  • 11. Data: 2013-10-26 16:51:03
    Temat: Re: Wodomierze
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-26 16:21, animka pisze:
    > Jest jeszcze liczniki główne (mam numery na protokóle), w piwnicy do
    > ciepłej i zimnej wody. Domyślam się, ze to te liczniki w piwnicy mi
    > nabiły na moje liczniki. Czy to ktoś sprawdzi? Czy fo Federacji
    > Konsumentów od razu pojechać?

    To nie tak. Te liczniki główne nie maja wpływu na wskazania twoich
    liczników w mieszkaniu.

    Bywa tak, że jeżeli na budynku prowadzone są prace remontowe czy to
    instalacji wodnej czy inne prace zużywające wodę, lub była jakaś awaria
    inst wodnej i woda tygodniami niezauważona pompowana był w grunt, wtedy
    robi się różnica pomiędzy wskazaniami głównego wodomierza, a sumą
    wodomierzy w lokalach mieszkalnych. W tej sytuacji SM potrafi różnicę
    podzielić przez mieszkańców i każdemu doliczyć niedopłatę, lub obciążyć
    tych co wodomierzy nie posiadają i rozliczą się ryczałtem.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 12. Data: 2013-10-26 16:56:29
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-26 16:51, Krzysztof 45 dopowiada:

> [...]
    > SM potrafi różnicę podzielić przez mieszkańców i każdemu doliczyć
    > niedopłatę, lub obciążyć tych co wodomierzy nie posiadają i rozliczą

    Dodam że jeżeli prowadzisz regularne zapiski zużycia wody, masz
    wodomierze z aktualna legalizacją, możesz oficjalnym pismem poinformować
    że nie zapłacisz tej różnicy. Nie wiem jakie masz składniki
    czynszotwórcze że tak to ujmę, ale powinna być tam pozycja jak fundusz
    remontowy i eksploatacja. Z tych pozycji SM ma środki na takie straty.
    Ale to rożnie bywa w SM lub wspólnotach.

  • 13. Data: 2013-10-26 17:10:01
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 16:28, Krzysztof 45 pisze:

    > Podstawą reklamacji jest data końca legalizacji umieszczona na plombie która
    > jest założona przez producenta, przez korpus i cyferblat.

    Była założona taka żółta plastikowa obręcz (plomba) i hydraulik to
    połamał i wyrzucił do kosza.
    Na tym wodomierzu jest numer wodomierza to może i numer gwarancji
    powinien być?

    Nowe (czy nie nowe) wodomierze wyglądają inaczej i tam widać na górze
    taki drucik. Hydraulik powiedział, że to jest plomba.

    W protokole
    > powinna być wpisana ta data przy zabieraniu tych wodomierzy, numer
    > wodomierza i jego wskazanie zużycia wody.

    Hydraulik nie wpisał tej daty na protokóle. Wpisał tylko datę, kiedy
    wymienianiał wodomierze.
    Wodomierze (4 szt) wymienili mi dlatego, że już były przeterminowane.
    Kierownik powiedział, że moga oddać je do ekspertyzy, ale jak ekspertyza
    będzie dobra, to ja zapłacę. Wnioskuję, że już tak sobie załatwią, zeby
    ekspertyza wyszła na moją niekorzyść. Dlatego chciałabym te wodomierze
    wypożyczyć z administracji i sama zawieźć gdzieś do ekspertyzy, bo mam
    do zapłacenia za wodę ok. 800 zł.

    > Nowe wodomierze posiadają legalizacje na pięć lat. Po upływie tego
    > okresu, rozliczenia za wodę można zakwestionować i nie płacić za wodę
    > lub nie płacić czynszu w którym jest opłata za wodę z którą się nie
    > zgadzamy. To tyczy się wodomierzy które posiadamy w mieszkaniu jak i
    > tego głównego w budynku.

    Jak nie zapłacę teraz za wodę, to mnie jakiegoś komornika mogą nasłać.

    > Rozliczenia finansowe maja podstawę tylko przy wskazaniu urządzeń z
    > aktualną legalizacją.
    > Wiele było spraw sądach z tytułu nie płacenia za wodę lub czynszu które
    > SM przegrywało, ponieważ rozliczenia za wodę odbywały się przy pomocy
    > wodomierzy w których dawno wygasła aktualna legalizacja.

    Nie stać mnie obecnie na sądy, koszty sądowe. Mam jeszcze inne wydatki.

    > Jeżeli nie zgadasz się ze wskazaniami wodomierzy które posiadają jeszcze
    > aktualną legalizację, w tedy trzeba pismami wymusić na SM ich sprawdzenie.

