  • 1. Data: 2013-10-25 23:00:49
    Temat: Meldunek a właściwie jego brak
    Od: "Kazio" <m...@p...fm>

    Witam

    Jest taka oto sprawa.

    W czerwcu 2011 roku, będąc głównym najemcą mieszkania komunalnego,
    otrzymałem (po rozpatrzeniu mojego wniosku przez UM Wrocławia) decyzję o
    wymeldowaniu z urzędu osoby (bliskiej) która od długiego czasu nie
    zamieszkiwała ze mną w mieszkaniu. Ta osoba nie odwołała od decyzji, ta się
    uprawomocniła i było po sprawie.

    W 2013 roku nabyłem mieszkanie od Gminy i jestem jego właścicielem (oprócz
    mnie jedyną osobą zameldowaną w mieszkaniu w chwili wykupu była i jest moja
    żona :) ).

    Jak się niedawno okazało, ta osoba od ponad dwóch lat posługuje się dowodem
    osobistym w którym widnieje adres pod którym nie jest zameldowana (jest to
    ten sam adres z którego została na mój wniosek wymeldowana z urzędu).

    Wiem że ta osoba podpisała w między czasie umowy z różnymi firmami, m.in.
    telekomunikacyjnymi posługując się fałszywym meldunkiem. Zawierała również
    umowy zlecenia w pracy na fałszywy adres zameldowania (cały czas jeden i ten
    sam).

    Ostatnio zaczęło przychodzić do tej osoby na mój adres sporo korespondencji
    zarówno listami zwykłymi jak i poleconymi. Polecone głównie z sądu. Zaczęło
    być to dla mnie uciążliwe.

    Powiedzcie proszę czy sama wizyta na poczcie i złożenie pisma-dyspozycji że
    taka osoba od dawna już nie jest zameldowana pod danym adresem spowoduje
    zaprzestanie dostarczania do mnie jej listów, czy mogę udać się np. do
    konkretnej firmy (np. T-Mobile) i zgłosić fakt że zostali oszukani przez tą
    osobę (generalnie wiem przy jakiej ulicy mieszka ta osoba ale nie znam
    dokładnego adresu).

    Zależy mi na tym żeby dać nauczkę tej osobie ponieważ jest mi winna pewną
    sumę gotówki (niewielką jej część mi oddała) i poniekąd muszę się chyba
    pogodzić z tym że jej nie odzyskam.

    I drugie pytanie - czy znając tylko adres pod którym zamieszkuje dana osoba
    (wynajmuje pokój i w chwili obecnej nie posiada stałego miejsca
    zameldowania) mogę założyć jej sprawę o zwrot pożyczki (dowodami są przelewy
    z mojego konta z tytułem "POŻYCZKA" oraz przelew z konta tej osoby części
    pożyczki z tytułem "ZWROT POŻYCZKI")

    POZDRAWIAM

    Marcin

  • 2. Data: 2013-10-26 00:12:01
    Temat: Re: Meldunek a właściwie jego brak
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kazio" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > np. do konkretnej firmy (np. T-Mobile) i zgłosić fakt że zostali oszukani
    > przez tą osobę (generalnie wiem przy jakiej ulicy mieszka ta osoba ale

    Możesz zastrzec na poczcie, by nie przesyłali klistów do tej osoby na Twój
    adres, bo ta osoba TU NIE MIESZKA. Zameldowanie jest obowiązkiem
    administracyjnym i nic Ci do tego. t oco mogłeś, to zrobiłeś, czyli
    wymeldowałeś tę osobę.

    > Zależy mi na tym żeby dać nauczkę tej osobie ponieważ jest mi winna pewną
    > sumę gotówki (niewielką jej część mi oddała) i poniekąd muszę się chyba
    > pogodzić z tym że jej nie odzyskam.

    Nie popeiram, ale skoro pytasz, to jak przychodzi przykłądowo
    korespoondencj od firmy telekomunikacyjnej, to możesz to spakować w kopertę
    i wsyłać do nich z pismem informującym, ze osoba wskazana w korespondencji
    pod tym adresem nie miesz i została wymeldowana z urzędu (nawet ksero
    decyzji administracyjnej możesz wysłać).

> [...]
    > przelewy z mojego konta z tytułem "POŻYCZKA" oraz przelew z konta tej
    > osoby części pożyczki z tytułem "ZWROT POŻYCZKI")

    Możesz. Moim zdaniem nawet takie dowody oblecą jako dowód zawarcia umowy
    (powyzej 1.000 zł chyba, pożyczka powinna być zawarta na pismie). Sądzę, że
    mogłoby to oblecieć nawet w postępowaniu nakazowym pod warunkiem, że nakaz
    nie wróci do sądu z adnotacją, że adresat jest nieznany.

  • 3. Data: 2013-10-26 11:22:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-26 00:12, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > Twój adres, bo ta osoba TU NIE MIESZKA. Zameldowanie jest obowiązkiem
    > administracyjnym i nic Ci do tego. t oco mogłeś, to zrobiłeś, czyli

    1. Nie ma obowiązku wysyłania listów tylko tam gdzie ktoś mieszka
    2. Poczta nie może odmówić wykonania usługi dostarczenia przesyłki z
    tego powodu, że "adresat tam nie mieszka"
    3. Nie ma procedury, która poczcie zakazywałaby dostarczania listów z
    ww. powodu.

> [...]
    > korespondencji pod tym adresem nie miesz i została wymeldowana z urzędu
    > (nawet ksero decyzji administracyjnej możesz wysłać).

    To można zrobić.

