  • 1. Data: 2006-10-15 19:12:36
    Temat: Sprzedaz na aukcji przedmiotu niepelnowartosciowego
    Od: VanVonVen <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Witam wszystkich

    Chcialem prosic o porade. Moja dziewczyna sprzedala przedmiot (konkretnie
    zakiet), ktory wczesniej byl przez nia uzywany za posrednictwem aukcji
    internetowej.
    Osoba, ktora go zakupila, stwierdzila, ze przedmiot ten ma wade, a
    mianowicie rzekomo, ma podszyta podszewke. W zwiazku z tym zada zwrotu
    powolujac sie na regulamin serwisu (jest taki punkt), iz otrzymala
    przesylke niepelnowartosciowa.

    Problem w tym, ze zakiet przed wysylka byl sprawdzany i zadnych uszkodzen
    nie bylo.
    Osoba ta jednak nie przyjmuje zadnych tlumaczen i straszy sadem i policja.
    Mam pytanie. Jak to wyglada w swietle prawa? Zakladajac, ze konflikt
    pozostanie rozwiazany na drodze, jaka sugeruja osoba, ktora stwierdzila
    wade? Czy jej to sie w ogole kalkuluje? W jaki sposob moze udowodnic, ze
    otrzymala towar niepelnowartosciowy?

    Na koniec dodam, ze kwota sprzedanego zakietu to 29zl.

    --
    pozdr. VanVonVen

  • 2. Data: 2006-10-15 19:45:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VanVonVen" <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl> napisał w wiadomości
    2.97...

    Podstawowy problem, to jak nabywca ma dowieść, że otrzymał wadliwy towar. Gdyby
    mu się to udało, to roszczenie cywilne załóżmy miał by. Choć i tu mam
    wątpliwość, skoro rzecz była używana, a wada jest takiego rodzaju, że nie
    wyklucza jej używania zgodnie z przeznaczeniem.

    Od strony karnej nie ma żadnego sensu tego ruszać.

  • 3. Data: 2006-10-15 19:57:06
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Osoba ta jednak nie przyjmuje zadnych tlumaczen i straszy sadem i policja.

    och ludzka naiwnosci...

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2006-10-16 00:51:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "VanVonVen" <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl> wrote in message
    2.97...

    > Problem w tym, ze zakiet przed wysylka byl sprawdzany i zadnych uszkodzen
    > nie bylo.

    Wiesz, on ma dokładnie taki sam problem z udwodnieniem, że dostał uszkodzony
    jak i wy z udowodniem, że nieuszkodzony wysłaliście.
    Podszewka to nie jest taka rzecz, która przeszkadza w chodzeniu. Skoro jest
    podszyta, to niech ją odpruje.
    No chyba, że o coś więcej mu chodzi.
    Proponują podejście zdroworozsądkowe. Jak uczciwie wysłaliście towar, to
    uczciwie poczekajcie też na ten sąd i tą policję.

  • 5. Data: 2006-10-16 13:52:29
    Od: VanVonVen <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Uzytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> raczyl wyrazic swoja
    opinie w news:egul22$8nh$1@inews.gazeta.pl:

> [...]
    > uszkodzony jak i wy z udowodniem, że nieuszkodzony wysłaliście.
    > Podszewka to nie jest taka rzecz, która przeszkadza w chodzeniu. Skoro

    Ja juz sam nie wiem, o co odbiorcy towaru chodzi, poniewaz stwarza takie
    problemy i prosze mi uwierzyc straszy juz takimi podmiotami, ze szkoda
    gadac. Niestety sa tacy ludzie ...

    > Proponują podejście zdroworozsądkowe. Jak uczciwie wysłaliście towar,
    > to uczciwie poczekajcie też na ten sąd i tą policję.

    Tak sie zastanawialem ila to by ja kosztowalo, gdyby faktycznie wyszla na
    droge sadowa?

    --
    pozdr. VanVonVen

  • 6. Data: 2006-10-17 19:44:34
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "VanVonVen" <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl> napisał w wiadomości
    2.97...

    > Tak sie zastanawialem ila to by ja kosztowalo, gdyby faktycznie wyszla na
    > droge sadowa?

    Zakładając, że wygra, to 30 zł, które i tak wy później byście zapłacili.

    Opłaca Wam się szarpać nerwy za 29 zł? Nie lepiej poprosić o odesłanie
    towaru i zwrócić pieniądze, po czym wystawić negatywa? No chyba, że osoba ta
    wystawiła już komentarz pozytywny - to wtedy macie poszlakę, że na początku
    była zadowolona z zakupu, a później jej się odwidziało.

  • 7. Data: 2006-10-17 20:46:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Zakładając, że wygra, to 30 zł, które i tak wy później byście zapłacili.
    >
    > Opłaca Wam się szarpać nerwy za 29 zł? Nie lepiej poprosić o odesłanie
    > towaru i zwrócić pieniądze, po czym wystawić negatywa? No chyba, że

    Jesteś z Kruka czy innego tego typu stwora?

    Bo oni właśnie zarabiają na tym, że ludzie płacą haracz "dla świętego
    spokoju"...