    Powiedziano mi w administracji, że te wodomierze straciły legalizację,
    ale moga dobrze nabijać.
    Nie wymieniali mi chyba z 15 lat.

    Tak, masz rację.
    Dzięki.

    --
    animka

  • 14. Data: 2013-10-26 18:14:01
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-26 17:10, animka pisze:

> [...]
    >
    > Nowe (czy nie nowe) wodomierze wyglądają inaczej i tam widać na górze
    > taki drucik. Hydraulik powiedział, że to jest plomba.

    Plomba może być plastikowa jak i w formie druta. Ona ma za zadanie
    uniemożliwić bezprawne rozłączenie cyferblatu z korpusem wodomierza. To
    jest plomba fabryczna. Na tej plombie powinien być wybity rok końca
    legalizacji.

    Jest tez plomba zakładana przez hydraulika który zakłada wodomierz w
    domu. Ta plomba ma za zadanie uniemożliwić bezprawne zdjęcie wodomierza z
    instalacji wodnej. Pewnie tę plombę wyrzucił do śmieci.

> [...]
    > już były przeterminowane. Kierownik powiedział, że moga oddać je do
    > ekspertyzy, ale jak ekspertyza będzie dobra, to ja zapłacę.

    Jaka ekspertyza? Bzdury gada.
    Urządzenie jest z nieaktualna legalizacją i niech spada na drzewo.
    Nie zgadzasz się ze wskazaniami a co za tym idzie z naliczoną nie
    prawnie bardzo wysoką niedopłatą.

> [...]
    > niekorzyść. Dlatego chciałabym te wodomierze wypożyczyć z
    > administracji i sama zawieźć gdzieś do ekspertyzy, bo mam do

    Bardzo wątpię w to by doszło do takiej ekspertyzy która i tak nie miała
    by sensu.

    > Jak nie zapłacę teraz za wodę, to mnie jakiegoś komornika mogą
    > nasłać.

    Komornika z wyrokiem sądu. A SM jest na przegranej pozycji z wiadomych
    powodów. Więc komornika nie będzie.

> [...]
    > wydatki. Powiedziano mi w administracji, że te wodomierze straciły
    > legalizację, ale moga dobrze nabijać. Nie wymieniali mi chyba z 15

    Jeżeli SM faktycznie rozliczała ciebie z 15 letnich wodomierzy, są na
    przegranej pozycji w sądzie.

    Jeszcze raz zapamiętaj. Nic nie załatwiaj na "gębę" tylko pisma. Na
    pismo muszą odpowiedzieć i z tego się nie wykręcą gdyby doszło do sprawy
    w sądzie.
    800 zł to nie 80zł.

    Ilu jest mieszkańców twojego bloku? Wszyscy dostali niedopłaty?
    Orientujesz się?
    Może nie tylko ty masz taki problem? Jeżeli jest takich kilku, to lepiej
    się zgrać i zjednoczyć.

  • 15. Data: 2013-10-26 18:22:25
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 16:43, Krzysztof 45 pisze:

    > Może one do tyłu się kręcą?
    > Jest to możliwe jeżeli zostały założone nie zgodnie z przepływem wody.

    Te wodomierze już są w administracji. Z tego co pamiętam kręciły się z
    lewej na prawą, czyli raczej dobrze. Tylko ostatnio strasznie szybko się
    kręciły.

    > Odkręć wodę i zobacz czy cyferki litrów lecą 1,2,3,4,5...itd to jest
    > prawidłowe wskazanie, a nieprawidłowe to cofanie 5,4,3,2,1

    Te niby nowe, zamontowane przedwczoraj kręcą się w dobrym kierunku.
    Jeszcze jest 0,245 a nie więcej na stanie.

    > Na korpusie też jest strzałka pokazująca jak ma być zamontowany
    > wodomierz by był zgodny z przepływem wody. Przepływ wody jest od
    > wodomierza do kranu i tak powinna wskazywać strzałka.

    Zawór wody za ekranem wyżej, licznik niżej. Tak jest zawsze, ale kręci
    się w dobrą stronę.

    > Nowy wodomierz zakładany w mieszkaniu lub regenerowany ale z aktualną
    > legalizacja powinien wskazywać 00000,010m3
    > Te 10m3 to umowne, może być 5 lub 8m3 bo fabryka sprawdza prawidłowy
    > przepływ i wskazania zanim zaplombują plombą legalizacyjną. Więc one juz
    > z fabryki wychodzą z kilkoma m3nnymi.

