  • 1. Data: 2013-02-03 14:03:35
    Temat: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Czesc,
    Dostalem poczta wezwanie od Glownego Inspektoratu Transportu Drogowego do
    wskazania osoby ktora w chwili popelnienia wykroczenia drogowego
    (przekroczenie szybkosci) prowadzila pojazd.
    Prawdopodobnie w Wigilie prowadzil je moj dziadek i jemu strzelili focie.
    Kierowal tego dnia jeszcze moj brat. Nie wiem komu fotke strzelili.
    Zdjecia nie dostalem, tylko kwity. Jak mam wskazac kto prowadził?
    Podobne IDT nie moze dochodzic kto prowadzil pojazd, czy jest to
    jednoznaczne z tym, ze moge nie wskazywac i nie placic? Mozna jakos wybrnac?

    http://tnijurl.com/33dc494bbb78/

    Glupio wystawic starsza osobe czy brata nie majac pewnosci.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-02-03 14:53:40
    Temat: Re: Mandat od ITD bez zdjecia
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-03 14:03:35 +0100, "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl> said:

> [...]
    > Kierowal tego dnia jeszcze moj brat. Nie wiem komu fotke strzelili.
    > Zdjecia nie dostalem, tylko kwity. Jak mam wskazac kto prowadził?

    Nie masz wskazywać kto prowadził.
    Masz wskazać, komu użyczyłeś pojazdu...

    Pozwól, że zacytuję:
    ====================
    > Prawdopodobnie w Wigilie prowadzil je moj dziadek(...).
    > Kierowal tego dnia jeszcze moj brat.
    ====================

    > Glupio wystawic starsza osobe czy brata nie majac pewnosci.

    A jeszcze głupiej użyczać pojazd osobom gardzącym właścicielem...

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2013-02-03 14:58:35
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kierowal tego dnia jeszcze moj brat. Nie wiem komu fotke strzelili.
    > Zdjecia nie dostalem, tylko kwity. Jak mam wskazac kto prowadził?

    pogooglaj troche nie ty jeden masz ostatnio ten problem... bylo walkowane.

  • 4. Data: 2013-02-03 16:15:26
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    Polakko wrote:
> [...]
    > Kierowal tego dnia jeszcze moj brat. Nie wiem komu fotke strzelili.
    > Zdjecia nie dostalem, tylko kwity. Jak mam wskazac kto prowadził?

    Przepis nakazuje ci wiedzieć komu powierzyłeś pojazd o danycm czasie,
    wiec siegnij do swoich notatek / pamieci / wrozki / i zobacz komu w tym
    czasie dałeś samochód.

    Przeciez nie powiesz mi, że nie przestrzegasz przepisów i nie wiesz komu
    dałeś samochód.

    > Podobne IDT nie moze dochodzic kto prowadzil pojazd, czy jest to
    > jednoznaczne z tym, ze moge nie wskazywac i nie placic? Mozna jakos wybrnac?

    możesz wskazać i nie płacic
    możesz niewskazać i zapłacisz.

    wszytko masz napisane.

    > http://tnijurl.com/33dc494bbb78/
    >
    > Glupio wystawic starsza osobe czy brata nie majac pewnosci.
    > Pozdrawiam

    Bądz w takim razie mężczyzną i weź to na klatę.

    Napisz, że nie wiesz. Dostaniesz mandat za niewskazanie. ciągle bez
    puntków zdaje sie.

    Mozesz jeszcze odmówić w ogóle. Wowczas w sądzie jak się odwołasz
    zobaczysz zdjęcia.

  • 5. Data: 2013-02-03 16:42:36
    Od: "Ula" <u...@f...pl>

    > możesz wskazać i nie płacic
    > możesz niewskazać i zapłacisz.
    >
    > wszytko masz napisane.

    > Mozesz jeszcze odmówić w ogóle. Wowczas w sądzie jak się odwołasz
    > zobaczysz zdjęcia.

    No dobrze - ale co w takim razie znaczy to
    (szczególnie ostatni akapit):

    Brakuje jednak zapisów pozwalających "krokodylkom"
    na karanie za odmowę podania personaliów użytkownika pojazdu.
    Jak wynika z pisma RPO, sprawa konsultowana była już
    z ministrem sprawiedliwości, który przyznał rację
    Rzecznik Praw Obywatelskich.
    Co więcej, okazuje się, że ITD nie jest również uprawniona
    do prowadzenia czynności wyjaśniających w takiej sprawie.
    Nie może również kierować takiej sprawy do sądu.

    --

    pzdr.
    Ula

  • 6. Data: 2013-02-03 17:40:41
    Od: witek <w...@i...pl.invalid>

    Ula wrote:

> [...]
    > do prowadzenia czynności wyjaśniających w takiej sprawie.
    > Nie może również kierować takiej sprawy do sądu.

    albo juz sie zmienily albo wlasnie sie zmieniaja przepisy, ktore im
    takie uprawnienia nadają.
    nawet jeśli nie, to po prostu przekazują papiery policji, a ta robi to
    za nich. Im juz wolno.

    trzebaby dokladnie sprawdzic jaki jest stan na dzien dzisiejszy przepisow.

  • 7. Data: 2013-02-03 17:51:37
    Od: "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@i...pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > uprawnienia nadają.
    > nawet jeśli nie, to po prostu przekazują papiery policji, a ta robi to za

    Moim zdaniem nie tak łatwo z takim przekazaniem sprawy...

  • 8. Data: 2013-02-03 19:51:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-03 17:51, Użytkownik Polakko napisał:

    > Moim zdaniem nie tak łatwo z takim przekazaniem sprawy...

    Oczywiście że nie.
    Ale dla własnego bezpieczeństwa w tym przypadku lepiej wskazać
    osoby które w tym dniu jeździły, było ich dwie co oznacza
    że ITD wraca do punktu wyjścia ale tym razem nie ma wsparcia
    w postaci przepisu nakazującego używającym pojazdu współpracę
    z nimi.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-02-03 20:18:48
    Od: "Jarosław Bomba" <b...@g...com>

    A nie lepiej jakby bylo ich 7 ? ;)

  • 10. Data: 2013-02-03 21:49:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-03 20:18, Użytkownik Jarosław Bomba napisał:
    > A nie lepiej jakby bylo ich 7 ? ;)

    To bez znaczenia. Wątkotwórca pisał że w tym dniu auto
    prowadziły dwie osoby, a to w sposób legalny rozwiązuje jego
    problemy, bez kłamania, oszukiwania i podawania danych
    osobowych chińskich kontrahentów spisanych z wizytówek.