  • 31. Data: 2009-03-31 15:59:31
    Temat: Re: Wypadek autobusu z dziećmi w Świdnicy
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Tristan wrote:

    > Dlatego przejścia są oznakowane na kilka sposobów.

    Ale i tak mogę przeoczyć a wina spada na zarządcę drogi. Wyłącznie.

    > I również na samym wiadukcie powtórzony.

    I jeszcze na wszelki wypadek tuż za nim?

  • 32. Data: 2009-03-31 20:23:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 31 marzec 2009 17:59
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqteor$9ol$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Ale i tak mogę przeoczyć a wina spada na zarządcę drogi. Wyłącznie.

    Tego nie napisałem. Napisałem, że ten wiadukt jest źle oznakowany.

    > I jeszcze na wszelki wypadek tuż za nim?

    Nie ironizuj. Podałem wyjaśnienie, dlaczego uważam, że bezpieczniej i
    sensowniej byłoby oznaczyć również sam wiadukt.

    --
    Tristan

  • 33. Data: 2009-04-01 06:42:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Napisałem, że ten wiadukt jest źle oznakowany.

    > Nie ironizuj. Podałem wyjaśnienie, dlaczego uważam, że bezpieczniej
    > sensowniej byłoby oznaczyć również sam wiadukt.

    Zawsze można dodać więcej znaków czy innych urządzeń, ale gdzieś jest
    granica rozsądku. Dla normalnego wystarczy zwykłe oznakowanie a idioty
    nic nie powstrzyma. Przeczyataj opowieść z wątku na pręgierzu na ten
    sam temat:

  • 34. Data: 2009-04-01 07:57:04
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozsądku. Dla normalnego wystarczy zwykłe oznakowanie a idioty nic nie

    Nic nie wskazuje na to, że znak widział i zdawał sobie sprawę jakim wysokim
    autobusem
    jedzie... Ten jedyny znak najwyraźniej z jakiś powodów przeoczył. Umocowany na
    słupku na poboczu zlewa się z otoczeniem pośród krzewów. Pilotla mogła
    mu mówić o całej drodze, że się zmieści, jeszcze przed pierwszym wiaduktem,
    który jest nieoznakowany i tylko trochę wyższy. Facet wyłączył myślenie i wziął
    sobie słowa
    pilotki za wiarygodne, myśląc, że ten drugi wiadukt jest też nie oznakowany i
    tak samo wysoki...

    Gdyby jednak znak powtórzono za drugim zakrętem, jak się wyjedża z ulicy
    sadowej, gdzie jest wolna przestrzeń, a do tego zrobiono przymiar na samym
    wiadukcie, włączyłby myślenie i do wypadku na pewno by nie doszło.

    boukun

  • 35. Data: 2009-04-01 08:38:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 01 kwiecień 2009 08:42
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqv2gk$3u9$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Zawsze można dodać więcej znaków czy innych urządzeń, ale gdzieś jest
    > granica rozsądku.

    oczywiście. Ale przy koszmarnym przeznakowaniu polski, twierdzenie, że
    akurat TEN znak nie powinien wisieć również na miejscu za niskim jest dość
    głupie. Jak usuwać problem przeznakowania, to nie w takich momentach.

    --
    Tristan

  • 36. Data: 2009-04-01 11:03:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nic nie wskazuje na to, że znak widział i zdawał sobie sprawę jakim wysokim
    > autobusem
    > jedzie... Ten jedyny znak najwyraźniej z jakiś powodów przeoczył.

    a ten swoje, jego wypowiedzi wskazuja cos zupelnie przeciwnego, z jego
    wypowiedzi wynika ze zdawal sobie sprawe z tego ze jest wiadukt, ze jest niski i
    zamiast sie przednim zatrzymac i sprawdzic, uwierzyl na slowo nauczycielce i
    wjechal pod niego nawet nie zwalniajac

    > Gdyby jednak znak powtórzono za drugim zakrętem, jak się wyjedża z ulicy
    > sadowej, gdzie jest wolna przestrzeń, a do tego zrobiono przymiar na samym
    > wiadukcie, włączyłby myślenie i do wypadku na pewno by nie doszło.

    nic nie wskazuje na to, wrecz przeciwnie, niczego by to nie zmienilo bo jechal
    na "wiare"

  • 37. Data: 2009-04-01 16:37:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał

    > Nic nie wskazuje na to, że znak widział i zdawał sobie sprawę
    > jakim wysokim autobusem jedzie...

    IMO decydujące było to drugie.

  • 38. Data: 2009-04-01 19:05:22
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > i zamiast sie przednim zatrzymac i sprawdzic, uwierzyl na slowo nauczycielce i
    Trzeba by ustalić, przed którym wiaduktem, jedna z nauczycielek powiedziała do
    kierowcy, że ona tędy jeżdziła i się zmieści.

    boukun

  • 39. Data: 2009-04-01 19:33:08
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał

    > IMO decydujące było to drugie.

    Zaufał kobiecie;-)
    Nauczycielce;-)))

  • 40. Data: 2009-04-01 22:21:58
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "boukun" napisał:
> [...]
    > myślenie i wziął sobie słowa pilotki za wiarygodne, myśląc, że ten drugi
    > wiadukt jest też nie oznakowany i tak samo wysoki...

    ludzie, przecież świdnica to dolny śląsk!!!!
    kto tam nie był to sobie nawet sprawy nie zdaje co to za zadupie
    komunikacyjne!
    jak dobrze przepisy pamiętam to znak powinien być maksymalnie 150m przed
    wiadukrem i na samym wiadukcie!!! a tak nie było, bo znak był jedyny ponad
    200mdalej i kierowca mjógł normalnie przeoczyć,
    zresztą na dolnym śląsku tak potrafią znaki poustawiać ze to sie w głowie
    nie meiści, tam codziennie są wypadki, czasami po 10 dziennie na jednej
    trasie, jak kiedys zobaczyłem jak drogówka oznakowała jezdnię na której
    malowała pasy to aż mi włosy dęba staneły, normalnie wierzyc mi sie nie
    chciało i cud ze do zadnego wypadku nie doszło