  • 1. Data: 2006-12-10 10:51:21
    Temat: "Wstęp wzbroniony ! " a "Wejście na własne ryzyko"
    Od: "Tomek H." <a...@g...pl>

    Witam

    Ostatnio stanąłem przed zadaniem oznakowania nowootwartej budowy.
    Pojechałem do sklepu z art. BHP. Znalazłem tam tylko tabliczki w stylu
    ,,Teren budowy. Wstęp Wzbroniony!" itp. Nasuwa mi się pytanie dlaczego
    nikt nie produkuje tabliczek z tekstem . ,,Teren budowy. Wejście na
    własne ryzyko."
    Czy w polskim prawie są jakieś szczególne przepisy mówiące, że na każdą
    budowę ,,obcym" wchodzić nie wolno? Ludzie i tak zawsze będą chodzić
    najkrótszą drogą i żaden zakaz ich nie powstrzyma. Bez sensu jest coś
    komuś zakazywać, jeśli ten zakaz nie pociąga za sobą konsekwencji. Można
    by pewnie wzywać zaraz policję jak tylko jakiś osobnik pomimo upomnień
    i tak przebiega przez teren budowy, ale oni mają na pewno ważniejsze
    rzeczy do roboty.
    Wyżej wymienione tabliczki mają oczywiście za zadanie zwolnić od
    odpowiedzialności wykonawcę robót za możliwe wypadki mogące spotkać
    przechodniów. Jednak jeśli ktoś złamie zakaz i coś mu się stanie
    kierownik budowy i tak będzie miał wiele nieprzyjemności. Wydaje mi się,
    że pouczenie przechodniów o ryzyku dałoby o wiele lepsze efekty niż
    postawienie ,,martwego" zakazu. Niech każdy sam sobie skalkuluje czy
    warto mu jest ponieść ryzyko wejścia na niebezpieczny teren.

    Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji

    Tomek
    a...@g...pl

  • 2. Data: 2006-12-10 19:59:59
    Temat: Re: "Wstęp wzbroniony ! " a "Wejście na własne ryzyko"
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Czy w polskim prawie są jakieś szczególne przepisy mówiące, że na każdą
    > budowę ?obcym? wchodzić nie wolno? Ludzie i tak zawsze będą chodzić
    > najkrótszą drogą i żaden zakaz ich nie powstrzyma. Bez sensu jest coś

    Teren powinienes po prostu ogrodzic. Zadne tabliczki nie pomogą jesli
    nie będzie płotu.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2006-12-10 21:08:55
    Od: "StSt" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek H." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ,,Teren budowy. Wstęp Wzbroniony!" itp. Nasuwa mi się pytanie dlaczego
    > nikt nie produkuje tabliczek z tekstem . ,,Teren budowy. Wejście na

    Dużo jest róznych anomali. Bo co ma oznaczać na przykład napis : "Uwaga! Zły
    pies !" Że jest złym psem i żle pilnuje obejścia? Ja napisałem "Uwaga !
    Dobry pies ale o słabych nerwach!" Czy prawnie to to samo?

    StSt

  • 4. Data: 2006-12-11 04:04:06
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "StSt" <s...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > pies !" Że jest złym psem i żle pilnuje obejścia? Ja napisałem "Uwaga !
    > Dobry pies ale o słabych nerwach!" Czy prawnie to to samo?

    powinno być groźny pies, a nie zły pies, w kwestii formalnojęzykowej.

    Natomiast w twoim przypadku jak trafisz na sędziego oszołoma po wejściu na
    twój teren teren dziecka, które nie zrozumiało aluzji to różnie się to może
    dla ciebie skończyć.

  • 5. Data: 2006-12-11 08:04:35
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

> [...]
    > ,,Teren budowy. Wstęp Wzbroniony!" itp. Nasuwa mi się pytanie dlaczego nikt
    > nie produkuje tabliczek z tekstem . ,,Teren budowy. Wejście na własne

    "Wstęp wzbroniony" znaczy - nie wolno wchodzić i kropka. "Wejscie nie własne
    ryzyko" znaczy - że jednak wolno wchodzić. Nikt z wchodzących nie kalkuluje
    ryzyka więc miałbyś pielgrzymki chętnych ("jak to przecież wolno wchodzić-
    napisane ze na wasne ryzyko").
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-12-11 19:12:14
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 11-12-2006 o 05:04:06 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > powinno byae gro 1/4 ny pies, a nie z?y pies, w kwestii formalnoj?zykowej.

    Zly pies tez moze byc. Wadliwy jakis np.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 7. Data: 2006-12-11 20:39:43
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gazeta.pl>

    Koleś widział posesję ze słabym płotkiem i napisem:
    "Teren prywatny, wchodzenie tylko po zgłoszeniu telefonicznym .... [nr tel]
    Wchodzenie bez zgłoszenia grozi śmiercią lub kalectwem"

    gdzieś w necie widziałem tabliczkę:

    "Uwaga teren zaminowany" - napisane w 3 językach: pol, niem, ang
    a dalej ktoś wstawił tabliczkę, pewnie dowcipniś napisane cyrylicą:
    "min niet"
    w tle rezydencja z basenem

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy -nazwany przez jednego z Was "legendą grupy"