  • 1. Data: 2010-08-22 11:17:11
    Temat: Czy w Paszporcie powinien być PESEL
    Od: RadioX <r...@o...pl>

    Witam serdecznie.
    Mam pewien dylemat.
    Czy w paszporcie powinien być PESEL.
    Mam paszport i owszem jest pole "Numer Ewidencyjny/Personal Number", ale
    ja mam je puste.
    Czy w nowych paszportach jest ono wypełnione peselem?
    I w takim razie jeżeli tak to czy można się nim legitymować w Urzędzie
    Pracy wymiennie z dowodem osobistym

  • 2. Data: 2010-08-22 11:23:22
    Temat: Re: Czy w Paszporcie powinien być PESEL
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RadioX pisze:
> [...]
    > Czy w nowych paszportach jest ono wypełnione peselem?
    > I w takim razie jeżeli tak to czy można się nim legitymować w Urzędzie

    W moim paszporcie sprzed 7 lat jest pesel.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-08-22 11:29:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > W moim paszporcie sprzed 7 lat jest pesel.

    W moim sprzed 3 (juz unijnym) tez jest.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-08-23 19:41:33
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 22.08.2010 13:23, Liwiusz pisze:

    > W moim paszporcie sprzed 7 lat jest pesel.

    Można dostać paszport nie posiadając numeru PESEL.

    --
    live_evil

  • 5. Data: 2010-08-23 23:56:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Aug 2010, live_evil wrote:

    > Można dostać paszport nie posiadając numeru PESEL.

    Nie bić poproszę że netykietę naruszam (przyznaję się), ale
    PESELu raczej posiadać nie można.
    Można go za to mieć :)
    (nie, to *nie* jest żart!)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-08-24 00:09:40
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    > Nie bić poproszę że netykietę naruszam (przyznaję się), ale
    > PESELu raczej posiadać nie można.
    > Można go za to mieć :)
    > (nie, to *nie* jest żart!)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    IMO nie masz racji. Przynajmniej do takiego wniosku dochodzę po lekturze
    sjp - w wielu przypadkach czasowniki "mieć" oraz "posiadać" można
    stosować zamiennie.

    --
    live_evil

  • 7. Data: 2010-08-24 18:05:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Od razu widać, że nie byłeś kandydatką na miss powiatu ;-)

    -----

  • 8. Data: 2010-08-24 21:59:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Aug 2010, live_evil wrote:

    > IMO nie masz racji. Przynajmniej do takiego wniosku dochodzę po lekturze sjp
    > - w wielu przypadkach czasowniki "mieć" oraz "posiadać" można stosować
    > zamiennie.

    "posiadać" zawsze oznacza "mieć", ale nie zawsze "mieć" oznacza
    "posiadać".
    Tak więc owszem - zawsze kiedy mamy do czynienia z "posiadaniem" można
    zamiennie stosować "mieć" i "posiadać".
    Ale jeśli posiadania nie ma, to nie ma i zamienności :)

    Do tego piszemy na grupie .prawo... (a "posiadanie" ma ścisłą ustawową
    definicję).

    pzdr, Gotfryd