  • 131. Data: 2018-07-26 03:17:20
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Może jest, a może nie jest. Zależnie od tego, kogo wysłuchujesz. Ale

    Większość środowiska chyba jest dość zgodna. Można argumentowac, że
    bronią obecnego systemu, ale to co oferuje PiS to anarchia i budowa
    czegoś jeszcze gorszego. Zresztą, miało być sprawniej, wszędzie. Jest?
    Ja nawet nie jestem do końca prawdziwym demokratą, bo mi nie przeszkadza
    władza autorytarna, ale taka władza musi rządzić dobrze i choć stwarzać
    pozory troski o obywateli. Nic podobnego się obecnie nie dzieje.
    Niestety.

    > nawet jak jest, to trzeba się walnąć w pierś, że swoim olewaniem wyborów
    > jako wyborcy sami doprowadziliśmy do tego, że rządzi ten, co rządzi.

    I tak i nie. Nikt nie deklarował w czasie wyborów tej całej sądowej
    rozp..duchy oraz spotęgowanego "teraz k.. my" (to ostatnie to wręcz
    miało zniknąć), bo jakby deklarował to by pewnie nie wygrał.

    Zresztą sondarze sa o tyle ciekawe, że nawet wyborcy PiSu stwierdzają,
    że nastąpiło zawłaszczenie sądownictwa i paru innych dziedzin. Z tym, że
    im to najwyraźniej nie przeszkadza. Niestety są dość krótkowzroczni.

    > Ewentualnie przeanalizować, jak można te osoby urzędów legalnie zdjąć
    > albo przetrwać rok i potem pozamykać winnych. Awanturowanie się z
    > policjantami do niczego nie prowadzi. Policja i tak się cofnąć nie może.

    Z tym się zgadzam, ale tez rozumiem potrzebę manifestacji i nie mam
    wątpliwości wiele osób robi to z głębi serca. Czy sa manipulowani to juz
    inna broszka.

    > Trzeba nam kolejnego "Wałęsy", co to przez płot czegoś przeskoczy, ale
    > dogada się i z jedną i z drugą stroną. Przez jednych i drugich będzie
    > mógł być zaakceptowany. Na chwilę obecną ja przynajmniej takiej osoby

    Tylko nie kolejny Wałęsa, plis. W tej chwili to chyba jeden z większych
    szkodników. Dobrze w sumie, że się tak obficie produkuje bo juz nikt go
    poważnie nie bierze, ale te jego żenujące zrywy, gdzie właśnie rusza na
    Sejm rozgonic to wszystko...aż mną wstrząsa jak to czytam.

    > nie widzę i w tym jest problem. Przecież jak nawet pozbawimy władzy
    > Prezesa, to co będzie dalej?

    Bez prezesa to sie wszystko MZ rozleci, czekam więc cierpliwie aż sobie
    gdzieś pójdzie. W sumie licze bardziej na to niż opozycję.

    > Nie, moim zdaniem to prowokacje zmierzające do powstania kolejnych
    > pokrzywdzonych. Fakt, ze akurat nieudolnie wyszło, ale to do tego zmierza.

    Wiesz co, może i masz racje. W sumie nie wiem dlaczego pokładam w tej
    opozycji tyle zaufania. Z pewnościa są tam i osobnicy zdolni do takich
    akcji.

    > A co mu zostało? Zawsze tak było. Tak jest we wszystkich krajach na
    > świecie. Już w średniowieczu drużyny broniły księcia przed obcym, ale i
    > wewnętrznym zagrożeniem. Bo nie narodził się jeszcze taki, co by
    > wszystkich zdołał zadowolić.

    MZ nie ma potrzeby wysyłania policji w takiej ilosci na tego typu
    manifestacje. Przecież to są całe szwadrony na często
    kilkadziesiąt-kilkaset osób. To tylko nakręca konflikt i pokazuje
    zamordyzm obecnej władzy.

    Za PO tez były manifestacje i jakoś to inaczej wyglądało, przy czym
    jakoś wątpie aby wyborcy PiS byli grupą dużo bardziej pokojową i
    posłuszną policji niż wyborcy PO.

    Nie wiem, może problem jest też taki, że wyborcom PO (a raczej
    przeciwnikom PiS) bardziej zalezy, są zaangazowani emocjonalnie i
    potrafią się zorganizowac, bo w argument, że to opozycja bardziej
    manipuluje to chyba niewielu uwierzy.

    --
    Marcin

  • 132. Data: 2018-07-26 03:28:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale w jednym momencie? Weź policz prawdopodobieństwo.

