  • 1. Data: 2006-10-15 20:23:47
    Temat: Logo, zdjęcia, teksty zamieszczone na stronie www
    Od: w...@i...pl

    Witam,

    jestem webmasterem, wykonuje strony internetowe.
    Mam pytanie związane z zawartością witryny Klienta. Czy właściciel
    domeny w całości odpowiada za to, co zostało umieszczone pod danym
    adresem, czy część odpowiedzialności spada na wykonawcę?
    Nie chodzi mi tutaj o prace graficzne, lecz o zdjęcia, logo, teksty
    itp. otrzymane od Klienta.

    Czy umowa podpisywana z Kleintem powinna zawierać takie zapisy jak:
    - Zamawiający bierze odpowiedzialność za wszystkie pliki dostepne w
    domenie ....
    - Zamawiajacy zaświadcza, że ma prawo do wykorzystania wszelkich
    materiałów jak: logo, zdjęcia itp., które zobowiązuje sie
    przekazać wykonawcy w formie...
    - jeszcze inaczej?

    Czy tego typu zapisy są w ogóle do czegoś potrzebne? Czy
    właściciel domeny i tak nie odpowiada w całości za wszelkie
    materiały, informacje zamieszczone w witrynie?

    Pytam, bo zastanawiam się, czy by nie zamieścić takiego zapisu w
    umowie. A nie mam możliwości sprawdzenia, czy każde zdjęcie, tekst,
    logo jest właśnością Zlecniodawcy.

    Z góry dziękuje za pomoc.

  • 2. Data: 2006-10-15 20:32:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *w75* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > odpowiedzialności spada na wykonawcę? Nie chodzi mi tutaj o prace
    > graficzne, lecz o zdjęcia, logo, teksty itp. otrzymane od Klienta.

    Jeśli doszło do naruszenia praw osób trzecich, wobec nich odpowiada
    właściciel strony. Ale jeśli elementy te są od Ciebie - tj. jednak nie
    od klienta - będzie mógł szukać u Ciebie regresu.

    > - Zamawiajacy zaświadcza, że ma prawo do wykorzystania wszelkich
    > materiałów jak: logo, zdjęcia itp., które zobowiązuje sie przekazać
    > wykonawcy w formie...

    Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie praw osób trzecich,
    jeśli naruszenie to jest skutkiem wykorzystania przy wykonaniu dzieła
    utworów, które dostarczył Zamawiający.

    > Czy tego typu zapisy są w ogóle do czegoś potrzebne? Czy właściciel
    > domeny i tak nie odpowiada w całości za wszelkie materiały, informacje
    > zamieszczone w witrynie?

    W zasadzie odpowiada, natomiast rozsądnie jest jednak odpowiednie
    klauzule dodać. No i wskazać te elementy, które zamawiający przeznacza
    do umieszczenia na stronie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 3. Data: 2006-10-15 22:13:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.10.2006 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:
    > Jeśli doszło do naruszenia praw osób trzecich, wobec nich odpowiada
    > właściciel strony. Ale jeśli elementy te są od Ciebie - tj. jednak nie
    > od klienta - będzie mógł szukać u Ciebie regresu.

    Zawsze mnie zastanawiało, jak to wygląda tu w praktyce z
    odpowiedzialnością karną. Przecież przy tej regresu mieć nie będzie :)

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-10-16 08:04:07
    Od: w...@i...pl

    Olgierd napisał(a):

    > W zasadzie odpowiada, natomiast rozsądnie jest jednak odpowiednie
    > klauzule dodać. No i wskazać te elementy, które zamawiający przeznacza
    > do umieszczenia na stronie.

    Czyli jak taka klauzula powinna wygladać?
    np.
    1. Zleceniodawca przekaże Wykonawcy wszelkie materiały w formie...
    2. Zleceniodawca zaswiadcza, że ma prawo do użytkowania przekazanych
    materiałów w szczegolnosci: logo firmy, zdjęcia, teksty oraz że
    wykorzystujac przekazane materiały nie narusza w ten sposób prawa
    osób trzecich.

    Dzieki za pomoc.

  • 5. Data: 2006-10-16 20:13:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > materiałów w szczegolnosci: logo firmy, zdjęcia, teksty oraz że
    > wykorzystujac przekazane materiały nie narusza w ten sposób prawa osób

    Może być.
    Postaraj się wymienić te elementy w jakimś załączniku czy coś, żeby
    później nie było, że klient czegoś Ci nie dał a Ty to wrzuciłeś w
    dzieło.