  • 1. Data: 2004-03-27 11:11:04
    Temat: Wyrok: naprawienie szkody w wys. x zł - pytanie o szczgoly
    Od: "Bartosz Śmigaj" <s...@p...pl>

    Witam,

    Zostalem napadniety i stracilem telefon. Zglosilem sprawe na policje, po
    jakims czasie zapadl wyrok. Mam otrzymac pewna sume jako "naprawienie
    szkody"

    Chcialbym sie teraz dowiedziec jak to wyglada w rzeczywistosci. W jaki
    sposob sa przekazane pieniadze. Wprawdzie po telefonie do sadu dowiedzialem
    sie, ze niby tamta osoba otrzymala moj adres - czy to prawda? Chyba nie poto
    rozpoznawalem faceta przez lustro, zeby teraz dostal moj adres:(

    Prosze o odpowiedz, bo jest to wmiare wazna dla mnie sprawa.

    PS: wiem, ze jesli po uplywie wyznaczonego terminu nie otrzymam pieniedzy,
    sprawa zajmie sie komornik, ale jak to wyglada przed uplynieciem terminu?

  • 2. Data: 2004-03-27 11:15:00
    Od: "Bartosz Śmigaj" <s...@p...pl>

    Aha prosze - oczywiscie wmiare mozliwosci - o wyslanie kopi wiadomosci na
    maila (s...@p...pl) gdyz raczej nie sledze pilnie tej grupy - brak czasu

    PS2: czy sad mial prawo podac moj adres bez mojej zgody?

  • 3. Data: 2004-03-27 12:31:19
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Bartosz Śmigaj" <s...@p...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c43nmt$6a3$1@kujawiak.man.lodz.pl

    > [..........................]
    > na maila (s...@p...pl)

    ROTFL Gdy spamerskie harvastery dopadną ten adres
    to prędzej dostaniesz informacje jak i gdzie kupić
    viagrę lub jak może sobie przedłużyć (wydłużyć?) penisa
    niż...

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Aby czuć się wolnym istnieje prosty sposób:

  • 4. Data: 2004-03-27 13:09:25
    Od: "Bartosz Śmigaj" <s...@p...pl>

    > ROTFL Gdy spamerskie harvastery dopadną ten adres
    > to prędzej dostaniesz informacje jak i gdzie kupić
    > viagrę lub jak może sobie przedłużyć (wydłużyć?) penisa
    > niż...

    tez an to wpadlem w sumie... ale wierze w filtry na home.pl;)

    ale mam nadzieje, ze jednak ktos mi powie jak taka sprawa powinna wygladac.

  • 5. Data: 2004-03-27 14:27:04
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Bartosz Śmigaj napisał:
    > Prosze o odpowiedz, bo jest to wmiare wazna dla mnie sprawa.

    dane poszkodowanego są jawne dla bandyty, chyba, ze sobie zażyczysz
    inaczej (mogą je utajnić tylko na Twoje polecenie, inaczej sa jawne)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2004-03-27 14:33:59
    Od: "Bartosz Śmigaj" <s...@p...pl>

    scream <s...@...pl> wrote in news:c4431h$jq4$1@news.onet.pl:

    > dane poszkodowanego są jawne dla bandyty, chyba, ze sobie za?yczysz
    > inaczej (mogą je utajni? tylko na Twoje polecenie, inaczej sa jawne)

    cholera, to chyba przegapilem sprawe... Chociaz z drugiej strony caly czas
    chcialem zeby byly ukryte... W ktorym momencie trzeba to zaznaczyc?

    --
    Best Regards, Pozdrawiam,

    : Bartosz Śmigaj :: Bhaarth
    : mail :: s...@p...pl

  • 7. Data: 2004-03-27 20:58:15
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Bartosz Śmigaj" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > PS2: czy sad mial prawo podac moj adres bez mojej zgody?

    Przed sporządzeniem aktu oskarżenia podejrzany
    ma prawo zazajomić się z aktami sprawy, więc
    już jest po tajemnicy.
    Trzeba było wystąpić o zastosowanie art. 184 kpk
    jeszcze w toku śledztwa.

