  • 1. Data: 2006-12-10 10:24:30
    Temat: kupno czesci nieruchomosci
    Od: "walt" <w...@i...pl>

    Witam. Zamierzam kupic czesc 3 pietrowego domu znajdijacego sie na 800m
    dzialce. Dom wraz z dzialką nalezy do starszego malzenstwa i chca
    odsprzedac jedno pietro ( dwa pokoje, kuchnia, lazienka)
    Do nieruchomosci jest jedna ksiega wieczysta. Czy istnieje mozliwosc
    wydzielenia odrebnej czesci tego domu tak zeby mozna bylo ja kupic?

    pozdrawiam Maciek

  • 2. Data: 2006-12-10 10:39:29
    Temat: Re: kupno czesci nieruchomosci
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Do nieruchomosci jest jedna ksiega wieczysta. Czy
    > istnieje mozliwosc
    > wydzielenia odrebnej czesci tego domu tak zeby mozna > bylo ja kupic?

    Istnieje, poprzez ustanowienie odrębnej własności lokalu - dlatego przed
    transakcją radziłbym poprosić sprzedajacego o przedstawienie zaświadczenia z
    urzędu o samodzielności lokalu - tylko pod tym warunkiem da się coś takiego
    zrobić.

    Możesz też kupić udział w nieruchomości i ustanowić od razu w akcie podział
    quoad usum - jesteście współwłaścicielami całości, ale umawiacie się kto z
    czego bedzie korzystał. Tylko tutaj wszystko trzeba dokładnie opisać w
    akcie.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl