  • 1. Data: 2018-07-23 21:54:35
    Temat: Nieanonimowy policjant
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Rzecznik Policji mówił ponoć, że komendant do prokuratora składa
    zawiadomienie o przestępstwie popełnionym rzekomo przez posła Sczerbę.

    Orientuje się ktoś, na czym to przestępstwo polegać by miało i jaki to
    nr w kodeksie? Przecież ciężko mówić o zesławieniu (no chyba że przyjąć
    że służba w policji przynosi ujmę). W normalnych okolicznościach
    policjant się przedstawia, na ogół noszą też imienniki, więc w czym
    problem?

    Shrek

  • 2. Data: 2018-07-23 22:07:13
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant [Poseł Szczerba "pyta jak Lepper"?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
> [...]
    > przyjąć że służba w policji przynosi ujmę). W normalnych
    > okolicznościach policjant się przedstawia, na ogół noszą też

    Minister zlecił departamentowi prawnemu MSWiA wynalezienie różnicy.
    Jak rozumiem chcesz sprawdzić czy chłopy mają łatwą robotę? ;-)
    Ja jestem pewien ze coś wynajdą, może się nawet w sądzie utrzyma bo że
    obecnej Sejmowej większości wystarczy do cofnięcia immunitetu jestem
    pewien, nie jestem całkiem pewien czy uznają że się kalkuluje.

    Co poseł może zostało raz na jutro ustalone wyrokiem na posła Leppera za
    "zapytania" z mównicy sejmowej, nieprawdaż? Lepper się pytał/"pytał" o
    posłów PO i SLD. Niech sobie poseł Szczerba precedens odświeży.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2018-07-23 22:19:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.07.2018 o 22:07, A. Filip pisze:

    > Minister zlecił departamentowi prawnemu MSWiA wynalezienie różnicy.
    > Jak rozumiem chcesz sprawdzić czy chłopy mają łatwą robotę? ;-)

    Nie - bardziej jestem ciekawy jaki paragraf został rzekomo naruszony. No
    bo jeśli dojdziemy do tego że informacja że wg komendanta i rzecznika
    pan X jest policjantem to zniesławienie to droga incepcji wyżej
    wymienieni panowie popełniają ten sam paragraf zniesłwiając policję jako
    instytucję. Więc co - ujawnienie tajemnicy państwowej - znów dowcipy
    polityczne z komuny się przypominają.

    No i jak jest z tymi imiennikami? Skoro normalnie noszą, to co -
    przeczytanie go też jest wykroczeniem?

    > Ja jestem pewien ze coś wynajdą, może się nawet w sądzie utrzyma bo że
    > obecnej Sejmowej większości wystarczy do cofnięcia immunitetu jestem
    > pewien, nie jestem całkiem pewien czy uznają że się kalkuluje.

    Jak osły zrobią kurwę z logiki jest na razie na tej grupie sprawą
    drugorzędną. Jak dostaną rozkaz to nic ich nie przekona że białe jest
    białe a czarne jest czarne. To sprawa dla psychiatry, nie prawnika;)

    > Co poseł może zostało raz na jutro ustalone wyrokiem na posła Leppera za
    > "zapytania" z mównicy sejmowej, nieprawdaż?

    Ale dla mnie nie ma różnicy czy twittnął poseł czy ktokolwiek inny. Ja
    się pytam gdzie tu naruszenie prawa.

    Shrek

  • 4. Data: 2018-07-23 23:28:47
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > państwowej - znów dowcipy polityczne z komuny się przypominają.
    >
    > No i jak jest z tymi imiennikami? Skoro normalnie noszą, to co -

    IMHO "Szerokie rozpowszechnianie danych osobowych w celu X lub z
    konsekwencją X" *może* być przestępstwem/wykroczeniem z paru paragrafów
    choć IMHO to nie powinno być ani _łatwe_ ani koszmarnie trudne do
    przepchnięcia przez sąd w przypadku posła.

    Chociaż moje drugie wrażenie jest że dla ministra to czy poseł Szczerba
    zostanie kiedyś prawomocnie skazany jest mniej ważne od:
    a) wysłanie sygnału że podobne działania to proszenie się o kłopoty
    których _minimum_ to "ciąganie po sądach" (prewencyjne odstraszanie)
    b) wysłanie sygnału policjantom "Szczerba twój nie przyjaciel".
    Samodzielnie to raczej przełomu w przekonaniach policjantów nie
    dokona ale "cegiełka do cegiełki" będzie się zbierać.

    IMHO To jest mieszanka polityki, PR i kroków prawnych. Ewentualny
    prawomocny wyrok (za kilka lat) jest ważny ale "niekoniecznie" kluczowy.
    IMHO _Na razie_ to jest na etapie tradycyjnych rytualnych pogróżek polityków
    "ja pana/panią za to pozwę!", częściej z nich wychodzi gówno niż pozew.
    IMHO Na grupę prawo to tak naprawdę będzie się nadawać jak zostaną
    wystosowane formalne pisma prawne/procesowe - "Mowa trawa, papier grunt".

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2018-07-23 23:36:23
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 23.07.2018 o 22:07, A. Filip pisze:
    /.../
> [...]
    > "zapytania" z mównicy sejmowej, nieprawdaż? Lepper się pytał/"pytał" o
    > posłów PO i SLD. Niech sobie poseł Szczerba precedens odświeży.

