  • 1. Data: 2006-10-15 19:31:48
    Temat: Wynajem mieszkania i meldunek lokatora. Jak?
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

    W temacie zawarłem właściwie pytanie.
    Chciałem wynająć mieszkanie i zameldować w nim lokatora.
    Jeżeli ktoś może mi poradzić od początku do końca jakie formalności muszę
    dokonać.
    Zaczynając od umowy najmu. Ile podatku do US? Czy jeszcze gdzieś to trzeba
    zgłosić?
    No i sam meldunek do kogo się zgłosić? Słyszałem że wymagane są jakieś pisma
    od spółdzielni.

    Napisałem posta również pl.soc.prawo.podatki bo nie bardzo wiem do której z
    podanych grup bardziej pasuje.

    Z góry dziękuję.

    --

    ----->Hugo<-----

  • 2. Data: 2006-10-15 19:52:11
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i meldunek lokatora. Jak?
    Od: "czesław Majewski" <c...@g...pl>

    Tylko przed przekazaniem kluczy do lokalu nie zapomnij pożegnać się z
    mieszkaniem, bo możesz go długo nie zobaczyć.

    Jak trafisz na lokatora, który po objęciu mieszkania w posiadanie zapragnie w
    nim pozostać na dłużej bez twojej zgody, to nic mu nie zrobisz.

    Przed wynajmem przeczytaj koniecznie ustawę o ochronie praw najemców
    (zwłaszcza art. 11) i pamiętaj, że jeżeli najemca wejdzie w posiadanie twojego
    mieszkania, to nawet po zakończeniu umowy najmu jeżeli będzie chciał w nim
    pozostać, to nie wolno ci go wyrzucić, bo naruszysz prawo.

    Przytoczę ci tylko wyjątek z opracowania pochodzącego ze strony Rzecznika Praw
    Obywatelskich, który jak sądzę zna prawo dość dobrze:

    "W przypadku najmu nieruchomości (lokalu) prawo przyznaje najemcy ochronę jak
    właścicielowi. Tzn. w przypadku pozbawienia najemcy władztwa nad mieszkaniem
    może on sam żądać wydania mu mieszkania, korzystając z przepisów o ochronie
    własności, mimo iż nie jest właścicielem."

    Całą resztę znajdziesz na stronie:
    http://www.brpo.gov.pl/index.php?md=1637&s=1

    Tak, że głęboko się zastanów zanim wynajmiesz mieszkanie.

  • 3. Data: 2006-10-15 20:03:31
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

    Użytkownik "czesław Majewski" <c...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:egu3hb$6qn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Całą resztę znajdziesz na stronie:
    > http://www.brpo.gov.pl/index.php?md=1637&s=1
    >
    > Tak, że głęboko się zastanów zanim wynajmiesz mieszkanie.

    O tym wszystkim wiem.
    Dzięki za odpowiedź.
    --

    ----->Hugo<-----

  • 4. Data: 2006-10-15 20:33:29
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Hugo wrote:
    > Chciałem wynająć mieszkanie i zameldować w nim lokatora.
    > Jeżeli ktoś może mi poradzić od początku do końca jakie formalności muszę
    > dokonać.
    > Zaczynając od umowy najmu.

    Prawo nie wymaga w ogóle, żeby taka istniała (w sensie: na piśmie). A
    więc pisz ją jak chcesz. W sieci znajdzie się parę przykładowych wzorów.

    > Ile podatku do US?

    To na podatkach powiedzą.

    > No i sam meldunek do kogo się zgłosić?

    Do nikogo. Lokator idzie do urzędu z umową najmu i się melduje. Ciebie
    jego meldunek nie dotyczy ani nie angażuje w żaden sposób (no chyba, że
    się dowiesz, że się nie zameldował, wtedy masz obowiązek złożyć na niego
    donos; obowiązku dowiadywania się nie masz).

    > Słyszałem że wymagane są jakieś pisma od spółdzielni.

    Bzdura.

  • 5. Data: 2006-10-16 15:06:22
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Brak kultury.
    JaC

    > Bzdura.

    It has removed 2173 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!