    > że mogłoby to oblecieć nawet w postępowaniu nakazowym pod warunkiem, że
    > nakaz nie wróci do sądu z adnotacją, że adresat jest nieznany.

    Na pewno nie w nakazowym (nie mylić z upominawczym).

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-10-26 14:07:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Oct 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Kazio" <m...@p...fm> napisał

    > Możesz zastrzec na poczcie, by nie przesyłali klistów do tej osoby na Twój
    > adres, bo ta osoba TU NIE MIESZKA.

    Podstawę prawną poproszę.
    Cytuję odpowiedź poczty: "listonosz musi zanieść, bo za to wzięliśmy
    pieniądze". Sprawdzane organoleptycznie.
    Oczywiście panienka z okienka może się mylić, ale wtedy docisnąć
    ją do ściany można tylko ustawą.

    [...]

> [...]
    > i wsyłać do nich z pismem informującym, ze osoba wskazana
    > w korespondencji pod tym adresem nie miesz

    Ale za to musi zapłacić.
    A poczta już wzięła pieniądze za obsługę tego przypadku (nie
    szukałem w regulaminie, dla jasności), i w 99% przypadków
    zupełnie wystarczy wziąć taki list, napisać wyraźnie,
    jednoznacznie, w sposób nie przypominający adresowania :P
    (piszę ukośnie) ADRESAT TU NIE MIESZKA (lub tożsamą
    treść, ewentualnie inne sensowne adnotacje) i... wrzucić
    do pierwszej z brzegu skrzynki pocztowej.
    To też mi "poczta powiedziała" :) kiedy się zbędnie
    pofatygowałem.
    (po coś jest na kopertach adres zwrotny, oczywiscie jak
    to "kancelaria windykacyjna" bez adresu to zaraz można
    dołączyć do worka w określonym kolorze, znaczy na stosowne
    odpady papierowe, bo z niezaadresowanym poczta nic nie
    zrobi).

    > i została wymeldowana z urzędu (nawet ksero decyzji administracyjnej
    > możesz wysłać).

    Może, ale w sumie wyżej piszesz, że to nie jego broszka,
    a do wiadomości o zamieszkaniu wystarczy opisanie koperty :)

    > Możesz. Moim zdaniem nawet takie dowody oblecą jako dowód zawarcia umowy
    > (powyzej 1.000 zł chyba, pożyczka powinna być zawarta na pismie).

    Umowa pisemna to IMVHO nadmiar szczęścia :) (acz nie zawadzi), wymóg
    ustawowy to "stwierdzenie pismem" i jak na mój gust fakt istnienia
    wiarygodnej dokumentacji bankowej powinien ujść w tłoku (w roli
    dopuszczalnego dowodu).
    A na zaś zwyczajowe pytanie "a gdzie jest weksel" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-10-26 15:19:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > powodu, że "adresat tam nie mieszka"
    > 3. Nie ma procedury, która poczcie zakazywałaby dostarczania listów z ww.

    Ale nie będą mu do skrzynki ich wrzucać - a rozumiem, ze o to chodzi.

  • 6. Data: 2013-10-26 19:38:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-26 15:19, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:l4g1kl$ca9$1@node1.news.atman.pl...

    > Ale nie będą mu do skrzynki ich wrzucać - a rozumiem, ze o to chodzi.

    No więc właśnie nie widzę sposobu, aby nie wrzucali. Ktoś tam płaci
    poczcie, aby wrzuciła, to wrzuca. Nie można komuś zakazać pisania listów
    (stalking itp. wyjątki pomijam).

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-10-27 00:37:07
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > treść, ewentualnie inne sensowne adnotacje) i... wrzucić
    > do pierwszej z brzegu skrzynki pocztowej.

    Po czymś takim list dotarł do mnie z powrotem. Dopisałem "adresat nadal
    tu nie mieszka" i powtórka. Po 2 dopiskach już się list u mnie nie
    pojawił - wątpię jednak żeby go zwrócili gdzie trzeba, raczej do
    okrągłego segregatora go ...

    p. m.

  • 8. Data: 2013-10-27 12:25:56
    Od: "Kazio" <m...@p...fm>

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

    Generalnie jak słusznie zauważył Robert zależy mi tylko na tym aby listy nie
    były wrzucane do mojej skrzynki.

    Pomysł z odesłaniem całej korespondencji wraz z pismem i ksero decyzji też
    jest dobry.

    Zobaczę co mi powiedzą jutro na poczcie w tej sprawie.

    POZDRAWIAM

  • 9. Data: 2013-10-28 13:21:53
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.10.2013 00:37, m pisze:

> [...]
    > tu nie mieszka" i powtórka. Po 2 dopiskach już się list u mnie nie
    > pojawił - wątpię jednak żeby go zwrócili gdzie trzeba, raczej do

    Adresat NADAL NIE ŻYJE.

    Przypominam, że w przypadku pojawienia się w skrzynce awiza listu
    poleconego i nieodebrania tego listu, poczta odsyła go z adnotacją
    "nieodebrany" i ŻADNE prośby na poczcie nie skłonią jej do zmiany tej
    adnotacji na "nie mieszka".

    MJ

  • 10. Data: 2013-10-28 13:26:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.10.2013 13:21, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > poleconego i nieodebrania tego listu, poczta odsyła go z adnotacją
    > "nieodebrany" i ŻADNE prośby na poczcie nie skłonią jej do zmiany tej

    Gorzej - niektóre poczty mają niezbyt legalny wewnętrzny "prikaz" żeby w
    przypadku pism sądowych awizować wszystko, nawet jeśli mówi się
    listonoszowi wprost, że adresat się wyprowadził albo w ogóle jest nieznany.