  • 1. Data: 2006-12-09 22:01:39
    Temat: pałka teleskopowa - pytanie
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    Pałka teleskopowa - metalowa w brzmieniu art.4a ustawy o broni i amunicji
    jest bronią (białą), na którą wymagne jest pozwolenie. Brak takowego
    skutkuje odpowiedzialnością karną. Pilnie potrzebne mi jest wskazanie
    prawidłowej kwalifikacji prawnej z Kodeksu Wykroczeń. Z góry dziękuję za
    sensowną odpowiedź..

  • 2. Data: 2006-12-09 22:18:49
    Temat: Re: pałka teleskopowa - pytanie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 9 Dec 2006 23:01:39 +0100, jano1 napisał(a):

    > Pałka teleskopowa - metalowa w brzmieniu art.4a ustawy o broni i amunicji
    > jest bronią (białą), na którą wymagne jest pozwolenie.

    Nic podobnego. W środku jest sprężyna, która nie jest ani ciężka, ani
    twarda (bo sie ugina :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-12-09 22:30:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nic podobnego. W środku jest sprężyna, która nie jest ani ciężka, ani
    > twarda (bo sie ugina :))

    Jemu najpewniej nie chodzi o tę sprężynową, tylko z toczonych rurek. Obostrzenie
    ustawowe producenci tych pałek "obchodzą" poprzez wykonanie samego zakończenia z
    gumowej nakładki. I wówczas wszystko jest w porządku.

    Inna sprawa, że definicja ustawowa nie jest zbyt szczęśliwa. No bo pod tę
    definicje podpadają wszelkiej maści młotki, kilofy, i inne podobne narzędzia.

  • 4. Data: 2006-12-10 00:06:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jano1 wrote:
> [...]
    > skutkuje odpowiedzialnością karną. Pilnie potrzebne mi jest wskazanie
    > prawidłowej kwalifikacji prawnej z Kodeksu Wykroczeń.

    KW penalizuje tylko jeśli z bronią (jakąkolwiek) bierzesz udział w
    zgromadzeniu (Art.52 KW).

    Przepisy karne dotyczące broni są w Kodeksie Karnym oraz samej ustawie o
    broni i amunicji.

    Konkretnie tej sytuacji dotyczy Art.51 ustawy o broni i amunicji. Kara -
    areszt lub grzywna. Ogólnie traktowane jest to jako wykroczenie.

    Swoją szosą to kolejna ustawa, którą tworzył jakiś idiota - może i
    chciał dobrze, ale doprowadził do paranoi.

    Popatrzmy na taki miły zapis:
    " -- pałek wykonanych z drewna lub innego ciężkiego i twardego ma-
    teriału, imitujących kij bejsbolowy,"

    Mamy tutaj dwie głupoty:
    (1) pałka 'imitująca' kij bejsbolowy? Co to znaczy? Nie-imitacja musi
    mieć jakiś certyfikat ligi bejsbolowej? A jak ktoś sobie sam wystruga,
    to jeszcze dostanie po uszach za wyrób "broni"?
    (2) wg. tego zapisu drewno jest "ciężkim i twardym materiałem".

    Ergo każda pałka zakończona taki materiałem - czyli np. cała wykonana z
    takiego materiału - podpada pod "broń białą w postaci (i tu lista)".

    Moja babcia ma solidną, drewnianą laskę. Czy - jako porządny obywatel -
    powinienem na nią donieść, że ma długą i mocną "pałkę" wykonaną z
    "twardego i ciężkiego materiału" i takoż zakończoną?

    A broń boże mieć pod ręką łom albo gazrurkę ;->

    Żeby było weselej rewolwery czarnoprochowe można mieć kompletnie bez
    niczego. A i miecz samurajski ustawy nie interesuje.

