  • 31. Data: 2011-12-04 10:16:58
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i brak zameldowania
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2011-12-02 19:36, Q pisze:

    > Nie masz w dowodzie miejsca zameldowania/zamieszkania?
    > Co na to np. banki? :)

    Wiele osób nie ma adresu w dowodzie.
    A bankom to nie przeszkadza bo i w czym.
    Jest imię i nazwisko, zdjęcie, pesel, seria i co tam jeszcze -
    wystarczy, żeby wiedzieć, że Ty to Ty. Przecież wizyt domowych nie składają.

  • 32. Data: 2011-12-04 10:18:39
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    > Tyle, że takie coś będzie fikcją, dopóki sektor prywatny się nie przestawi.
    > Osoba bez meldunku (teraz) nie dostanie telefonu, nie dostanie kredytu,
    > może mieć problem z założeniem konta w wybranym przez siebie banku itd.

    To zacznij przestawiać sektor bankowy od samego Siebie :) Bo wszystko co
    wymieniłeś to akurat nieprawda.

  • 33. Data: 2011-12-04 10:19:51
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2011-12-04 11:18, gierrro pisze:

    > To zacznij przestawiać sektor bankowy od samego Siebie :) Bo wszystko co
    > wymieniłeś to akurat nieprawda.

    Przepraszam - sektor prywatny :)

  • 34. Data: 2011-12-04 14:58:07
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 4 grudnia 11:09, Mruk pisze:

    > ale mandatu kredytowego nie dostaniesz

    A nie wiem :D

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 35. Data: 2011-12-04 16:29:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2011 11:16, gierrro pisze:

> [...]
    > Jest imię i nazwisko, zdjęcie, pesel, seria i co tam jeszcze -
    > wystarczy, żeby wiedzieć, że Ty to Ty. Przecież wizyt domowych nie

    Zależy jaki kredyt masz na myśli... W przypadku hipotecznego na budowę -
    jak najbardziej mogą składać.

    Poza tym jest to tylko pewien składnik w ogólnej ocenie zdolności
    kredytowej - od tego może zależeć, jak korzystną ofertę dostaniesz, a
    nie czy w ogóle będą z tobą gadać.

  • 36. Data: 2011-12-05 09:00:37
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Ale na pobyt czasowy.
    Na pobyt stały urzędnik o zdrowych zmysłach bez łapówki na podstawie umowy
    najmu nie zamelduje.
    Aczkolwiek kiedyś zameldowałem na pobyt stały osobę na podstawie umowy
    dożywocia, przy braku zgody "właściciela" (i chyba się ździwili ;)

    -----
    > Spokojnie może się zameldować.
    > Umowa najmu stanowi tytuł prawny do lokalu, na tej podstawie może sam
    zameldować się w urzędzie, nawet bez wiedzy właściciela mieszkania.

  • 37. Data: 2011-12-07 05:03:32
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Aczkolwiek kiedyś zameldowałem na pobyt stały osobę na podstawie umowy
    > dożywocia, przy braku zgody "właściciela" (i chyba się ździwili ;)

    A to niby dlaczego???!! (zakładając, ze umowę najmu zawarto na czas
    nieokreslony, albo chocby dłuższy niż 3 miesiące)

  • 38. Data: 2011-12-07 06:12:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/5/2011 3:00 AM, _ąćęłńóśźż. wrote:
    > Ale na pobyt czasowy.
    > Na pobyt stały urzędnik o zdrowych zmysłach bez łapówki na podstawie umowy
    > najmu nie zamelduje.

    Ależ nie ma wyboru.

    Art. 8. 1. Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej
    miejscowości nieprzerwanie dłużej niż 3 miesiące jest obowiązana
    ameldować się na pobyt stały, chyba że zachodzą okoliczności wskazujące
    na to, iż pobyt ten nie utracił charakteru pobytu czasowego. Za
    okoliczności uzasadniające zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad
    3 miesiące uważa się w szczególności:
    1) wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stałego;
    2) pobyt związany z kształceniem się, leczeniem, wypoczynkiem lub ze
    zględów rodzinnych;
    3) odbywanie czynnej służby wojskowej;
    4) pobyt w zakładach karnych i poprawczych, aresztach śledczych,
    schroniskach dla nieletnich i zakładach wychowawczych(3).

    2. Wątpliwości co do charakteru pobytu rozstrzyga właściwy organ gminy.

    Czyli jeśli składasz wniosek o zameldowanie tymczasowe i we wniosku
    podajesz termin dłuższy niż trzy miesiące musisz jednoczesnie wyjaśnić
    dlaczego twoj pobyt ponad trzy miesiące ma charakter tymczasowy.

    np. przyjechałem na studia na 5 lat. dostaniesz wowczas tymczasowy na 5 lat.

    W kazdym innym przypadku zameldowanie musi być na pobyt stały.
    Urzednik nie ma nic do gadania, bo nikt mu głosu w tym zakresie nie dał.

  • 39. Data: 2011-12-07 09:49:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-05, _ąćęłńóśźż. <j...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Ale na pobyt czasowy.
    > Na pobyt stały urzędnik o zdrowych zmysłach bez łapówki na podstawie umowy
    > najmu nie zamelduje.

    Jak najbardziej zamelduje, bo umowa najmu to tytuł prawny do lokalu.
    Mają co prawda opory jak umowa jest terminowa, ale na moją grzeczną
    prośbę problemów większych nie było.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2011-12-07 09:51:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-07, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > np. przyjechałem na studia na 5 lat. dostaniesz wowczas tymczasowy na 5 lat.
    >
    > W kazdym innym przypadku zameldowanie musi być na pobyt stały.
    > Urzednik nie ma nic do gadania, bo nikt mu głosu w tym zakresie nie dał.

    No ja miałem akurat sytuację, że przedstawiając umowę na czas określony,
    2 lata, urzędnik przez chwilę był za tym, że powinien na pobyt czasowy
    zameldować. Nawet się do kierownictwa poszedł ów urzędnik konsultować. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl