    From: "Tomek H." <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "Wstęp wzbroniony ! " a "Wejście na własne ryzyko"
    Date: Sun, 10 Dec 2006 11:51:21 +0100

    Witam

    Ostatnio stanąłem przed zadaniem oznakowania nowootwartej budowy.
    Pojechałem do sklepu z art. BHP. Znalazłem tam tylko tabliczki w stylu
    ,,Teren budowy. Wstęp Wzbroniony!" itp. Nasuwa mi się pytanie dlaczego
    nikt nie produkuje tabliczek z tekstem . ,,Teren budowy. Wejście na
    własne ryzyko."
    Czy w polskim prawie są jakieś szczególne przepisy mówiące, że na każdą
    budowę ,,obcym" wchodzić nie wolno? Ludzie i tak zawsze będą chodzić
    najkrótszą drogą i żaden zakaz ich nie powstrzyma. Bez sensu jest coś
    komuś zakazywać, jeśli ten zakaz nie pociąga za sobą konsekwencji. Można
    by pewnie wzywać zaraz policję jak tylko jakiś osobnik pomimo upomnień
    i tak przebiega przez teren budowy, ale oni mają na pewno ważniejsze
    rzeczy do roboty.
    Wyżej wymienione tabliczki mają oczywiście za zadanie zwolnić od
    odpowiedzialności wykonawcę robót za możliwe wypadki mogące spotkać
    przechodniów. Jednak jeśli ktoś złamie zakaz i coś mu się stanie
    kierownik budowy i tak będzie miał wiele nieprzyjemności. Wydaje mi się,
    że pouczenie przechodniów o ryzyku dałoby o wiele lepsze efekty niż
    postawienie ,,martwego" zakazu. Niech każdy sam sobie skalkuluje czy
    warto mu jest ponieść ryzyko wejścia na niebezpieczny teren.

    Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji

    Tomek
    a...@g...pl