  • 321. Data: 2018-08-13 17:43:04
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, staram się zrozumieć intencje przepisu patrząc m.in. na
    > sformułowania jakie zostały uzyte.

    > Nie, jak nosi mundur z taką naszywka to ma go nosić zgodnie z zasadami.
    > Nie implikuje to konieczności noszenia naszywki, jesli jej tam nigdy nie
    > było.

    Tu masz obowiązek:

    § 24. Policjanci na ubiorach umundurowania oraz
    na nakryciach g?owy nosza dystynkcje i znaki identyfikacyjne.

    Tu masz jak:

    2. Znak identyfikacji indywidualnej obejmuje napis
    ,,POLICJA" i numer identyfikacyjny policjanta wyra˝ony
    cyframi arabskimi. Nosi si´ go na Erodku lewej
    górnej kieszeni ubioru s?u˝bowego i çwiczebnego,
    z wyjatkiem okolicznoEci wyst´powania w szyku zwartym.

    3. Znak identyfikacji imiennej obejmujacy pierwsza
    liter´ imienia oraz nazwisko policjanta nosi si´
    na:
    1) elementach ubioru s?u˝bowego: koszuli s?u˝bowej,
    koszuli s?u˝bowej letniej, koszulce polo z krótkim
    r´kawem. Dopuszcza si´ noszenie oznaczenia
    identyfikacji imiennej na ubiorze galowym, wyjEciowym
    lub çwiczebnym, z wyjatkiem okolicznoEci
    wyst´powania w szyku zwartym. Oznaczenie
    nosi si´ po prawej stronie klatki piersiowej, a na
    cz´Eci ubioru wyposa˝onego w górne kieszenie --
    bezpoErednio nad prawa kieszenia. Znak identyfikacji
    imiennej jest tabliczka metalowa o wymiarach
    13 x 80 mm, w kolorze granatowym, z zapi´-
    ciem umo˝liwiajacym przyleganie identyfikatora
    do tkaniny wierzchniej, np. klipsy. Litery i ramka
    jest w kolorze starego srebra. Czcionka liter: Arial
    -- 20 punktów, krój czcionki jednoelementowy,
    pó?gruby;
    2) kurtce s?u˝bowej letniej, kurtce s?u˝bowej zimowej
    z podpinka i ocieplaczem z polaru, swetrze
    oraz ocieplaczu z polaru, jeEli wyst´puje jako samodzielny
    element ubioru s?u˝bowego. Znak
    identyfikacji imiennej nosi si´ po prawej stronie
    klatki piersiowej, a na cz´Eci ubioru wyposa˝onego
    w górne kieszenie -- na patce prawej kieszeni.
    Jest wykonany w postaci prostokata z czarnej taEmy
    sczepnej o wymiarach 130 x 25 mm, mocowanej
    do tkaniny wierzchniej za pomoca rzepa. Litery
    w kolorze srebrnym sa wykonane metoda haftu
    komputerowego.

    Tu masz że nie jest napisane że to nie jesdt fakultarywne tylko obowiązkowe:

    § 44. Policjanci sa obowiazani do posiadania kompletu
    umundurowania zapewniajacego wykonywanie
    obowiazków s?u˝bowych.

    Shrek

  • 322. Data: 2018-08-13 22:24:28
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-13 o 07:00, Shrek pisze:
    > Czyli jak nosi mundur, to ma nosić zgodnie z zasadami. Podobnie jak
    > podejmuje czynności to ma (na ogół) podać _prawdziwy_ powód czynnosci i
    > _prawdziwe_ imię, nazwisko i stopień, choć słowa _prawdziwe_ próżno
    > szukać w rozporządzeniu.

    Nie chcą podawać tylko pokazują swój numerek identyikacyjny. Jak ktoś
    nie jest ślepy to dojrzy.

    --
    animka

  • 323. Data: 2018-08-13 23:43:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > 3. Znak identyfikacji imiennej obejmujacy pierwsza
    > liter´ imienia oraz nazwisko policjanta nosi si´

    Z powyższego już prędzej ten obowiązek można wywnioskować, ale
    kontynuując p.3...

    "Dopuszcza się noszenie oznaczenia identyfikacji imiennej na ubiorze
    galowym, wyjściowym lub ćwiczebnym, z wyjątkiem okoliczności występowania w szyku
    zwartym."

    Nie zastanawia Cię, że coś jest niby obowiązkowe a opisuje się
    stosowanie tego czegoś czasownikiem "dopuszcza się"? :)

    Zciągnij sobie to rozporządzenie z załącznikami.
    Np. stąd:
    http://bip.kgp.policja.gov.pl/download/18/14882/Rozp
    orzadzenie-umundurowanie.pdf

    Zdaje się, że to co cytujesz powyżej to z projektu, ale nie tu jest
    problem. No więc, przejedz na sam koniec gdzie są obrazki mundurów i
    odznak i powiedz co widzisz. Str 18-25 i 39-40.

    Jesli przyjąć taką interpretację jaką stosujesz to znak indentyfikacyjny
    (str 39) też musiałby być na każdym mundurze a nie jest.

    MZ, policjant ma być identyfikowalny, ale to nie znaczy, że zawsze ma mieć
    imiennik.

    --
    Marcin

  • 324. Data: 2018-08-14 07:26:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie zastanawia Cię, że coś jest niby obowiązkowe a opisuje się
    > stosowanie tego czegoś czasownikiem "dopuszcza się"? :)

    W sumie to nawet nie. NIe pierwszy ani ostatni akt prawny, niechlujnie
    napisany.

    Ile czasu stało w PoRD, że kierując rowerem należy w razie potrzby
    zatrzymać się, żeby ułatwic wyporzedzanie (stojącego pojazdu nie da się
    wyprzedzić)? itd.

> [...]
    > problem. No więc, przejedz na sam koniec gdzie są obrazki mundurów i
    > odznak i powiedz co widzisz. Str 18-25 i 39-40.

    Na stronach 19, 21-23 widzę funkcjonariusza Rutkowskiego.

    > Jesli przyjąć taką interpretację jaką stosujesz to znak indentyfikacyjny
    > (str 39) też musiałby być na każdym mundurze a nie jest.

    Ogólnie burdel tam jest - u części nawet nie ma napisu policja (a tego
    zdaje się wymaga ustawa, więc akt wyższy)

    > MZ, policjant ma być identyfikowalny, ale to nie znaczy, że zawsze ma mieć
    > imiennik.

    A moim zdaniem skoro jest napisane, że mundur składa się z
    identyfikacji, to znaczy że się składa z identyfikatora - nawet jest
    jasno napisane, kiedy nie jest wymagany - w szyku zwartym.

    Shrek

  • 325. Data: 2018-08-14 11:18:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-08-18 o 07:26, Shrek pisze:

    > Ile czasu stało w PoRD, że kierując rowerem należy w razie potrzby
    > zatrzymać się, żeby ułatwic wyporzedzanie (stojącego pojazdu nie da się
    > wyprzedzić)? itd.

    Zanim się zacznie krytykować coś, warto to poznać. Zatrzymanie się na
    skutek przyczyn wynikających z warunków ruchu (tu nakazu przepisu) nie
    powoduje, że wyprzedzenie jest niemożliwe. Jeśli samochody stoją na
    skrzyżowaniu pod czerwonym światłem, to przejeżdżając obok nich je
    wyprzedzasz (przykłądowo, gdy jeden pas ma "zielone światło".

  • 326. Data: 2018-08-15 08:12:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > skrzyżowaniu pod czerwonym światłem, to przejeżdżając obok nich je
    > wyprzedzasz (przykłądowo, gdy jeden pas ma "zielone światło".

    Widzę, że po spedycji, ratownictwie medycznym i elektryce zostałeś
    błędnym specjalistą od ruchu drogowego.

    Nie. Wyprzedzamy pojazd poruszający się w tym samym kierunku. Pojazd
    stojący omijamy.

    Shrek

  • 327. Data: 2018-08-15 09:47:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-08-18 o 08:12, Shrek pisze:

    > Widzę, że po spedycji, ratownictwie medycznym i elektryce zostałeś
    > błędnym specjalistą od ruchu drogowego.
    > Nie. Wyprzedzamy pojazd poruszający się w tym samym kierunku. Pojazd
    > stojący omijamy.

    Mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy. :-)

  • 328. Data: 2018-08-15 10:15:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy. :-)

    Echh...

    Shrek