  • 8. Data: 2004-03-28 11:43:36
    Od: Dredd<...@...pl>

    Chyba tylko instytucja świadka anonimowego dawałaby Ci nadzieję na
    w miarę skuteczne ukrycie Twoich danych ale ta może być stosowana
    (o ile mnie pamięć nie zawodzi) tylko w niektórych sprawach (o
    najcięższe przestępstwa)
    Zresztą jeśli chciałbyś dostać odszkodowanie to i tak nie obędzie się
    to bez ujawnienia Twoich danych (nie można zapłacić odszkodowania
    niewiadomo komu - poza tym nawet gdyby ktoś się do mnie jako do
    skazanego zgłosił z żądaniem zapłaty odszkodowania dla kogoś kogo
    danych nie ujawni to bym go po prostu "spuścił ze schodów" jako
    potencjalnego naciągacza)
    Co do zasądzonego obowiązku naprawienia szkody to po
    uprawomocnieniu się wyroku Sąd ma obowiązek przysłac Ci odpis
    wyroku zawierającego ten obowiązek, który potem Ty możesz sobie
    egzekwować jak każdy wyrok (bądź to po dobroci bądź to pod
    przymusem np. poprzez komornika)
    Co prawda pewien starożytny filozof nakazywał "żyć w ukryciu" ale z tą
    chęcią zachowania anonimowości ludzie dziś czasem przesadzają.
    Niestety nie można normalnie funkcjonować bez posiadania
    konkretnej tożsamości, a zasadą jest jawne funkcjonowanie w
    społeczeństwie. Ale jeśli Twoja anonimowość jest cenniejsza niż
    odszkodowanie czy inne Twe prawa, po prostu pozostań anonimowy i
    nie dochodź swych praw. Decyzja jak każda inna - wymagająca jedynie
    rozważenia wszystkich "za" i "przeciw".
    Powodzenia!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-03-28 12:01:56
    Od: "Bartosz Śmigaj" <s...@p...pl>

    Dredd<...@...pl> wrote in news:c46dp8$c1d$1@flis.man.torun.pl:

    <ciach>

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

    Po prostu oskarzeni to "dresy z sasiedztwa" wiec temu troszke sie
    obawiam.

    Odpis wyroku otrzymalem i po pierszym zdziwieniu, ze otrzymam zwrot kasy,
    przyszlo zastanowienie "ale w jaki sposob...?" Zadzownilem do sadu i tam
    mi powiedzili, ze koles dostal moj adres... No i tutaj zaczely sie
    obawy...

    Co do "anonimowosci" w pelni sie zgadzam.

    Raz jeszcze dzieki za wszystkie odpowiedzi! Uspokoilem sie wiedziac ze
    tak ma byc a nie ze sad cos zawalil - albo ja sam zapominajac to
    zalatwic.

    Dzieki.

    --
    Best Regards, Pozdrawiam,

    : Bartosz Śmigaj :: Bhaarth
    : mail :: s...@p...pl

  • 10. Data: 2004-03-28 12:10:25
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Po prostu oskarzeni to "dresy z sasiedztwa" wiec temu troszke sie
    > obawiam.

    Rozumiem i pewnie też bym się obawiał

    > koles dostal moj adres...

    Aby miał możliwość dobrowolnego wykonania wyroku.
    Być może posłowie i senatorowie powinni pomyśleć o tym aby taką
    należność skazany wpłacał na wezwanie Sądu w określonym terminie
    np. na konto depozytowe w prokuraturze i by to prokurator
    przekazywał później te pieniądze pokrzywdzonemu, a dopiero gdyby w
    tym terminie skazany nie wykonał obowiązku to odpis wyroku
    dostawałby pokrzywdzony w celu wszczęcia egzekucji? Kwestia do
    rozważenia - choć tylko w teori i de lege ferenda bo dziś nie ma takiej
    możliwości
    Może jednak warto domagać się tu jakichś nowych rozwiązań od
    parlamentarzystów i kandydatów na nich? (wybory już chyba blisko)

    -> http://usenet.pomocprawna.info