    Tak, taki np. FB (jedyne z czego korzystam) to dość rozległa siec. Ja
    mam tam tylko do kupy jakiś 30 "friendsów", połowa nie Polaków,
    prawie nic sam nie produkuję, a co chwila wyskakują mi biezące
    awantury. Wystarczy kliknąć i jest sie w centrum

    > Ja dostrzegam problem. Mniejsza z tym, czy PiSma rację, czy nie - bo
    > musiałbym poanalizować to wszystko.Problemem jest to, że ludzie
    > postrzegają to, że nie mają racji. Jeśli PiS ma racje to ktoś od ich
    > powinien wyjść i wytłumaczyć, co chcą osiągnąć. Przecież to nie
    > tajemnica. A oni albo ie mają racji(i zarazem argumentów), albo przez
    > butę wiodących polityków próbują dowieść, że nie muszą się z wyborcami
    > liczyć.

    Problem w tym, że PiS jest arogancki i nic nie będzie tłumaczył.
    Zresztą, jak tłumaczy, to robi to MZ nieprzekonywująco, żeby nie
    powiedzieć z obrazą dla zdrowego rozsądku. Nie, żeby PO było mniej
    aroganckie. Ci to w ogóle mieli część społeczeństwa w d.. (jak zresztą
    większość liberałów), ale PiS zachowuje się jakby ich cały plan to było
    się nachapać, zadowolić majątkowo ich elektorat a potem jakoś będzie
    albo zwali się na PO. Plan jest niestety dość dobry.

    --
    Marcin

  • 133. Data: 2018-07-26 03:43:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > ni po prostu brakuje rozliczania idiotów za oczywiste głupoty - i
    > niczego więcej. U nas nikt za nic nie odpowiada. Jak się coś "wysypie",
    > to nagle się okazuje, że tak naprawdę nikt tej decyzji nie podejmował.

    Wiesz co, ja niestety nie mam wątpliwości, że PiS (PAD i spółka) łamiący
    Konstytucje nigdy nie będzie rozliczony, bo w 90% politycy to tak naprawde
    jedno duże g.. Trzeba mieć predyspozycje aby się w tym babrać i nie
    chodzi bynajmniej o predyspozycje do pracy dla ludzi. Jesli PO dojdzie
    do władzy, to nikt z nich palcem nie kiwnie, aby ich rozliczyć. Będą
    tylko akcje pozorowane jak to co de facto robi teraz PiS przy różnych
    aferach. Jak zaczeliby naprawdę wsadzać to po nastepnej elekcji wsadzą
    ich.

    Jak jeszcze oglądałem różne obrazki z Wiejskiej, to zawsze mnie
    uderzało, że różni politycy, ze skrajnych frakcji, plujacy na siebie
    przed kamerami tonami jadu, potrafia się szczerze i z wyraxną sympatia
    poklepywać, i konwersować, gdy myślą, że nikt tego z mediów nie
    rejestruje.

    --
    Marcin

  • 134. Data: 2018-07-26 03:53:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale co przekręcił - policjant użył siły (ponoć przepisowo i zasadnie)
    > i to zostało przedstawione.

    Ale jak chcesz dowieść słuszności racji tej czy innej strony, skoro ani
    Ty ani ja nie mamy żadnego wiarygodnego wglądu jak wyglądała całość
    sprawy?

    >>> https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_CzgnS2XrrQ
    xaVvWg2EeXmhDur1MXvpBK.jpg

    > No ci co przesłali to posłowi raczej na miejscu byli. Zresztą dość

    I byli wk.. na policje i pewnie mega obiektywni?

    > prawdopodobne, że Szczerba też. Zresztą co? Przecież materiał
    > dokumentujący jest. No chyba że też zmanipulowany.

    Materiał to fragment całości.

    > Pracuję tak, żeby się tego nie wstydzić. Jak ktoś się wstydzi swojej
    > pracy to jego problem, nie oceniających.

    To nie jest odpowiedx na moje pytanie.

    > No patrz, a tych co ich policjanci targają, co zamachu i pucze urządzają
    > publikują, z moredek, nazwisk i jakoś problemu z tym nie ma. To co
    > zwykły spacerowicz jest osobą bardziej publiczną niż funkcjonariusz?

    Argument typu "a u was biją murzynów".

    --
    Marcin

  • 135. Data: 2018-07-26 05:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A propozycja podrzucania osoby, która zasłabła na basen jest niby
    > mądra?

