  • 21. Data: 2013-10-26 20:44:51
    Temat: Re: Wodomierze
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-26 19:08, PlaMa pisze:

    > Ale tak szczerze - kogo mogą obchodzić Twoje zapiski? Jaka jest ich
    > wartość dowodowa?

    Taka sama jak zapiski spisującego stan wodomierzy hydraulika z ADM

    > Ja bym raczej uderzał w odszukanie rachunków za ostatnie okresy,
    > wskazanie ile w "normalnych okresach" szło wody, ile nabiło na nowym
    > liczniku i to ustawić jako uzasadnienie wadliwego działania starego
    > licznika po przeterminowaniu homologacji przed wymianą.

    Nie wiemy jakie to są normalne okresy a jakie nienormalne po zapiskach
    prowadzonych przez ADM zwłaszcza po wymianie wodomierzy.
    Własne zapiski prowadzone skrupulatnie np. raz w miesiącu, szybko
    pokarzą błędy we wskazaniach, czy to na plus czy minus przy normalnym
    korzystaniu z wody.

    Dla mnie dopłata 800zł z rozliczenia starych wodomierzy którym 10 lat
    temu skończyła się legalizacja, jest zwykłym oszustwem i wyłudzeniem.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 22. Data: 2013-10-26 20:57:12
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-26 19:17, animka pisze:

    > Tak, pewnie tą. Czy powinnam te plomby połamane na kawałki wyciągnąć
    > z kosza na śmieci i zachować? Nie pomyslałam o tym.

    Nie. One nie są ci do niczego potrzebne.

    > W dzisiejszych czasach w tym bloku każdy trzyma buzię na kłódkę,
    > albo raczej powiedzą, że muszą dopłacić, żeby nie pomyślano, że są
    > smoluchami. Zadzwoniłam teraz do dwóch koleżanek z bloku i jedna ma
    > do zapłacenia tyle co ja i takie same stare, duże, niebieskie
    > liczniki. Prawie jej w domu nie ma bo siedzi albo u swojej córki,
    > albo u byłego męża. Powiedziałam jej o tej wymianie.

    Musisz zrozumieć że SM jest dla lokatorów a nie lokatorzy dla SM.
    Ja bym napisał informacje i powiesił na bramie by ci lokatorzy
    zjednoczyli się którzy maja takie dopłaty. By SM uzasadniła te dopłaty.
    Dla czego 800 a nie 100 lub 1500zł
    Ale jeszcze raz powtarzam. Jeżeli SM obliczenia zrobiła na podstawie
    wodomierzy którym dawno skończyła się legalizacja, są na przegranej pozycji.
    Ja bym nie płacił i niech oddają sprawę do sądu.

  • 23. Data: 2013-10-26 20:57:27
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

  • 24. Data: 2013-10-26 21:01:04
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-26 18:22, animka pisze:
    > A hudraulik w protokóle napisał, że na nowych na stanie jest 0 i było
    > chyba 0. Po przecinku tez zera.

    Napisał 0 bo wpisuje się pełne metry sześcienne. Nie podaje się wskazań
    po przecinku.

  • 25. Data: 2013-10-26 23:05:11
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 21:01, Krzysztof 45 pisze:

    > Napisał 0 bo wpisuje się pełne metry sześcienne. Nie podaje się wskazań
    > po przecinku.

    No tak, racja.

    --
    animka

  • 26. Data: 2013-10-26 23:21:38
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 20:57, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > Ja bym napisał informacje i powiesił na bramie by ci lokatorzy
    > zjednoczyli się którzy maja takie dopłaty. By SM uzasadniła te dopłaty.

    Za nowego dozorcy i administratorki (młodziutkiej, niedoświadczonej w
    tym fachu) i zakichanej rady domu z niezbyt wykształconymi ludźmi (wiem,
    że jedna ma tylko podstawówkę) zabroniono wieszać czegokolwiek. Jeśli
    już to z pieczątką administracji!
    Ale ktoś z nich bierze pewnie grubą forsę od firm za pozwolenie
    wpychania ulotek do skrzynek. Jak ktoś przychodzi z ulotkami to dozorcy
    nie ma, czyli on nie pokazuje się, żeby pognać.

    > Ale jeszcze raz powtarzam. Jeżeli SM obliczenia zrobiła na podstawie
    > wodomierzy którym dawno skończyła się legalizacja, są na przegranej pozycji.
    > Ja bym nie płacił i niech oddają sprawę do sądu.

    Moja Sp-nia to jak mafia. Wszędzie mają swoje wtyki, swoich ludzi.
    Gdziekolwiek byś szukał. W sądach, w prokuraturach, do sklepów, banków
    nawet pościągali swoich ze wsi...Mają też prawników, którzy zawsze
    sprawy wygrywają.