    A hudraulik w protokóle napisał, że na nowych na stanie jest 0 i było
    chyba 0. Po przecinku tez zera.
    Ale to narazie nieważne. Ja mam fakturę do zapłacenia. Jeszcze dojdzie
    faktura za podgrzanie tej wody.

    --
    animka

  • 16. Data: 2013-10-26 18:28:13
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 16:51, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > podzielić przez mieszkańców i każdemu doliczyć niedopłatę, lub obciążyć
    > tych co wodomierzy nie posiadają i rozliczą się ryczałtem.

    Akurat naliczyli tyle ile wskazywało zużycie.

    --
    animka

  • 17. Data: 2013-10-26 18:33:10
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 16:56, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    > jak fundusz remontowy i eksploatacja. Z tych pozycji SM ma środki na
    > takie straty. Ale to rożnie bywa w SM lub wspólnotach.

    Te liczniki zdane to miały chyba z 15 lat lub więcej. Nie wiem jaka jest
    data delegalizacji.
    Nie napisali, ale poinformowali mnie jak tam byłam, że liczniki
    przeterminowane, ale nie chcą mi skorygować faktury za zużycie wody.

    --
    animka

  • 18. Data: 2013-10-26 19:08:59
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-10-26 16:56, Krzysztof 45 pisze:

    > Dodam że jeżeli prowadzisz regularne zapiski zużycia wody, masz
    > wodomierze z aktualna legalizacją, możesz oficjalnym pismem poinformować
    > że nie zapłacisz tej różnicy.

    Ale tak szczerze - kogo mogą obchodzić Twoje zapiski? Jaka jest ich
    wartość dowodowa?

    Ja bym raczej uderzał w odszukanie rachunków za ostatnie okresy,
    wskazanie ile w "normalnych okresach" szło wody, ile nabiło na nowym
    liczniku i to ustawić jako uzasadnienie wadliwego działania starego
    licznika po przeterminowaniu homologacji przed wymianą.

  • 19. Data: 2013-10-26 19:17:17
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 18:14, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > domu. Ta plomba ma za zadanie uniemożliwić bezprawne zdjęcie wodomierza z
    > instalacji wodnej. Pewnie tę plombę wyrzucił do śmieci.

    Tak, pewnie tą. Czy powinnam te plomby połamane na kawałki wyciągnąć z
    kosza na śmieci i zachować? Nie pomyslałam o tym.

> [...]
    >
    > Jeszcze raz zapamiętaj. Nic nie załatwiaj na "gębę" tylko pisma. Na
    > pismo muszą odpowiedzieć i z tego się nie wykręcą gdyby doszło do sprawy

    Dawniej miałam do dopłat góra 50 zł. Niby woda teraz podrożała, ale to
    jest i tak nie w porządku z tymi licznikami. W czynszu płaci się co m-c
    jeszcze jakieś zaliczki na wodę, ale to już jest odliczone w fakturze.

    > Ilu jest mieszkańców twojego bloku? Wszyscy dostali niedopłaty?
    > Orientujesz się?
    > Może nie tylko ty masz taki problem? Jeżeli jest takich kilku, to lepiej
    > się zgrać i zjednoczyć.

    W dzisiejszych czasach w tym bloku każdy trzyma buzię na kłódkę, albo
    raczej powiedzą, że muszą dopłacić, żeby nie pomyślano, że są smoluchami.
    Zadzwoniłam teraz do dwóch koleżanek z bloku i jedna ma do zapłacenia
    tyle co ja i takie same stare, duże, niebieskie liczniki. Prawie jej w
    domu nie ma bo siedzi albo u swojej córki, albo u byłego męża.
    Powiedziałam jej o tej wymianie.
    Druga koleżanka powiedziała, że ma nadpłatę, ale miała jakiś czas temu
    wymienione liczniki.

    --
    animka

  • 20. Data: 2013-10-26 19:35:09
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 19:08, PlaMa pisze:

> [...]
    > liczniku i to ustawić jako uzasadnienie wadliwego działania starego
    > licznika po przeterminowaniu homologacji przed wymianą.

    Tak, masz rację. Faktury i wyliczenia poprzednich okresów
    rozliczeniowych mam. W czynszach też sprawdzala jedna pani. Wiedzą z
    ksiegowań jakie mam średnie zużycie wody. Mimo to chciwość kierownika
    administracji nie zna granic i nie zgadza się on na skorygowanie mi
    faktury. Natworzył w administracji etatów kierowniczek/kierowników co
    niemiara. Prawie co biurko to kierowniczka-kierownik. Przecież oni są
    opłacani z pieniędzy mieszkańców.

    --
    animka