetrwała dwóch Kadencji PO+PSL.

    Przeciez taki byl od samego poczatku, a w dodatku sie rozplywaja te
    terminy, i w efekcie co chwila kogos wybieraja.

    > Moja propozycja to 25 letnia kadencje dla tych sędziów TK których
    > Sejm

    A co z wiekiem emerytalnym ?
    Albo demencja starcza ?

    Poza tym chcesz osoby "o wybitnej wiedzy prawniczej", to tak
    niekoniecznie w wieku 30 lat, czy nawet 40 ...

    >w drugiej fazie wybierania przyklepie konstytucyjną większością 2/3
    >głosów. Nie przyklepie _taką_ większością to kadencje zostaje taka
    >jaka
    >jest teraz.

    Czyli wybierac jednych na 9 lat, a innych na 25 ?
    >Ja mam nadziej że to mogłoby dać zamiast kandydatów Bierny Mierny ale
    >Wierny kandydatów "z własną dużą reputacją" dających takie z grubsza
    >wyniki jakich chce większość Sejmowa _bez ręcznego sterowania_.

    No coz, jest to moze i jakis pomysl .. tylko czy 2/3 zdobedzie
    kandydat niezalezny, czy taki, co sie dwom partiom podlizal :-)

    >IMHO PiSowi przejście na taki system może odpowiadać _w drugiej_
    >kadencji rządów. Opozycji przepuszczenie pojedynczych kandydatów na
    >wydłużoną kadencje może pasować jako zniechęcające rządzących do
    >wystawiania kandydatów nachalnie BMW.

    Przeciez sie uniewazni uniewazniene i wyp* dublerow :-)

    J.

  • 147. Data: 2018-07-26 16:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > "Kto dla jednego jest bojownikiem o wolność dla drugiego jest
    > terrorystą". Dla niego oszołomów dla ciebie najbardziej aktywnych
    > protestujących.

    Mimo wszystko chciałbym aby to Robert, abstrachując od poglądów
    protestujących, wytłumaczył mi jak policjant w XXI wieku kogos komu się
    chce wyjsc z domu aby przedstawiac swoje poglądy moze nazwac oszołomem...

    Ja rozumiem, ze apatycznosc jest w cenie, ze karnosc jest w cenie i ze
    najlepszy obywatel to posłuszny obywatel ale publicznie? Naprawde?
    Kulturalny człowiek? Rece opadają...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 148. Data: 2018-07-26 17:41:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-07-18 o 16:59, Budzik pisze:

    > Mimo wszystko chciałbym aby to Robert, abstrachując od poglądów
    > protestujących, wytłumaczył mi jak policjant w XXI wieku kogos komu się
    > chce wyjsc z domu aby przedstawiac swoje poglądy moze nazwac oszołomem...

    Pogląd można wyrażać w inny, niż utarczki z Policją sposób. A nawet
    zdecydowanie należy. Rozumiem, że komuś się to, co robi PIS nie podoba.
    To nie prościej pocztówkę im wysłać? Też niewiele pomoże, ale będzie
    spokojnie.

  • 149. Data: 2018-07-26 17:43:12
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > Albo demencja starcza ?
    >
    > Poza tym chcesz osoby "o wybitnej wiedzy prawniczej", to tak
    > niekoniecznie w wieku 30 lat, czy nawet 40 ...

    A ty sądzisz że PiS będzie się upierał z pozostawieniem tego rozwiązania
    "tak jak jest" jak już wyśle zasadniczo kogo chce na emeryturę?

    > Czyli wybierac jednych na 9 lat, a innych na 25 ?

    Tak. Kadencja byłaby "nie do zmiany" po objęciu stanowiska.

    > No coz, jest to moze i jakis pomysl .. tylko czy 2/3 zdobedzie
    > kandydat niezalezny, czy taki, co sie dwom partiom podlizal :-)

    Kandydaci będą tak niezależni jak niezależni są kandydaci na sędziów
    sądu najwyższego USA :-)

    Weź to na _polityczną_ logikę: opozycji będzie się opłacać _czasem_
    przepuścić sędziego na wydłużoną kadencje (25 lat) by zniechęcać do
    wystawiania (tylko) kandydatów BMW. Rządzącym będzie się opłacać
    wystawiać sporo kandydatów z realnymi szansami na wydłużoną kadencje.

    A tak naprawdę chodzi o to by nawet "trzy kadencje u żłoba władzy" nie
    pozwoliły na _całkowite_ przejęcie/obsadzenie TK. Ja obstawiam że w
    ciągu 30 lat coś takiego się trafi.

    > Przeciez sie uniewazni uniewazniene i wyp* dublerow :-)

    Ty chcesz by to co wyprawia PiS pozostało wyjątkiem czy stało się
    regułą? PiS zmienił "poziom oczekiwań" i IMHO niestety _szybko_ się
    tego nie cofnie. Wypada przynajmniej udawać że chce się to cofnąć
    _szybko_ ale z zachowaniem standardów "sprzed PiS i końcówki PO".

    --
    A. Filip

  • 150. Data: 2018-07-26 17:47:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-07-18 o 07:44, Marcin Debowski pisze:

    > Nawet jesli przyjąć taki zupełnie hipotetyczny scenariusz to zastanawia
    > czemu ratowniczka nie wezwała do przyniesienia AED.

    Też się nad tym zastanawiam. Podejrzewam, że uznała go za zbędny. Albo
    po prostu zanim podjęła decyzję, to pogotowie przyjechało. To był jeden
    z zarzutów,który od początku podnoszę, że nikt jej nie zapytał. Pytali
    dyrektora, pytali jakiego instruktora ratownictwa i tę kobietę, co biegała.

    > Myślę, że ciagnac tego nie ma za dużego sensu, ale generalnie rozumiem,
    > że się sgadzamy, że jesli nie było oddechu, to AED powinien był wydać?

    Z taktycznego czy etycznego punktu widzenia tak. Z prawnego obowiązku
    takiego nie miał. To coś - by odejść od AED - jak to, czy gdy zapuka do
    Ciebie ktoś do okna, to masz obowiązek dać bandaż, o obok ktoś sie
    skaleczył.