  • 1. Data: 2006-12-10 10:31:02
    Temat: Jak ustalić kwotę zadośćuczynienia i straty?
    Od: "p4oj" <p...@U...pl>

    Witam;
    Założyłem w sądzie sprawe stomatologowi, który usunął mojemu dziecku zamiast
    zęba mlecznego, ząb stały przedni. Co prawda zaimplantował ten ząb spowrotem
    i póki co ząb się trzyma (aczkolwiek nie rośnie), ale teraz w sądzie muszę
    podać jaką część kwoty żądam celem zadośćuczynienia, a jaką celem strat? Do
    tej pory nie ponosiłam większych kosztów leczenia tego zęba. Dziecko rośnie
    i póki co nie robimy nic i czekamy co będzie dalej no i przede wszystkim nie
    mamy za co. A sprawa ciągnie się już 3 lata :/
    Może ktoś mi pomóc jak mam tego podziału dokonać i co wliczyć w koszty
    strat?

    pozdrawiam
    piotr

  • 2. Data: 2006-12-10 23:30:34
    Temat: Re: Jak ustalić kwotę zadośćuczynienia i straty?
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

    > Może ktoś mi pomóc jak mam tego podziału dokonać i co wliczyć w koszty
    > strat?
    Sam musisz to ocenić... starata wiąże się z uszczerbkiem na majątku (lub
    utraconym zyskiem)... a zadość uczynienie wiąże się z czymś nie
    materialnym... zadoścuczynienie za ból, krzywdę, cierpienie... nie da się
    tego oszacować wprost. W stanach takie procesy wiążą się z milionowymi
    odszkodowaniami, w naszym kraju sądy są bardziej wstrzemięźliwe w tej
    kwestii... nie ma co przesadzać, ale decyzję musisz podjąć sam, gdyż nie ma
    skali porównawczej.

    Pozdrawiam
    Igor
    www.serwisprawa.pl