  • 11. Data: 2004-03-28 19:08:35
    Temat: Re: Wyrok: naprawienie szkody w wys. x zł - pytanie o szczgoly
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:c46dp8$c1d$1@flis.man.torun.pl...
    > Chyba tylko instytucja świadka anonimowego dawałaby Ci nadzieję na
    > w miarę skuteczne ukrycie Twoich danych ale ta może być stosowana
    > (o ile mnie pamięć nie zawodzi) tylko w niektórych sprawach (o
    > najcięższe przestępstwa)

    Zawodzi Cie pamiec, pomyliles ze swiadkiem koronnym.
    Przeczytaj art. 184 kpk. o taki status moze sie starac kazdy swiadek w
    kazdej sprawie (niezaleznie od rodzaju przestepstwa) jesli zachodzi
    "uzasadniona obawa niezbezpieczenstwa dla zycia, zdrowia, wolnosci albo
    mienia w znacznych rozmiarach swiadka lub osoby dla niego najblizszej".
    Decyduje o tym sad lub prokurator w formie postanowienia. Staranie sie o
    taki status ma sens wowczas, gdy oskarzony nie mial jeszcze wgladu do akt (i
    nie dowiedzial sie w ten sposob, ktory swiadek jest dla niego "niewygodny")

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 12. Data: 2004-03-28 19:28:59
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Zresztą jeśli chciałbyś dostać odszkodowanie to i tak nie obędzie się
    > to bez ujawnienia Twoich danych (...)

    Może wystarczy podanie numeru konta?
    Oczywiście nie w tej konkretnej sprawie,
    bo już jest za późno.
    Imię i nazwisko pokrzywdzonego i tak
    są znane - wymienione w zarzucie.

  • 13. Data: 2004-03-28 20:29:21
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c477s8$h1n$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Zawodzi Cie pamiec, pomyliles ze swiadkiem koronnym.
    > [...................]

    Ech!, on jest biliższy prawdy niż Ty. Co do pamięci to
    nie wiem, ale jeśli chodzi o *świadka koronnego* to
    jest to osoba podejrzana o popełnienie przestępstwa
    w zorganizowanej grupie i wzamian za zeznania
    oczekuje niekaralności i ochrony osobistej.

    Pewnie "Dredd" miał na myśli *świadka incognito* ?.
    Ochrona takiego świadka polega m.in. na zachowaniu
    w tajemnicy danych umożliwiających ujawnienie tożsamości
    świadka, na podstawie postanowienia sądu lub prokuratora
    w postępowaniu przygotowawczym.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wojna nie decyduje o tym kto miał rację,

  • 14. Data: 2004-03-29 13:09:59
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Bartosz Śmigaj" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Przed sporządzeniem aktu oskarżenia podejrzany
    > ma prawo zazajomić się z aktami sprawy, więc
    > już jest po tajemnicy.
    > Trzeba było wystąpić o zastosowanie art. 184 kpk
    > jeszcze w toku śledztwa.

    Niekoniecznie zaraz 184. Mozna zastrzec swoj adres, skladajac zeznanie. Ale
    oczywiscie tez nalezy to zrobic przed przejrzeniem akt przez oskarzonego, a
    nawet przed wpisaniem adresu w jakikolwiek protokol. Zastrzezenia adresu nie
    trzeba w ogole uzasadniac, kazdy ma do tego prawo.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 15. Data: 2004-03-29 13:15:22
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > User "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a)
    > w news'ie: news:c477s8$h1n$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Ech!, on jest biliższy prawdy niż Ty.

    Dlaczego tak uwazasz? Nie masz racji i nawet tego nie zauwazyles.

> [...]
    > w tajemnicy danych umożliwiających ujawnienie tożsamości
    > świadka, na podstawie postanowienia sądu lub prokuratora

    Przeciez to napisalem. Nie posluguj sie okresleniami z gazet, tylko
    przepisami.
    I nie tnij cytatu bezsensownie, by "udowodnic" ze masz racje...
    Tak brzmialo moje wyjasnienie:

    > Zawodzi Cie pamiec, pomyliles ze swiadkiem koronnym.
    > Przeczytaj art. 184 kpk. o taki status moze sie starac kazdy swiadek w
    > kazdej sprawie (niezaleznie od rodzaju przestepstwa)

    Poniewaz nie czytales kpk, dodam ze art. 184 dotyczy tego, co nazwales
    "swiadkiem incognito"
    W kodeksie jest to >swiadek anonimowy< (zreszta zgodnie z ustawa o jezyku
    polskim).

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 16. Data: 2004-03-29 14:17:24
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
    > W kodeksie jest to >swiadek anonimowy< (zreszta zgodnie z ustawa o jezyku
    > polskim).

    W kodeksie to w ogóle nic nie jest...

    KG

  • 17. Data: 2004-03-29 14:22:48
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
    > Niekoniecznie zaraz 184. Mozna zastrzec swoj adres, skladajac zeznanie. Ale
    > oczywiscie tez nalezy to zrobic przed przejrzeniem akt przez oskarzonego, a
    > nawet przed wpisaniem adresu w jakikolwiek protokol.

    Co za różnica...

    > Zastrzezenia adresu nie trzeba w ogole uzasadniac, kazdy ma do tego prawo.

    Na podstawie? Bo zdaje się że te przesłanki (art.191§3) jednak trzeba by
    jakoś wykazać...

    KG

  • 18. Data: 2004-04-02 19:21:47
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Pewnie "Dredd" miał na myśli *świadka incognito* ?.

    Jako żywo, to miałem na myśli! :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info