  • Data: 2018-08-08 20:27:58
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja zdecydowanie nie namawiam, ale z drugiej strony to chyba podłączenie
    > 2ch faz nie jest czynem zabronionym

    Odcięcie sobie ręki siekierą też nie, albo sprawdzenie czy jest napięcie
    w gniazdku językiem. Choć w sumie nie - po namyśle łączenie na krótko
    dwóch faz jets czynem zabronionym. Wynika to z rozporządzenia ministra o
    długiej nazwie o warunkach jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie, w którym powołane są różne normy. W tym o kolorach żył i
    sposobach ochrony przed porażeniem i o tym jak powinny wyglądać
    instalacje. Inna sprawa, że tak naprawdę to... rozporządzenie może sobie
    powoływać normy jakie chce, ale ustawa mówi, że normy są dobrowolne,
    więc teoretycznie minister może sobie pisać co chce, a ustawa jest
    wyżej, ale w Polsce to konstytucję obchodzi się ustawą, więc prok nie
    powinen mieć problemu. Co do sprawdzania językiem to musiałbym
    sprawdzić, ale pewnie jakaś norma pomiarowa też jest gdzieś powołana.

    Pamiętasz- kiedyś dyskutowaliśmy ile prawa się tworzy rocznie (że
    trzebaby 68 lat żeby to przeczytać). Właśnie okazuje się, że zwieranie
    dwóch faz jest czynem zabronionym;)

    Shrek