  • 1. Data: 2011-12-01 19:26:50
    Temat: Sąd chce oryginały - jak to rozumieć
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Upadł mój kontrahent i sąd chce ode mnie, jako wierzyciela oryginałów
    dokumentów poświadczających wierzytelność.
    Dług powstał w wyniku sprzedaży na faktury VAT, a jak mam tylko kopie,
    bo oryginały ma upadły dłużnik.
    Czy sądowi chodzi o oryginalne kopie (nie np. ksero) czy o oryginały,
    które ma dłużnik?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-12-01 19:30:31
    Temat: Re: Sąd chce oryginały - jak to rozumieć
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/1/2011 1:26 PM, Jacek wrote:
> [...]
    > bo oryginały ma upadły dłużnik.
    > Czy sądowi chodzi o oryginalne kopie (nie np. ksero) czy o oryginały,

    twoje oryginalne dokumenty, a nie ksera.

    kopia to tez oryginalny dokument, mimo, ze nie ryginalny oryginał.

  • 3. Data: 2011-12-01 21:27:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Dec 2011, witek wrote:

    > twoje oryginalne dokumenty, a nie ksera.
    >
    > kopia to tez oryginalny dokument, mimo, ze nie ryginalny oryginał.

    Dodać trzeba, że tak - nomen omen - oryginalny twór, jak
    "oryginalna kopia", powstaje dzięki inwencji polskich ministrów
    finansów.
    Bardzo ciekawe, co by powiedzieli na to starożytni Rzymianie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-12-01 21:41:51
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > twoje oryginalne dokumenty, a nie ksera.

    Tylko zanim wyśle oryginały do sądu, niech zrobi sobie z nich ksero dla
    siebie. Potem różnie bywa...

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2011-12-01 21:45:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.12.2011 22:41, Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Tylko zanim wyśle oryginały do sądu, niech zrobi sobie z nich ksero dla
    > siebie. Potem różnie bywa...

    Ja bym sugerował raczej poświadczone kopie zrobić, a nie "zwykłe" ksero.

    Swoją szosą może takie sądowi wystarczą?

    Ja bym się bał dawać sądowi oryginały...

  • 6. Data: 2011-12-01 21:46:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/1/2011 3:41 PM, Krzysztof Jodłowski wrote:

    > Tylko zanim wyśle oryginały do sądu, niech zrobi sobie z nich ksero dla
    > siebie. Potem różnie bywa...

    to nie bylo tematem pytania.
    no a jesli juz, to ja bym kopie u notariusza poświadczył i takowe posłał
    (lub zostawił sobie).

  • 7. Data: 2011-12-01 21:47:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/1/2011 3:27 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > finansów.
    > Bardzo ciekawe, co by powiedzieli na to starożytni Rzymianie ;)

    twarde prawo ale prawo :)

  • 8. Data: 2011-12-01 23:03:16
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,

    > Tylko zanim wyśle oryginały do sądu, niech zrobi sobie z nich ksero dla
    > siebie. Potem różnie bywa...

    Wolno wydrukować tylko 1 egz. _kopii_ faktury?

    Vasco

  • 9. Data: 2011-12-02 04:52:13
    Temat: Re: S?d chce orygina?y - jak to rozumie?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    spp napisa?(a):

    > Najczęściej jednak na oryginalnej kopii jest także podpis potwierdzający
    > odbiór towaru czy usługi. Trudno to uzyskać na drugim wydruku... :)

    Co zabrania skopiowania takiego dokumentu a potem ich potwierdzenie za
    zgodność z oryginałem u notariusza?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 10. Data: 2011-12-02 05:15:41
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Dodać trzeba, że tak - nomen omen - oryginalny twór, jak
    > "oryginalna kopia", powstaje dzięki inwencji polskich ministrów
    > finansów.

    Ale to już chyba w odniesieniu do faktur VAT nie działa - teraz mamy
    wybór - dwa oryginały, dwie kopie, kopia i oryginał - jak wolimy? ;)

    --
    spp