  • 1. Data: 2013-02-01 11:37:19
    Temat: handel i produkcja wina lnielegalne?
    Od: "winiarz" <k...@a...dobre>

    Kupiłem sobie kilka skrzynek jabłek, bo były tanio to kupiłem. Myślę sobie
    co tu by zrobić i zainwestować żeby włożony grosz się nie zmarnował.
    Wycisnąłem soczek, nalałem do beczki i nastawiłem winko.
    Już jest gotowe, opiłem się nim co nie miara. Nie dam rady wypić beczki
    nawet z kolegami:(
    Myślę sobie że sprzedam a zdziwko że nie można, Allegro się burzy, eBay nie
    próbowałem (może warto), w sklepach krzywo patrzą i wymagają koncesji i
    zezwoleń.
    Mam więc pytanie do prawników, czy wytwarzanie i sprzedaż wina własnej
    produkcji i w małych ilościach jest u nas legalne?
    Jest wprawdzie "ustawa o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich", ale
    niczego tam sensownego doczytać się nie mogę i co chwila widzę jakieś zakazy
    i wymagania typu: posiadania hektara sadu, posiadania tytułu własności do
    lokalu gdzie wino jest produkowane, posiadania działalności gospodarczej o
    profilu winiarskim i cała masa warunków, pozwoleń i kontroli z tym
    związanych.
    Czy kuźwa w tym kraju nie można sprzedać własnego jabola?

  • 2. Data: 2013-02-01 18:30:49
    Temat: Re: handel i produkcja wina lnielegalne?
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-02-01 11:37, winiarz pisze:

    > Czy kuźwa w tym kraju nie można sprzedać własnego jabola?

    Można. Pod paroma warunkami, które powyżej (a pewno nie wszystkie)
    wymieniłeś.
    Państwo się troszczy o odbiorców, bo a nuż przyjdzie Ci ochota do soku
    dolewać glikolu, zamiast czekać aż to skiśnie i jeszcze potem cedzić...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2013-02-01 19:06:56
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "winiarz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Czy kuźwa w tym kraju nie można sprzedać własnego jabola?

    Nawet jakbyś miał agroturystykę to nie możesz sprzedać wina ze swojej winnicy.
    Witaj w polsce, gdzie złodzieje chodzą na wolności i mają immunitety, a zwykły
    człowiek jest ciągany po sądach.

  • 4. Data: 2013-02-01 20:20:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.02.2013 11:37, winiarz pisze:

> [...]
    > związanych.
    > Czy kuźwa w tym kraju nie można sprzedać własnego jabola?

    Ponoć u Czechów mniejsza kontrola...

    http://tinyurl.com/bt7ao9h

    Coś za coś ;->

  • 5. Data: 2013-02-02 08:09:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Ponoć u Czechów mniejsza kontrola...
    >
    > http://tinyurl.com/bt7ao9h
    >
    > Coś za coś ;->

    Nie widzę związku.

  • 6. Data: 2013-02-02 08:54:20
    Od: <news>

    Użytkownik "qwerty" napisał:
    > Nawet jakbyś miał agroturystykę to nie możesz sprzedać wina
    > ze swojej winnicy. Witaj w polsce, gdzie złodzieje chodzą na
    > wolności i mają immunitety, a zwykły człowiek jest ciągany
    > po sądach.

    Gdzieś w TV słyszałem że podobno zezwolono na obrót własnym winem do pewnego
    limitu, ale wiadomo TV kłamie:)

  • 7. Data: 2013-02-02 10:42:22
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Nie widzę związku.
    Żart to forma ekspresji.

  • 8. Data: 2013-02-02 11:39:49
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-01 19:06, qwerty pisze:

    > Nawet jakbyś miał agroturystykę to nie możesz sprzedać wina ze swojej
    > winnicy.
    > Witaj w polsce, gdzie złodzieje chodzą na wolności i mają immunitety, a
    > zwykły człowiek jest ciągany po sądach.

    czyżbyś był za swobodną, niekontrolowaną i nielimitowaną sprzedażą
    alkoholi? A potem słyszy się "oślepłem! państwo mnie nie chroni!" :)

  • 9. Data: 2013-02-02 11:53:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arturro" napisał w wiadomości grup
    > Żart to forma ekspresji.

    Czemu żart? Metanol znajduje się w butelkach produkowanych w Czechach
    (legalnie), a nie jakaś żubrówka...

  • 10. Data: 2013-02-02 11:54:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arturro" napisał w wiadomości grup
    > Żart to forma ekspresji.

    Jaki żart? W Czechach znajdowano metanol w legalnie działających rozlewniach, a
    nie w pędzonych w lasach...