  • 1. Data: 2006-12-09 22:36:54
    Temat: Granice okreslenia tego co stanowi konkurencje w umowie o zakazie konkurencji
    Od: p...@i...pl

    Czy w umowie o zakazie konkurencji (po ustaniu/rozwiazaniu umowy o
    prace) mozna dowolnie okreslac to, czym konkurencja jest? Wydaje mi
    sie, ze powinno to byc zwiazane bezposrednio z tym, czym zajmuje sie
    dana firma. W pewnej umowie mam zdanie:

    konkurencje stanowia ... (dluga wyliczanka)..., FIRMY ZWIAZANE Z
    EKONOMIA, ..... (dalsza wyliczanka) ...

    Taka klauzula w praktyce swiadczy przciez, ze prawie kazda firma gdzie
    ekonomista moze znalezc zatrudnienie "w zawodzie" jest konkurencja, co
    uniemozliwia mu podjecie pracy w ogole na czas trwania umowy!! Czy to
    jest OK?

  • 2. Data: 2006-12-10 07:35:37
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

> [...]
    > prace) mozna dowolnie okreslac to, czym konkurencja jest? Wydaje mi
    > sie, ze powinno to byc zwiazane bezposrednio z tym, czym zajmuje sie
    W sumie umowa o zakazie konkurencji może obejmować zakres działalnosci
    pracowniczej. A może w tej umowie jest furtka przez własna działalność
    gospodarczą?
    A w tresci może być wypisane wiele. Jeżeli uwazasz, ze podpisnie tej umowy
    może cię wiele kosztowac, to negocjuj cenę. np. 3 x średnia z ostatnich 3
    miesięcy.

    > W pewnej umowie mam zdanie:
    >
    > konkurencje stanowia ... (dluga wyliczanka)..., FIRMY ZWIAZANE Z
    > EKONOMIA, ..... (dalsza wyliczanka) ...
    czy jest to lista wszystkich firm w kraju, czy tylko w twojej okolicy? jak
    masz sprzedawać dusze diabłu, to jak napisałem powyzej nie za marne grosze.

    Życzę powodzenia w negocjacjach

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 3. Data: 2006-12-10 12:25:59
    Od: p...@i...pl

    grom@x napisał(a):

    > czy jest to lista wszystkich firm w kraju, czy tylko w twojej okolicy?

    Firm konkretnych wymieniono tam jedynie kilka, reszta to bardzo ogolne
    okreslenia (np. takie jak wyzej). W sumie lista dotyczy wszelkich firm
    w jakich moge sie zatrudnic pracujac w swoim zawodzie.

  • 4. Data: 2006-12-10 22:15:52
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYTNIJ_TO_@_WYCINAJ_interia.pl>

    W Polsce określenia działalności gospodarczej stanowią numery PKD.
    Najprecyzyjniej określa więc działalność konkurencyjną odniesienie się do
    wpisu numeru PKD w dokumentach konkurencyjnego przediśebiorstwa.
    Poandto szansa uzyskania odszkodowania z tytułu złamania zakazu konkrencji w
    Polsce jest nieco tylko wyższa od szansy przysłowiowego Kowalskiego na
    lądowanie na księżycu.
    Wszystko odbywa się na drodze sądowej. Trzeba umieć wykazać, udowodnić i
    wyliczyć straty jakie delikwent przyniósł prowadząc działalność
    konkurencyjną. Zadnych domysłówi przypuszczeń- same konkrety. Ile ja
    straciłem z tego tytułu że pan Kowalski zatrudnił się w firmie x i prowadził
    wobec mnie działalność konkurencyjną pomimo podpisanej umowy o zakazie
    konkurencji, także spokojnych snów.
    --
    Jackare