    Nie wolno podrzucac! Obywatel zasłabniety ma pozostac na miejscu
    zasłabniecia i koniec! Nie liczy sie bowiem skuteczne ratowanie a
    utrzymanie miejsca zasłabniecia. Bo tak!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 136. Data: 2018-07-26 07:44:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    efibrylatora-choc-byl-kazda-minuta-zaniechania-zmnie
    jsza-szanse-na-przezycie,845108.html

    > Sądzę, że Ratownik nie wiedział, że ona w przyszłości będzie musiała
    > resustytować - nie miał szklanej kuli. Jeszcze raz i do znudzenia.
    > Ratownik podejmował decyzje w oparciu o relację tej kobiety. A ona
    > dziennikarzom powiedziała nawet, że facet mówił, że go głowa boli i
    > zasłabł. No więc nie wizę powodu, by coś innego powiedziała ratownikowi.

    Nawet jesli przyjąć taki zupełnie hipotetyczny scenariusz to zastanawia
    czemu ratowniczka nie wezwała do przyniesienia AED.

    > Natomiast generalnie dziennikarz na siłę kręci aferę i tyle. A jakby w
    > międzyczasie doszło tam do pożaru, a ratownik tego nie przewidział i dał
    > tej kobiecie AED, ale nie dał wiszącej na ścianie gaśnicy? No przecież
    > mógł przewidzieć, ze się przyda. Reasumując, decyzja ratownika
    > obiektywnie była wadliwa, ale subiektywnie z jego punktu widzenia nie
    > jest na tyle niedorzeczna, by uznać ją za powiedzmy przestępstwo
    > nieudzielenia pomocy.

    Myślę, że ciagnac tego nie ma za dużego sensu, ale generalnie rozumiem,
    że się sgadzamy, że jesli nie było oddechu, to AED powinien był wydać?

    --
    Marcin

  • 137. Data: 2018-07-26 08:21:34
    Temat: [OT] - Re: Nieanonimowy policjant
    Od: m <m...@g...com>

    > I teraz wyobraź sobie, że tak jak się domagają niektórzy każdy policjant
    > miałby zacząć interpretować prawo podług swojego uważania.

    Tak z ciekawości, czy jest jakiś immunitet na to że łamię prawo, ale na
    rozkaz?

    Żeby nie iść w stronę Norymbergi, powiedzmy że jestem policjantem
    właśnie i (uwaga, przypadek hipotetyczny tylko!) podczas przeszukania
    torby rozcinam ją zamiast otworzyć, bo tak mi albo kazał przełożony albo
    taką dostałem interpretację przepisów z góry.

    Sprawa trafia do sądu, poszkodowany wygrywa, czy ponoszę
    odpowiedzialność za bezprawne działanie które jest jednak działaniem na
    rozkaz? Czy też jestem chroniony tym że na rozkaz i ochrona kończy się
    dopiero sprawa jest na tyle poważna że trafia pod trybynały międzynarodowe?

    p. m.

  • 138. Data: 2018-07-26 08:52:06
    Temat: Re: Z niemieckim precedensem precz! [Was: Nieanonimowy policjant]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> pisze:

    > "Bogu dzięki" tak samo myślano w 1935 w Niemczech.

    A na kogo dzisiejsza Polska _udanie_ napadnie? NATO i UE przyklepią
    aneksje Litwy?

    Wiec kurwa nie pierdol jak narąbany. PiS jest góra na poziomie
    zamordyzmu przedwojennej sanacji a nie Czerwonych Khmerów
    ("wewnętrzne" pola śmierci). Czerwonych Khmerów co USA pasowali.

    --
    A. Filip

  • 139. Data: 2018-07-26 09:45:30
    Temat: Re: [OT] - Re: Nieanonimowy policjant
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >się
    >dopiero sprawa jest na tyle poważna że trafia pod trybynały

    A teraz jeszcze rozpatrzmy przypadek, gdy policja podejrzewa, ze w
    torbie jest bomba, ktora przy otwarciu wybuchnie.
    Rozciecie wydaje sie sensownym sposobem sprawdzenia.

    Pozostaje tylko wyplacic za nowa torbe, jesli podejrzenia byly
    nieprawdziwe.
    Bo zakladam, ze jakies podstawy mialy, a nie ze komendant kazal
    kazdemu protestujacemu torbe/spodnie rozcinac :-)

    J.

  • 140. Data: 2018-07-26 11:16:09
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-26 o 08:52, A. Filip pisze:

    > A na kogo dzisiejsza Polska _udanie_ napadnie?

    Na własnych obywateli. Nie wystarczy?

    > Wiec kurwa nie pierdol jak narąbany. PiS jest góra na poziomie
    > zamordyzmu przedwojennej sanacji a nie Czerwonych Khmerów
    > ("wewnętrzne" pola śmierci). Czerwonych Khmerów co USA pasowali.

    Piotr