  • 1. Data: 2018-07-23 18:59:41
    Temat: Mir domowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Na marginesie dyskusji o Sejmie - to jak to w zasadzie jest z tym
    naruszeniem miru domowego.
    W sytuacji, gdy wlasciciel wynajmuje, a najemca nie placi ... to kto
    tu narusza:
    -wlasciel, gdy przychodzi i mowi, ze albo placi, albo wyp*,
    -czy lokator, gdy nie placi i nie wyp* :-)

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/other/dzicy-lok
    atorzy-wymieniają-zamki-i-okupują-mieszkania-prawo-j
    est-bezsilne/ar-BBKY8rS

    J.

  • 2. Data: 2018-07-24 02:19:33
    Temat: Re: Mir domowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > tu narusza:
    > -wlasciel, gdy przychodzi i mowi, ze albo placi, albo wyp*,
    > -czy lokator, gdy nie placi i nie wyp* :-)

    Ochrona posiadania?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-07-24 07:53:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 18:59, J.F. pisze:
> [...]
    > narusza:
    > -wlasciel, gdy przychodzi i mowi, ze albo placi, albo wyp*,

    Tak.

    > -czy lokator, gdy nie placi i nie wyp* :-)

    Nie. Lokator nie narusza, bo właściciel oddając w najem wyzbywa się
    posiadania lokalu, więc lokator nie ma jak naruszać miru właściciela.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2018-07-24 11:19:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-07-18 o 18:59, J.F. pisze:
> [...]
    > narusza:
    > -wlasciel, gdy przychodzi i mowi, ze albo placi, albo wyp*,
    > -czy lokator, gdy nie placi i nie wyp* :-)

    Właściciel, jeśli nie wyp... na żądanie lokatora. Bo w wypadku prawa
    karnego uprawnionym nie jest właściciel, tylko dysponent pomieszczenia,
    a tym jest lokator.

  • 5. Data: 2018-07-24 12:16:55
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.07.2018 o 07:53, Liwiusz pisze:

    > Tak.

    > Nie. Lokator nie narusza, bo właściciel oddając w najem wyzbywa się
    > posiadania lokalu, więc lokator nie ma jak naruszać miru właściciela.

    A ja cały czas nie wiem, dlaczego tu nie stosuje się art 337.

    MJ

  • 6. Data: 2018-07-24 12:24:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-07-18 o 12:16, Michał Jankowski pisze:

    > A ja cały czas nie wiem, dlaczego tu nie stosuje się art 337.
    Jakiej ustawy?

  • 7. Data: 2018-07-24 12:30:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Jakiej ustawy?

    A w jakiej jest definicja posiadaczy? Kodeks cywilny oczywiście.

    MJ

  • 8. Data: 2018-07-24 12:36:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-24 o 12:16, Michał Jankowski pisze:

    > A ja cały czas nie wiem, dlaczego tu nie stosuje się art 337.

    Poczytaj sobie komentarze i orzecznictwo, np.

    http://sn.pl/sites/orzecznictwo/Orzeczenia3/III%20CZ
    P%2084-16-2.pdf

    "W takim przypadku
    posiadacz samoistny nie traci przymiotu
    posiadacza (art. 337 k.c.); władztwo faktyczne nad rzeczą sprawuje
    bezpośrednio
    posiadacz zależny, pośrednio zaś
    - posiadacz samoistny. Niewątpliwie jednak w tej
    sytuacji zakres możliwości korzystania przez posiadacz
    a samoistnego z rzeczy ulega ograniczeniu. "

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-07-24 12:47:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-24, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > A ja cały czas nie wiem, dlaczego tu nie stosuje się art 337.

    Problem jest MZ nienaruszalności posiadania. Tzn. art. 337 się zapewne
    stosuje, ale droga jaka jest to wiadomo. Natomiast fakt jest taki, że
    ten kto posiada (ma w faktycznym władaniu) to widać, że posiada.
    Naruszenie tego posiadania przez wdarcie się do mieszkania to będzie
    naruszenie mru. Tyle może stwierdzić policjant.

    Natomiast nie może on tak sobie na miejscu stwierdzić jakie zależności
    cywilno prawne są pomiędzy posiadaczem a włąścicielem. Od tego jest sąd.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-07-24 14:58:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-07-18 o 12:30, Michał Jankowski pisze:

    > A w jakiej jest definicja posiadaczy? Kodeks cywilny oczywiście.

    A skąd ja mam wiedzieć, co Ty chciałeś w ten sposób dowieść. Oczywiście
    stosuje art. 337 kc - czemu miałoby się nie stosować.