    --
    animka

  • 27. Data: 2013-10-26 23:26:14
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]

    > wodomierzy którym dawno skończyła się legalizacja, są na przegranej pozycji.
    > Ja bym nie płacił i niech oddają sprawę do sądu.

    To mi odsetki narosną i będę miała większy dług.

    Pójdę do Rzecznika Konsumentów i zobaczę co mi pomoże. Pewnie nic, bo.....

    --
    animka

  • 28. Data: 2013-10-28 08:06:05
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-26 16:15, animka pisze:

    > Masz jakieś adresy w Warszawie?

    > Po delegalizacji, czyli po terminie ważności.
    > Wszystkie liczniki natłuijły mi jak za 4 lata albo i więcej.
    > Może licznik gówny w piwnicy jest winowajcą i jakis hydraulik kombinował.

    Zdecyduj się, to liczniki ci nabiły, czy masz więcej do zapłaty, bo
    rozliczono (nierozliczaną zapewne wcześniej) wodę uzywaną do celów
    gospodarczych przez sprzątaczkę itp? Więcej nabiło ci metrów zuzytej
    wody, czy masz wyższy rachunek, bo to niekoniecznie jest winą zle
    dzialajacego licznika....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 29. Data: 2013-10-28 08:13:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-26 16:43, Krzysztof 45 pisze:
    > Nowy wodomierz zakładany w mieszkaniu lub regenerowany ale z aktualną
    > legalizacja powinien wskazywać 00000,010m3

    O to jakaś nowość.... Ponieważ mam do czynienia z produkcją liczników
    (akurat nie wodomierzy) i jakoś nigdzie o wymaganiu początkowej wartości
    nie słyszałem (Licznik może mieć nabite coś w związku z kalibracją, czy
    tez właśnie z certyfikacją, nie jest to aż tak istotne, ponieważ po
    założeniu spisuje się na protokole odbioru aktualną wartość, od której
    się nalicza).

    > Te 10m3 to umowne, może być 5 lub 8m3 bo fabryka sprawdza prawidłowy
    > przepływ i wskazania zanim zaplombują plombą legalizacyjną. Więc one juz
    > z fabryki wychodzą z kilkoma m3nnymi.

    W zależności od licznika, ale zazwyczaj jeśli ma być legalizacja, to nie
    dokonują tego w fabryce, tam co najwyżej dokonują kalibracji przed
    wysłaniem do instytucji legalizującej.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 30. Data: 2013-10-28 10:49:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Offtopicznie, w sprawie formalnej:

    On Sat, 26 Oct 2013, animka wrote:

> [...]
    > fachu) i zakichanej rady domu z niezbyt wykształconymi ludźmi (wiem, że jedna
    > ma tylko podstawówkę) zabroniono wieszać czegokolwiek.

    Tego nie komentuję :|

    > Ale ktoś z nich bierze pewnie grubą forsę od firm za pozwolenie wpychania
    > ulotek do skrzynek. Jak ktoś przychodzi z ulotkami to dozorcy nie ma, czyli
    > on nie pokazuje się, żeby pognać.

    Chyba grupy nie czytasz wtedy, kiedy trzeba.
    Pomysły "mądre inaczej" potem Ci wychodzą.
    W związku z "uwolnieniem" usług pocztowych, weszły przepisy nakazujące
    udostępnienie skrzynki KAŻDEMU doręczycielowi.
    Hasła "euroskrzynka" nie słyszałać i nie czytałaś?
    To prosto od producenta, wyślą Ci listem poleconym skrzynkę ;)
    http://www.skrzynkipocztowe.com/newsy/5/euroskrzynki
    -wymiary-wymogi
    "skrzynki powinny być umieszczone w miejscu dostępnym dla adresatów
    i operatorów"

    Ergo, nie ma metody aby zapobiec dostarczaniu spamu w postaci
    papierowej. A jakby cieć się postawił i uniemożliwiał wrzucanie
    do skrzynek, to narazi się na ukaranie.

    Tu streszczenie:
    http://pila.naszemiasto.pl/artykul/1756873,reklamy-z
    apychaja-skrzynki-na-listy-jak-z-tym-walczyc,id,t.ht
    ml

    Skrzynka pocztowa ma umożliwiać "publiczny dostęp na wrzucanie"
    i basta. FORMALNIE możesz postawić przy skrzynce postawić
    własnego ciecia, który będzie sprawdzał, czy wrzucacz jest
    "operatorem". Skończysz z awanturą, jak się okaże, że to
    wcale nie operator :> (a pracownik instutucji, która postanowiła
    korespondencję roznosić "własnym pracownikiem" - nawet sądy
    tak AFAIR robiły, przestały z powodu braku "domniemania
    doręczenie" przypisanego do poczty, niemniej zasady to nie
    zmienia).

    pzdr, Gotfryd