    Tera na nich Policja nie zagłosuje

  • 6. Data: 2018-07-24 01:58:57
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-23, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > że służba w policji przynosi ujmę). W normalnych okolicznościach
    > policjant się przedstawia, na ogół noszą też imienniki, więc w czym

    "Rzecznik policji: Ujawnienie wizerunku funkcjonariuszy to szczucie na
    policjantów"
    7082,rzecznik-policji-ujawnienie-wizerunku-funkcjona
    riuszy-to-szczucie.html

    Czyli jakieś podżeganie lub publiczne nawoływanie do popełnienia.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-07-24 06:22:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.07.2018 o 23:28, A. Filip pisze:

    > IMHO "Szerokie rozpowszechnianie danych osobowych w celu X lub z
    > konsekwencją X" *może* być przestępstwem/wykroczeniem z paru paragrafów

    No mnie właśnie te paragrafy interesują.

> [...]
    > Samodzielnie to raczej przełomu w przekonaniach policjantów nie
    > dokona ale "cegiełka do cegiełki" będzie się zbierać.

    To że chodzi o zastraszenie to akurat jest dla mnie jasne.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-07-24 06:26:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > "Rzecznik policji: Ujawnienie wizerunku funkcjonariuszy to szczucie na
    > policjantów"

    Myślałem, że (przynajmniej oficjalnie) bycie funkcjonariuszem to powód
    do dumy, nie wstydu.

    7082,rzecznik-policji-ujawnienie-wizerunku-funkcjona
    riuszy-to-szczucie.html

    > Czyli jakieś podżeganie lub publiczne nawoływanie do popełnienia.

    Podżeganie i nawoływanie do czego?

    Shrek

  • 9. Data: 2018-07-24 07:52:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-23 o 21:54, Shrek pisze:
> [...]
    > że służba w policji przynosi ujmę). W normalnych okolicznościach
    > policjant się przedstawia, na ogół noszą też imienniki, więc w czym

    Afera dęta jak niemal to, że wyzwanie kogoś od PZPRowca jest
    propagowaniem systemu komunistycznego. No jaja jak berety się na tej
    Wiejskiej dzieją :)

    Jeszcze się dziwię, że Szczerby ze strony RODO nie walą.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2018-07-24 11:08:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 23 Jul 2018 22:19:19 +0200, Shrek napisał(a):

    > No i jak jest z tymi imiennikami? Skoro normalnie noszą, to co -
    > przeczytanie go też jest wykroczeniem?

    Ci spod Sejmu akurat byli bezimienni, ale za to zwarci:

    "Interwencja policji pod Sejmem była szczególna. Paweł Wroński w audycji
    Dominiki Wielowieyskiej w poniedziałkowym poranku w TOK FM relacjonował, że
    oddziały policji pełniące służbę przed Sejmem zostały wymienione.

    W miejsce policjantów, którzy przyjechali pierwotnie - w furgonetkach
    oznaczonych hasłami ,,akcji protestacyjnej" akurat przez policjantów
    prowadzonej - przybyły inne, nieoznaczone. Co najważniejsze, owi
    funkcjonariusze nie posiadali wymaganych prawem identyfikatorów na
    mundurach.

    Komisarz Sylwester Marczak, rzecznik prasowy stołecznej policji, w czasie
    konferencji prasowej tak odpierał zarzuty o niedopełnienie obowiązku
    noszenia identyfikatorów:

    ,,Mamy do czynienia z pododdziałami zwartymi. Tu jest ten zarzut, że
    policjanci się nie przedstawiają. W pododdziałach zwartych policjanci mają
    działać, a nie odpowiadać na każde zapytanie. Na żądanie osoby policjant ma
    obowiązek podania swoich danych. Ale osoby, wobec której wykonuje
    interwencję, a nie wobec każdej osoby, która tego zażąda". "

    http://wyborcza.pl/7,75968,23708774,jakub-bierzynski
    -dla-wyborczej-rzecznik-policji-bez-identyfikatora.h
    tml

    W dalszej części artykułu lewactwo się czepia:

    "Rzecznik policji kłamie. Nie istnieje pojęcie prawne ,,zwartych oddziałów
    policji".

    Owszem, rozporządzenie Rady Ministrów z 19 lipca 2005 r. w sprawie użycia
    broni palnej ma w tytule sformułowanie ,,oddziały i pododdziały zwarte
    Policji", ale nigdzie go nie precyzuje. Takie pojęcie nie występuje w
    zarządzeniu komendanta głównego policji regulującym ochronę demonstracji -
    czyli ,,w sprawie metod i form przygotowania i realizacji zadań Policji w
    przypadkach zagrożenia życia i zdrowia ludzi lub ich mienia albo
    bezpieczeństwa i porządku publicznego".

    Ustawa o policji nie przewiduje możliwości zwolnienia policjanta na służbie
    z obowiązku identyfikacji - niezależnie od tego, jakie czynności wykonuje i
    czy jest umundurowany, czy nie. Policjant w każdym przypadku, na żądanie
    zainteresowanego, ,,obowiązany jest okazać legitymację służbową w taki
    sposób, aby zainteresowany miał możliwość odczytać i zanotować numer i
    organ, który wydał legitymację oraz nazwisko policjanta". Ustawa używa
    wyrażenia ,,zainteresowany", nie ograniczając prawa do żądania identyfikacji
    wyłącznie do osób będących przedmiotem czynności policji."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl