  • 1. Data: 2013-02-03 18:39:07
    Temat: Wyrok sądu sprzed 7 lat, ubieganie się o zwrot długu.
    Od: f...@g...com

    Witam!
    Posiadam wyrok sądu ze stycznia 2005 roku, który zasądza obowiązek naprawienia szkody
    wyrządzonej na kwotę 7000 (przedawnienie wynosi 10 lat, jeżeli się mylę proszę mnie
    poprawić) Sprawa dotyczy oszustwa na allegro. Oszust dostał karę 3 lat pozbawienia
    wolności. Od 2010 roku prowadzi firmę, chce ściągnąć od niego ten dług.
    Jutro wysyłam odpis wyroku, aby nadać mu klauzulę wykonalności.
    Czy do wniosku muszę dołączać jakieś opłaty czy tylko wniosek i odpis wyroku?
    Jak ma się sprawa ze zgłoszeniem do komornika?
    Wysyłam po prostu wniosek o wszczęcie postępowania wraz z odpisem wyroku z klauzulą?
    I ostatnie pytanie co z odsetkami od tego zadłużenia czy trzeba składać także jakiś
    wniosek, aby móc się ubiegać o odsetki czy one są naliczane z urzędu i komornik
    ściągnie zadłużenie wraz z odsetkami?
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2013-02-05 09:47:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Feb 2013, f...@g...com wrote:

    > Witam!
    > Posiadam wyrok sądu ze stycznia 2005 roku, który zasądza obowiązek
    > naprawienia szkody wyrządzonej na kwotę 7000 (przedawnienie wynosi
    > 10 lat, jeżeli się mylę proszę mnie poprawić)
    [...]
    > Jutro wysyłam odpis wyroku, aby nadać mu klauzulę wykonalności.
    > Czy do wniosku muszę dołączać jakieś opłaty czy tylko wniosek i odpis wyroku?

    Nikt nie odpowiedział, więc jak się dowiesz to może pro publico
    bono zapodaj co w takim przypadku zrobić, a nuż komuś się przyda.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-02-05 14:42:03
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2013 18:39:07 UTC+1 użytkownik f...@g...com napisał:

    > Czy do wniosku muszę dołączać jakieś opłaty czy tylko wniosek i odpis wyroku?

    Opłata kancelaryjna 6 złotych za każdą stronę. Na wszelki wypadek wnieś 12 zł :)

    > Jak ma się sprawa ze zgłoszeniem do komornika?
    >
    > Wysyłam po prostu wniosek o wszczęcie postępowania wraz z odpisem wyroku z
    klauzulą?

    Tak, aczkolwiek oczywiście komornikowi należy się zaliczka na poczet kosztów. Możesz
    ją uiścić od ręki, możesz też poczekać na wezwanie komornika.

    > I ostatnie pytanie co z odsetkami od tego zadłużenia czy trzeba składać także jakiś
    wniosek, aby móc się ubiegać o odsetki czy one są naliczane z urzędu i komornik
    ściągnie zadłużenie wraz z odsetkami?

    Musisz we wniosku egzekucyjnym dokładnie opisać czego żądasz, czyli: odsetki od
    jakiej kwoty i od kiedy (ew. do kiedy).

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 4. Data: 2013-02-06 06:03:03
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2013-02-03 18:39, f...@g...com pisze:
    > Oszust dostał karę 3 lat pozbawienia wolności.

    A ten wyrok nie jest przypadkiem z zawieszeniem? Bo jak nie wykonał
    zadośćuczynienia to mogą mu jeszcze odwiesić.

    --
    Jingiel

  • 5. Data: 2013-02-06 08:24:16
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <o...@g...com> napisał

    > Opłata kancelaryjna 6 złotych za każdą stronę. Na wszelki wypadek
    > wnieś 12 zł :)

    Jeśli odsyła odpis wyroku to bez opłaty. Płaciłby gdyby chciał nowy
    odpis i na nim klauzulę.

    > Musisz we wniosku egzekucyjnym dokładnie opisać czego żądasz, czyli:
    > odsetki od jakiej kwoty i od kiedy (ew. do kiedy).

    Ale to chyba tylko wtedy, gdy sąd zasądził z odsetkami?

  • 6. Data: 2013-02-06 09:19:52
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu środa, 6 lutego 2013 08:24:16 UTC+1 użytkownik Alek napisał:

    > Jeśli odsyła odpis wyroku to bez opłaty. Płaciłby gdyby chciał nowy
    > odpis i na nim klauzulę.

    Nigdy nie słyszałem o odsyłaniu wyroku celem naniesienia nań klauzuli. Wątpię, by sąd
    pracował na takich dokumentach.

    --
    Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 7. Data: 2013-02-06 09:36:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-06 09:19, Olgierd pisze:

    > Nigdy nie słyszałem o odsyłaniu wyroku celem naniesienia nań klauzuli. Wątpię, by
    sąd pracował na takich dokumentach.

    Błagam, naprawdę o takim zwyczaju nie słyszałeś? Czy sąd "pracuje na
    takich dokumentach" to najlepiej zadzwonić i spytać się babeczek w
    sekretariacie.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-02-06 09:42:59
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <o...@g...com> napisał

    > Nigdy nie słyszałem o odsyłaniu wyroku celem naniesienia nań
    > klauzuli. Wątpię, by sąd pracował na takich dokumentach.

    A ja to praktykuję z powodzeniem.

  • 9. Data: 2013-02-09 01:55:07
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-02-05 14:42, Olgierd pisze:
    > Tak, aczkolwiek oczywiście komornikowi należy się zaliczka na poczet kosztów.
    Możesz ją uiścić od ręki, możesz też poczekać na wezwanie komornika.

    wtrącę się i o coś dopytam, jak to jest z kosztami komorniczymi w takim
    przypadku ? zawsze mi się wydawało ze koszty egzekucji w ostatecznym
    rozrachunku pokrywa dłużnik a nie wierzyciel...

  • 10. Data: 2013-02-09 03:08:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-09 01:55, news pisze:
> [...]

    Jak można ją uiścić od ręki, jeśli niewiadomo ile wynosi?

    > wtrącę się i o coś dopytam, jak to jest z kosztami komorniczymi w takim
    > przypadku ? zawsze mi się wydawało ze koszty egzekucji w ostatecznym
    > rozrachunku pokrywa dłużnik a nie wierzyciel...

    Zaliczka poniesiona przez wierzyciela jest ściągana od dłużnika
    (skutecznie lub nie:)

    --
    Liwiusz