    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem mieszkania i brak zameldowania
    Date: Wed, 07 Dec 2011 00:12:45 -0600

    On 12/5/2011 3:00 AM, _ąćęłńóśźż. wrote:
    > Ale na pobyt czasowy.
    > Na pobyt stały urzędnik o zdrowych zmysłach bez łapówki na podstawie umowy
    > najmu nie zamelduje.

    Ależ nie ma wyboru.

    Art. 8. 1. Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej
    miejscowości nieprzerwanie dłużej niż 3 miesiące jest obowiązana
    ameldować się na pobyt stały, chyba że zachodzą okoliczności wskazujące
    na to, iż pobyt ten nie utracił charakteru pobytu czasowego. Za
    okoliczności uzasadniające zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad
    3 miesiące uważa się w szczególności:
    1) wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stałego;
    2) pobyt związany z kształceniem się, leczeniem, wypoczynkiem lub ze
    zględów rodzinnych;
    3) odbywanie czynnej służby wojskowej;
    4) pobyt w zakładach karnych i poprawczych, aresztach śledczych,
    schroniskach dla nieletnich i zakładach wychowawczych(3).

    2. Wątpliwości co do charakteru pobytu rozstrzyga właściwy organ gminy.

    Czyli jeśli składasz wniosek o zameldowanie tymczasowe i we wniosku
    podajesz termin dłuższy niż trzy miesiące musisz jednoczesnie wyjaśnić
    dlaczego twoj pobyt ponad trzy miesiące ma charakter tymczasowy.

    np. przyjechałem na studia na 5 lat. dostaniesz wowczas tymczasowy na 5 lat.

    W kazdym innym przypadku zameldowanie musi być na pobyt stały.
    Urzednik nie ma nic do gadania, bo nikt mu głosu w tym zakresie nie dał.