  • 1. Data: 2004-03-27 08:43:59
    Temat: Pytanie sp z o.o i SA
    Od: "SAINT" <s...@l...mm.pl>

    Witam

    Zakładam w najbliższym czasie sp z o.o, ja i moj wspolnik bedziemy mieli po
    50 % udziałów. A jak będzie wyglądał ten podział gdy będziemy chcieli
    przekształcić ja w spółke akcyjną ? Jeśli np moj wspólnik odsprzedał by
    udziały i osobą która miała by drugą połowe udziałów nie mogł bym sie
    dogadac na walnym , co wtedy?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-27 17:07:42
    Temat: Re: Pytanie sp z o.o i SA
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]
    > przekształcić ja w spółke akcyjną ? Jeśli np moj wspólnik odsprzedał by
    > udziały i osobą która miała by drugą połowe udziałów nie mogł bym sie

    Stosunek wlasnosciowy zostaje taki sam, wiec dalej bedziecie mieli po 50%.
    Natomiast szczerze odradzam posiadanie udzialow rowno po 50%. Jezeli sie nie
    dogadacie, bedzie pat. Spotykalem sie juz z tym wielokrotnie w mojej
    praktyce.
    JG