  • 1. Data: 2010-08-22 19:39:00
    Temat: Wykup mieszkania, a małżeństwo i działka budowlana
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Witam,
    moja narzeczona chce wykupić mieszkanie komunalne. Ja posiadam działkę
    budowlaną z rozpoczętą budową domu jednorodzinnego. Czy jeżeli weźmiemy ślub
    to może to pokrzyżować plan wykupu mieszkania przez moją narzeczoną, a
    podczas podpisywania umowy o wykup - już żoną?

  • 2. Data: 2010-08-22 19:45:25
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-22 21:39, nintendo pisze:
> [...]
    > to może to pokrzyżować plan wykupu mieszkania przez moją narzeczoną, a
    > podczas podpisywania umowy o wykup - już żoną?

    Teoretycznie nie, bo działka i rozpoczęta budowa jest Twoja, własność
    odrębna. Natomiast w praktyce... ciężko powiedzieć..

    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-08-22 20:00:55
    Od: "nintendo" <n...@...pl>

    Może jeszcze przedstawię więcej faktów:
    - narzeczona złożyła wniosek i otrzymała wycenę itp. teraz czeka na
    ostateczne podpisanie umowy wykupu (czy jak to się zwie);
    - w momencie gdy narzeczona będzie miała podpisywać umowę wykupu to będzie
    już moją żoną (nowe nazwisko, wspólnota małżeńska);
    - czy owa wspólnota nie krzyżuje planu wykupu, ponieważ z tego co wiem to w
    umowach często jest warunek, iż podpisujący nie może posiadać prawa do
    lokalu mieszkaniowego, działki budowlanej itp.

  • 4. Data: 2010-08-22 20:55:31
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-22 22:00, nintendo pisze:
    > Może jeszcze przedstawię więcej faktów:
    > - narzeczona złożyła wniosek i otrzymała wycenę itp. teraz czeka na
    > ostateczne podpisanie umowy wykupu (czy jak to się zwie);

    W momencie składania wniosku zgodnie z prawdą zeznała, że nie ma.
    Wniosek rozpatrzono. Teoretycznie koniec.

> [...]
    > umowach często jest warunek, iż podpisujący nie może posiadać prawa do
    > lokalu mieszkaniowego, działki budowlanej itp.

    Zgodnie z prawem działka i rozpoczęta budowa jest Twoja i tylko Twoja.
    Ty figurujesz w akcie własności działki. Co do aktu własności domu to
    się okaże, możecie to załatwić u notariusza tak, żebyście byli oboje,
    ale domyślnie to nadal będziesz Ty. Jednak IMHO póki co Twoja żona in
    spe nadal nie ma i nie będzie miała "prawa do lokalu mieszkaniowego,
    działki budowlanej itp" bo zawierając małżeństwo działka nabyta przed
    staje się to Twoją własnością odrębną. Chyba ze po zawarciu małżeństwa
    jej część tej działki podarujesz. Dopiero gdybyś się zdecydował sprzedać
    tą działkę w trakcie trwania małżeństwa, to pieniążki będą już wspólne,
    ale to inna bajka.
    Może dyskretnie, np. przez osoby trzecie, podpytaj w instytucji od
    której Twoja narzeczona wykupuje mieszkanie, jak taka sprawa wygląda.

    --
    MZ

  • 5. Data: 2010-08-23 06:12:33
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    nintendo wrote:

    > - w momencie gdy narzeczona będzie miała podpisywać umowę wykupu to
    > będzie już moją żoną (nowe nazwisko, wspólnota małżeńska);

    I w tym momencie nie będzie podpisywała żona lecz żona z mężem.
    Mieszkanie będzie wspólne.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Badania opinii publicznej opierają się na fałszywej przesłance,

  • 6. Data: 2010-08-23 06:15:25
    Od: "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl>

    MZ" <"mcold0[wyt] wrote:

    > Dopiero gdybyś się zdecydował sprzedać tą działkę
    > w trakcie trwania małżeństwa, to pieniążki będą
    > już wspólne, ale to inna bajka.

