  • 1. Data: 2004-03-27 07:09:39
    Temat: Kupilem uzywane auto od firmy
    Od: "Piotr" <r...@g...pl>

    Witam,
    27 lutego2004 kupiłem używane auto od firmy zajmującej sie sprowadzaniem aut
    z zagranicy.
    Przy kupnie właściciel powiedzial mi że z tymi papierami co dostaje bez
    problemu zarejestruje auto.
    Okazało sie ze samochód z XI 1995 r. w Polsce nie otrzyma homologacji Euro
    2.
    Gośc powiedzial ze nie mial pojecia że może nie dostac samochod euro w
    Polsce.
    Zobowiazał sie przywieźc mi z Francji.
    Ale w poniedziałek jest juz 27 luty a gość ciągle cos kreci. Że już idzie ,
    a to Francuz nie wysłal itd.
    Moje pytanie : czy moge zwrócic mu auto i jak to ma wyglądać.
    W fakturze zakupu napisał że na auto nie ma gwarancji i rękojmi. Ale ma
    przecież ukryte wady prawne.
    Bardzo mi zalezy na czasie.
    Bardzo prosze o rade .
    Piotr

  • 2. Data: 2004-03-27 12:04:50
    Temat: Re: Kupilem uzywane auto od firmy
    Od: " Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moje pytanie : czy moge zwrócic mu auto i jak to ma wyglądać.
    > W fakturze zakupu napisał że na auto nie ma gwarancji i rękojmi. Ale ma

    Załóż zawiadomienie do Prokuratury.

    Pozdrawiam

    michał

  • 3. Data: 2004-03-27 12:43:21
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Piotr wrote:
    > Moje pytanie : czy moge zwrócic mu auto i jak to ma wyglądać.
    > W fakturze zakupu napisał że na auto nie ma gwarancji i rękojmi.

    Jeśli był to zakup konsumencki (niezwiązany z działalnością
    gospodarczą), to może sobie pisać.. Odpowiedzialności za niezgodność
    towaru z umową nie można wyłączyć - ustawa o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej.

    KG

  • 4. Data: 2004-03-27 13:03:19
    Od: "Piotr" <r...@g...pl>

    Witam,
    Dzięki za pomoc.
    Na razie rejestruje na próbne tablice (celem uzupełnienia dokumentu-euro2)
    Właściciel firmy mówi że na pewno dostarczy euro2.
    A nawet jak z jakiś wzgledów nie zdoła, to zapewnił że odda pieniądze.
    Jeszcze tylko jedno pytanko, czy po np 2 miesiacach od wystawienia faktury
    przez niego nie minie jakis termin (zwrotu )?
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 5. Data: 2004-03-27 20:08:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Załóż zawiadomienie do Prokuratury.

    Też o tym pomyślałem na początku. Tylko o czym zawiadomić? Oszustwo - nie
    koniecznie, bo być może faktycznie gość nie wiedział. Nic innego mi do
    głowy nie przychodzi. Ale droga cywilna oczywiście stoi otworem, skoro
    gość sprowadził i sprzedał w Polsce samochód, który nie spełnia warunków,
    by go można było w Polsce używać.

  • 6. Data: 2004-03-27 20:50:30
    Od: "Mirek" <u...@p...onet.pl>

    a nie możesz tego kwitu załatwić w polskim salonie? zwróć się do dealerów
    tej marki w Polsce