  • 1. Data: 2018-07-23 19:30:30
    Temat: Dziecko samo w domu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-
    artykuly/lotnisko-w-radomiu-ogłosiło-upadłość-wiadom
    o-kto-przejmie-obiekt/ar-BBKYZVE

    " W punkcie 2 artykułu 82 pojawia się informacja, że "pozostawienie
    dziecka do lat 7 na drodze publicznej oraz w okolicznościach, które
    stanowią dla niego zagrożenie, umożliwiają mu np. wzniecenie pożaru, a
    także w innych niebezpiecznych dla jego zdrowia sytuacjach (art.106),
    podlega karze grzywny lub karze nagany".

    Hm, czy mi sie wydaje, czy inny przepis mowi, ze na drodze publicznej
    to moga spacerowac dzieci od lat 10 ?

    A teraz pytanie za 100pkt - jakie niebezpieczne sytuacje dla 6-latka
    sa w mieszkaniu ?
    Szczegolnie takim bez gazu i zapałek :-)

    Ale skoro dziecko moze byc samo ... to czy nie mozna sie upic w domu i
    usnac ?

    J.

  • 2. Data: 2018-07-23 20:30:04
    Temat: Re: Dziecko samo w domu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.07.2018 o 19:30, J.F. pisze:

    > Hm, czy mi sie wydaje, czy inny przepis mowi, ze na drodze publicznej to
    > moga spacerowac dzieci od lat 10 ?
    >
    > A teraz pytanie za 100pkt - jakie niebezpieczne sytuacje dla 6-latka sa
    > w mieszkaniu ?

    Z poprzedniego wątku wynika, że zostawienie dziecka gdziekolwiek
    skutkuje postawieniem zarzutu nieumyślnego spowodowania śmierci w razie
    W. Co prawda to tylko dla dobra rodziców i zarzut z dupy nawet do sądu
    zwykle nie trafia, ale skoro prok stawia właśnie taki i jest to ponoć
    rutynowe postępowanie, to znaczy że dzieci po prostu nie można spuszczać
    z oka nigdy.

    Shrek

  • 3. Data: 2018-07-23 20:57:12
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W Anglii ukarzą za pozostawienie w domu bez opieki dziecka do (OIDPI 10 l. nawet bez
    W.

    -----

  • 4. Data: 2018-07-23 21:41:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 19:30, J.F. pisze:
> [...]
    > także w innych niebezpiecznych dla jego zdrowia sytuacjach (art.106),
    > podlega karze grzywny lub karze nagany".

    Ale że w Radomiu na lotnisku to dziecko czy jak?

    > Hm, czy mi sie wydaje, czy inny przepis mowi, ze na drodze publicznej to
    > moga spacerowac dzieci od lat 10 ?

    Nie. Samo może iść dziecko od lat 7, za to 10 lat musi mieć opiekun
    młodszego dziecka. No i od 10 lat można mieć kartę rowerową i jeździć
    rowerem bez opieki.

    MJ

  • 5. Data: 2018-07-24 02:16:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A teraz pytanie za 100pkt - jakie niebezpieczne sytuacje dla 6-latka
    > sa w mieszkaniu ?
    > Szczegolnie takim bez gazu i zapałek :-)

    To na czym gotują? Akurat 6 lat to taki wiek pomiędzy i w sumie trochę
    sytuacji może się coś zdarzyć. Uchylone okno, śrubokręt można włożyć w
    gniazdko, coś fajnego zmikrofalować (pożar, znęcanie się nad
    zwierzętami), wpuszczenie obcej osoby do domu (pedofil jakiś)...

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2018-07-24 04:09:33
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 21:41, Michal Jankowski pisze:
    artykuly/lotnisko-w-radomiu-ogłosiło-upadłość-wiadom
    o-kto-przejmie-obiekt/ar-BBKYZVE

    > Ale że w Radomiu na lotnisku to dziecko czy jak?

    Na drodze publicznej to samochody jeżdżą. Chodników dla ludzi to tam
    nie ma?

    --
    animka

  • 7. Data: 2018-07-24 06:32:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To na czym gotują?

    Na prądzie.

> [...]
    > gniazdko, coś fajnego zmikrofalować (pożar, znęcanie się nad
    > zwierzętami), wpuszczenie obcej osoby do domu (pedofil jakiś)...

    Z doświadczenia pamiętam, że apogeum mądrych pomysłów to mieliśmy w
    okolicach od połowy podstawówki czyli tych magicznych 12 lat. Zresztą
    nikt nas wtedy w domu nie trzymał, chyba że za karę.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-07-24 11:01:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 23 Jul 2018 20:30:04 +0200, Shrek napisał(a):

    > to znaczy że dzieci po prostu nie można spuszczać
    > z oka nigdy.

    To jest bardzo słuszna koncepcja. Kiedy miałem 4 albo 5 lat kidałem sobie w
    łazience, a że było nudno wypiłem jakiś płyn z butelki, który okazał się
    benzyną. Medycyna była już wtedy na tyle rozwinięta, że na pogotowiu
    potrafili wykonać płukanie żołądka i dlatego mogę teraz udzielać się w
    juznecie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

  • 9. Data: 2018-07-24 12:00:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-07-18 o 19:30, J.F. pisze:

> [...]
    > podlega karze grzywny lub karze nagany".
    >
    > Hm, czy mi sie wydaje, czy inny przepis mowi, ze na drodze publicznej to

    Moim zdaniem "Ci się wydaje". Te dzieci od 10 lat, to już mogą się
    opiekować mniejszymi.

    > A teraz pytanie za 100pkt - jakie niebezpieczne sytuacje dla 6-latka sa
    > w mieszkaniu ?
    > Szczegolnie takim bez gazu i zapałek :-)

    Jaki jest sens wymieniać? Przecież wystarczy pogrzebać w necie, co
    dzieci mogą wymyślić. Natomiast pytanie, czy zagrożenie takie da się
    wyeliminować. Jak 6-cio latek bardzo będzie chciał, to coś wykombinuje,
    choćby go tuzin osób pilnowało. Stąd ważniejsze jest spowodowanie, by
    nie chciał, a nie pilnowanie go.

    > Ale skoro dziecko moze byc samo ... to czy nie mozna sie upic w domu i
    > usnac ?

    A to bardzo celna uwaga. Moim zdaniem o wiele bardziej czepiłbym się
    demoralizującego wpływu widoku pijanych rodziców na dzieci, niż jakiegoś
    tam zagrożenia. Ale teraz taka moda.

  • 10. Data: 2018-07-24 16:39:52
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > Hm, czy mi sie wydaje, czy inny przepis mowi, ze na drodze publicznej
    > to moga spacerowac dzieci od lat 10 ?

    Zawsze było od 7 lat, bo dawniej dzieci były bardziej samodzielne, nikt nie
    woził dzieci do szkoły ,
    i dzieci szły do szkoły zwykle samodzielnie po drodze publicznej.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)