  • 1. Data: 2010-08-22 11:25:33
    Temat: jak pozyskać dane
    Od: "Majka04" <m...@w...pl>

    Witam
    Uległam wypadkowi na prowizorycznym chodniku prowadzącym do budynku
    przeznaczonym na wynajem lokali do działalności gospodarczej i mam trudności
    z nawiązaniem kontaktu z właścicielem.
    Uzyskałam nazwisko i numer telefonu właściciela tego budynku ale nie odbiera
    telefonu, zostawiłam wiadomość na poczcie głosowej tej treści "Na terenie
    należącym do pana uległam wypadkowi i proszę o podanie numeru polisy
    ubezpieczeniowej, bo będę starać się o odszkodowanie" . Przedstawiłam się i
    podałam numer telefonu, ale facet nie oddzwania.
    W jaki sposób i gdzie mogę uzyskać dane faceta, bo jeśli nie przedstawi
    polisy, to chyba zostaje mi tylko droga sądowa.
    Serdecznie proszę o wskazówki, co mam robić.
    Majka

  • 2. Data: 2010-08-22 13:05:52
    Temat: Re: jak pozyskać dane
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Majka04 pisze:
> [...]
    > Uległam wypadkowi na prowizorycznym chodniku prowadzącym do budynku
    > przeznaczonym na wynajem lokali do działalności gospodarczej i mam trudności

    A co się stało? Chodnik się na ciebie rzucił? Szłaś nie patrząc pod
    nogi? Czy nie umiesz chodzić w szpilkach?

  • 3. Data: 2010-08-22 13:51:15
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Majka04" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > polisy, to chyba zostaje mi tylko droga sądowa.
    > Serdecznie proszę o wskazówki, co mam robić.

    Sprawdź w ewidencji działalności gospodarczej, może tam znajdziesz dane tego
    właściciela.
    Ewentualnie zgłoś się do mecenasa.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-08-22 15:43:57
    Od: "Majka04" <m...@w...pl>

    wiadomości news:4c7120b0$1@news.home.net.pl...

    > A co się stało? Chodnik się na ciebie rzucił? Szłaś nie patrząc pod
    > nogi? Czy nie umiesz chodzić w szpilkach?
    Wyobraź sobie, ze nie szłam w szpilkach, a chodnik rzeczywiście prawie się
    przewrócił, bo ruchomy z wystającym drutem, czego nie przy każdym świetle
    nawet dobrze widzący był w stanie zobaczyć, a są i miej widzący.
    Życzę Ci trochę wyobraźni i przewidywalności, bo nie wiadomo, co Tobie może
    się przydarzyć nawet na prostej drodze.

  • 5. Data: 2010-08-22 15:56:10
    Od: "AW" <1...@t...pbz>

    > W jaki sposób i gdzie mogę uzyskać dane faceta, bo jeśli nie przedstawi
    > polisy, to chyba zostaje mi tylko droga sądowa.

    Dla prawie każdego większego miasta dostępna
    jest wyszukiwarka przedsiębiorców .
    Poniżej przykłady dla Gdańska i Olsztyna .

    Powodzenia w szukaniu .
    http://www.gdansk.pl/gospodarka?przedsiebiorca=true
    https://www.ebok.olsztyn.eu/bip/index.php?t=200&id=3
    5784&
    Tu można sprawdzić przedsiębiorcę znając jego NIP lub REGON .
    http://www.stat.gov.pl/regon/

    --
    AW

  • 6. Data: 2010-08-22 16:42:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/22/2010 05:56 PM), AW wrote:

    > Dla prawie każdego większego miasta dostępna
    > jest wyszukiwarka przedsiębiorców .
    > Poniżej przykłady dla Gdańska i Olsztyna .

    A nie lepiej zacząć od ksiąg wieczystych?

    p. m.

  • 7. Data: 2010-08-22 18:45:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Majka04 pisze:

    > Wyobraź sobie, ze nie szłam w szpilkach, a chodnik rzeczywiście prawie się
    > przewrócił, bo ruchomy z wystającym drutem, czego nie przy każdym świetle
    > nawet dobrze widzący był w stanie zobaczyć, a są i miej widzący.