    Jesteś pewien? § proszę.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "...czasy są ciężkie, kobiety drogie, a dzieci łatwe

  • 7. Data: 2010-08-23 07:04:21
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-23 08:12, Andrzej_K pisze:

    > I w tym momencie nie będzie podpisywała żona lecz żona z mężem.
    > Mieszkanie będzie wspólne.
    Jesteś pewien, że podpisywać będzie żona z mężem? Umowa wykupu z tego co
    pisze autor wątku jest już przygotowana i jest wyłącznie na żonę, a
    właściwie jeszcze nie żonę.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2010-08-23 07:13:26
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-23 08:15, Andrzej_K pisze:

    > Jesteś pewien? § proszę.

    Ok, trochę się rozpędziłem. Chodziło mi o to, że jeśli sprzeda działkę i
    przeznaczy pieniądze z niej np. na nową działkę albo nowe mieszkanie i
    nie zaznaczy w akcie że to były pieniądze ze sprzedaży tej własności
    odrębnej, to zostaną potraktowane jako wspólne.

    --
    MZ

  • 9. Data: 2010-08-23 08:58:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Aug 2010, MZ wrote:

    > W momencie składania wniosku zgodnie z prawdą zeznała, że nie ma.
    > Wniosek rozpatrzono. Teoretycznie koniec.

    Po pierwsze nie znamy zapisu ani z treści wniosku, ani treści umowy
    notarialnej którą przedstawi do podpisu miasto.

    I nie należy IMVHO oczekiwać, że na ogólnopolskiej grupie komuś
    będzie się chciało przekopywać *LOKALNE PRZEPISY* uchwalone
    przez radę miasta - bo owszem, przepisy dotyczące zasad wykupu
    są *lokalne* (i tylko pewne ograniczenia są "ogólnopolskie"),
    mało tego, zwyczajowo :P co wybory samorządowe podlegają
    zmianom.

    A pytający nawet nie dał szansy promilowi tych grupowiczów,
    którzy mogą być z jego miasta (i znać te przepisy), bo nie
    podał jakiego miasta sprawa dotyczy.
    Cytatów z treści wniosku też nie podał.

    No to mamy gdybologię stosowaną w postaci czystej :)

    > Zgodnie z prawem działka i rozpoczęta budowa jest Twoja i tylko Twoja.

    A tu się zgadza, zastrzeżenia mam wyłącznie do faktu iż odniosłeś
    się bez wyjaśnień do pytania, które na ogólnopolskiej grupie ma
    IMO zerową wartość danych wejściowych - wiesz gdzie on mieszka
    i znasz treść wniosku oraz (stosowaną tam) treść aktu?
    :)

    Bo miasto mieszkanie "na warunkach z wniosku" pewnie sprzeda.
    Ale w akcie pewnie będzie zastrzeżenie o hipotece nałożonej
    na wypadek naruszenia warunków nabycia.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-08-23 09:26:33
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > są *lokalne* (i tylko pewne ograniczenia są "ogólnopolskie"),
    > mało tego, zwyczajowo :P co wybory samorządowe podlegają
    Zgadza się.

    > No to mamy gdybologię stosowaną w postaci czystej :)
    Zgadza się:)

> [...]
    >
    > Bo miasto mieszkanie "na warunkach z wniosku" pewnie sprzeda.
    > Ale w akcie pewnie będzie zastrzeżenie o hipotece nałożonej
    Jest taka możliwość, nawet duże prawdopodobieństwo. Tyle że w akcie będą
    pewnie zastrzeżenia raczej tylko co do sprzedaży i ewentualnego zwrotu
    bonifikaty. Niemniej zgadzam się całkowicie, że to zależy od przepisów
    lokalnych, dlatego już wcześniej zasugerowałem przeprowadzenie "wywiadu"
    w odpowiednim urzędzie.

    --
    MZ