    Czyli - teleskopowej pałki bez zezwolenia niby nie możesz mieć/nosić,
    natomiast jeśli byś sobie przypasał pas z dwoma rewolwerami rocznik 1847
    (lub ich replikami), na ramię zarzucił muszkiet a na plecach miał
    olbrzymi miecz dwuręczny, to policjant złego słowa nie mógłby powiedzieć :)

  • 5. Data: 2006-12-10 00:11:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jemu najpewniej nie chodzi o tę sprężynową, tylko z toczonych rurek.
    > Obostrzenie ustawowe producenci tych pałek "obchodzą" poprzez wykonanie
    > samego zakończenia z gumowej nakładki. I wówczas wszystko jest w porządku.

    A, chyba że tak - jest zrobiona z metalu, więc nie ma metalowych
    wkładek. A końcówka jest gumowa. Ale zawsze jest ryzyko, że jego pałka
    straciła gumowy kapturek i automatycznie stała się nielegalna ;)

  • 6. Data: 2006-12-10 00:26:51
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    Dokładnie, cała pałka jest metalowa zakończona metalową,ciężką kulą
    ("zapomniano" o nakładce gumowej). Na obrót towarami tego rodzaju wymagana
    jest koncesja MSWiA. Chodzi mi o kwalifikację prawną (przepis ustawy
    karnej), który zabrania hurtowego sprowadzania ich z zagranicy.
    ps. same przepisy celne nie reguluja tego problemu

  • 7. Data: 2006-12-10 00:57:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jano1 wrote:
    > Dokładnie, cała pałka jest metalowa zakończona metalową,ciężką kulą
    > ("zapomniano" o nakładce gumowej). Na obrót towarami tego rodzaju wymagana

    Nakładka się zgubiła - narzędzie jest uszkodzone ;->

  • 8. Data: 2006-12-10 01:08:00
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    > Nakładka się zgubiła - narzędzie jest uszkodzone ;->

    Rzecz w tym,że zatrzymano cały transport w oryginalnych,fabrycznych
    opakowaniach, jedynie dokumentacja towarzysząca, "mówiła",że jest
    importowany inny towar.. leciutkie oszustwo?

  • 9. Data: 2006-12-10 01:09:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 Dec 2006 02:08:00 +0100, jano1 napisał(a):

    > Rzecz w tym,że zatrzymano cały transport w oryginalnych,fabrycznych
    > opakowaniach, jedynie dokumentacja towarzysząca, "mówiła",że jest
    > importowany inny towar.. leciutkie oszustwo?

    Nie całkiem. Skoro taka pałka w myśl UoBiA jest bronią, to do obrotu jest
    potrzebna koncesja MSWiA.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2006-12-10 11:46:36
    Temat: Re: pałka teleskopowa - pytani
    Od: mauser50 <m...@-...com>

    jano1 napisał(a):
> [...]
    > karnej), który zabrania hurtowego sprowadzania ich z zagranicy.
    > ps. same przepisy celne nie reguluja tego problemu

    Problem pałek teleskopowych jest stary jak ustawa o broni i amunicji w
    której nie ma mowy o takich pałkach jest mowa natomiast w art.4 ust 1
    pkt 4 a o

    pałkach posiadających zakończenie z ciężkiego i twardego materiału
    lub zawierających wkładki z takiego materiału,

    Sam osobiście się spotkałem z pisemną opinią biegłych że, nawet jeśli
    dana pałka jest wykonana z twardego metalu to wcale nie musi on być ciężki.

    Moim zdaniem bez opinii biegłego się nie obejdzie co chodzi mi o
    określenie czy ten konretny konkretny model pałki teleskopowej
    wyczerpuje zapisy w/w artykułu to jest czy faktycznie pałka wykonana
    została z ciężkiego i twardego materiału lub czy zawiera wkładki z
    takiego materiału znamiona. Powinnno się powołać biegłego, który określi
    czy ta pałka podlega pod ten zapis. Ja natomiast w podobnych sprawach
    widziałem różne opinie biegłych ale mówiły o pałkach różnych marek z
    wyglądu takich samych.

    Z poważaniem mauser50