    Pisałaś prowizoryczny - czy było widać, przed wejściem na niego, że to
    jakaś prowizorka? Czy dopiero jak się zaczął przewracać (BTW: chodnik?
    przewracać? A dokładniej - jakaś deska czy ruchoma płyta?) doszłać do
    takiego wniosku?

    > Życzę Ci trochę wyobraźni i przewidywalności, bo nie wiadomo, co Tobie może
    > się przydarzyć nawet na prostej drodze.

    I po co tak nerwowo? Usiłuję ustalić okoliczności - i przy okazji
    przedstawić ci problemy, jakie możesz mieć w ewentualnym sądzie. Ba! Jak
    druga strona będzie wredna, może nawet sugerować, że byłaś pijana.

    Jak chcesz się domagać odszkodowania, to musisz być na takie pytania
    gotowa. I reagować na nie spokojnie.

    No, chyba że nie zależy ci na odszkodowaniu, a tylko chcesz się trochę
    poawanturować.

  • 8. Data: 2010-08-22 19:07:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AW" <1...@t...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    5784&
    > Tu można sprawdzić przedsiębiorcę znając jego NIP lub REGON .

    Pytająca nie zna siedziby przedsiębiorcy, a sądzisz, ze zna REGON czy NIP?
    No i skąd wniosek, że właścicielem nieruchomości jest przedsiębiorca?

  • 9. Data: 2010-08-22 19:16:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > polisy, to chyba zostaje mi tylko droga sądowa.
    > Serdecznie proszę o wskazówki, co mam robić.

    Przede wszystkim trochę bez sensu się nagrałaś. Twój telefon z góry
    sugerował, że oddzwaniajacy będzie miał problemy, więc nie dziw się, że nie
    oddzwonił. Sama byś nie oddzwoniła pewnie :-)

    Najpierw z innego numeru zadzwoń i umów się po prostu na spotkanie w
    sprawie wynajmu lokalu. Zawsze możesz przy okazji zapytać, kto będzie
    wynajmującym, bo się chcesz zorientować w jego referencjach :-) Jak to nie
    chwyci, to można się tam przespacerować i pogadać choćby z tymi, którzy już
    wynajmują lokale. Z kimś umowy zawierali przecież. W dalszej konsekwencji
    można udać się do własciwego terenowo wydziału geodezji i po adresie
    ustalić numer księgi wieczystej, a potem sparwdzić w sądzie, kto jest
    właścicielem. Czasem już w Geodezji Ci powiedzą, kogo mają wpisanego jako
    właściciela, ale tak naparwdę miarodajne są księgi wieczyste.

    Nie zajmuję stanowiska, co od zasadności roszczeń, bo trochę za mało
    napisałaś na temat okoliczności, ale zakąłdam, że nie takiej pomocy
    oczekujesz.

  • 10. Data: 2010-08-23 05:13:24
    Od: "Majka04" <m...@w...pl>

    wiadomości news:4c717050@news.home.net.pl...

> [...]
    > gotowa. I reagować na nie spokojnie.
    >
    > No, chyba że nie zależy ci na odszkodowaniu, a tylko chcesz się trochę
    Odpowiadam, że nic nie było widać, ze coś może się stać, dopiero po
    stanięciu na płytce ta zadziałała jak trampolina. A ja nie musiałam widzieć,
    bo niewidomym i niedowidzącym nie jest zabronione chodzenie, a tym bardziej
    niepełnosprawnym inaczej.
    Nie tyle chodzi o odszkodowanie, bo to dostanę ze swojej polisy, ile by
    kogoś jeszcze nie spotkała ta niemiła przygoda, szczególnie chodzących o
    kulach i lasce.
    Awanturnikiem nie jestem w przeciwieństwie do Ciebie.
    Widać, że jak nie masz odpowiedzi na pytanie/prośbę to szukasz zaczepki.