  • 1. Data: 2013-10-25 21:30:26
    Temat: Wodomierze
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    Czy jest w Warszawie firma, która spradza liczniki od cieplej i od
    zimnej wody, czy dobrze nabijają zużycie wody? Czy jest tylko jedna
    firma, czy jest ich więcej?
    Czy po delegalizacji, po terminie licznik może dobrze naliczać zużycie
    wody?

    --
    animka

  • 2. Data: 2013-10-25 23:38:34
    Temat: Re: Wodomierze
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-25 21:30, animka pisze:
> [...]
    > zimnej wody, czy dobrze nabijają zużycie wody? Czy jest tylko jedna
    > firma, czy jest ich więcej? Czy po delegalizacji, po terminie licznik

    Nie opłaca się sprawdzać, naprawiać i legalizować pojedynczej sztuki. To
    koszt nowego wodomierza.
    Po skończonej legalizacji wodomierz z pewnością wskazuje poprawne
    zużycie, ale można te wskazania zakwestionować.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 3. Data: 2013-10-26 01:27:02
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-25 23:38, Krzysztof 45 pisze:

> [...]
    > Po skończonej legalizacji wodomierz z pewnością wskazuje poprawne
    > zużycie, ale można te wskazania zakwestionować.

    Nabiło mi jak za 3-4 lata (zawsze mialam małą nadplatę), teraz ok. 800
    zl muszę sp-ni zaplacić. Liczniki zabrali protokolarnie (hydraulik z
    administracji), założyli jakieś pewnie po naprawie.
    Mnie chodzi o sprawiedliwość i nie mam zamiaru płacić jakimuś
    złodziejowi tyle pieniędzy.
    Licznik główny jest w piwnicy i pewnie przy nim coś kombinowali, że mnie
    tak strasznie nabiło. Wiem, że liczniki są już dawno przelegalizowane,
    ale musze sprawdzić datę (bo nie mam na papierku). Ta pani od tych spraw
    uciekła na urlop i nikt nie chce jej biurka czy szafy z moimi licznikami
    otworzyć. No i muszę wypożyczyć te liczniki, żeby sama zawieźć gdzieś do
    expertyzy, bo jak administracja odda do expertyzy to mnie oszukają.
    Powiedzą, że dobrze nabijały.

    --
    animka

  • 4. Data: 2013-10-26 05:53:01
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-25 21:30, animka pisze:
    > Czy jest w Warszawie firma, która spradza liczniki od cieplej i od
    > zimnej wody, czy dobrze nabijają zużycie wody?
    Tak.
    Czy jest tylko jedna
    > firma, czy jest ich więcej?
    Tak. (Więcej)
    > Czy po delegalizacji, po terminie licznik może dobrze naliczać zużycie
    > wody?
    Może.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-10-26 09:16:29
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy po delegalizacji, po terminie licznik może dobrze naliczać zużycie
    > wody?

    Legalizacja w żaden sposób nie wpływa na licznik (nie modyfikuje go). To
    jest tylko sprawdzenie (fizyczne badanie), czy przepływ mieści się w
    granicach błędu określonego przez producenta (czyli czy jest w danej
    klasie pomiarowej).
    Jeśli mieści się, to wystawiany jest kwitek, że licznik OK. Jeśli nie
    mieści się, to licznik do wywalenia. Ewentualną korektę mechaniki
    licznika może zrobić tylko producent, albo inna firma która weźmie na
    siebie ciężar odpowiedzialności za modernizowany produkt. Generalnie
    raczej nikt tego nie robi, bo to nieopłacalne. Wodomierz idzie na złom
    albo w najlepszym przypadku do rozbiórki i do wykorzystania np. korpus,
    tarczka itp.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 6. Data: 2013-10-26 16:15:26
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 05:53, sqlwiel pisze:
    > Tak.
    > Czy jest tylko jedna
    > Tak. (Więcej)

    Masz jakieś adresy w Warszawie?

    > Może.

    Po delegalizacji, czyli po terminie ważności.
    Wszystkie liczniki natłuijły mi jak za 4 lata albo i więcej.
    Może licznik gówny w piwnicy jest winowajcą i jakis hydraulik kombinował.

    --
    animka

  • 7. Data: 2013-10-26 16:21:31
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-26 09:16, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > raczej nikt tego nie robi, bo to nieopłacalne. Wodomierz idzie na złom
    > albo w najlepszym przypadku do rozbiórki i do wykorzystania np. korpus,
    Wodomierze zabrała administracja (hydraulik) po wymianie na nowe (też
    nie wiem czy faktycznie nowe). Mam natłuczone na tych licznikach jak za
    jakieś 4 lata.
    Chodzi o to, że chcę sprawdzić czy one wadliwie nabijały.
    Jest jeszcze liczniki główne (mam numery na protokóle), w piwnicy do
    ciepłej i zimnej wody. Domyślam się, ze to te liczniki w piwnicy mi
    nabiły na moje liczniki.
    Czy to ktoś sprawdzi? Czy fo Federacji Konsumentów od razu pojechać?

    --
    animka

  • 8. Data: 2013-10-26 16:28:16
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-26 01:27, animka pisze:

> [...]
    > te liczniki, żeby sama zawieźć gdzieś do expertyzy, bo jak
    > administracja odda do expertyzy to mnie oszukają. Powiedzą, że dobrze

    Podstawą reklamacji jest data końca legalizacji umieszczona na plombie która
    jest założona przez producenta, przez korpus i cyferblat. W protokole
    powinna być wpisana ta data przy zabieraniu tych wodomierzy, numer
    wodomierza i jego wskazanie zużycia wody.

    Nowe wodomierze posiadają legalizacje na pięć lat. Po upływie tego
    okresu, rozliczenia za wodę można zakwestionować i nie płacić za wodę
    lub nie płacić czynszu w którym jest opłata za wodę z którą się nie
    zgadzamy. To tyczy się wodomierzy które posiadamy w mieszkaniu jak i
    tego głównego w budynku.
    Rozliczenia finansowe maja podstawę tylko przy wskazaniu urządzeń z
    aktualną legalizacją.
    Wiele było spraw sądach z tytułu nie płacenia za wodę lub czynszu które
    SM przegrywało, ponieważ rozliczenia za wodę odbywały się przy pomocy
    wodomierzy w których dawno wygasła aktualna legalizacja.

    Jeżeli nie zgadasz się ze wskazaniami wodomierzy które posiadają jeszcze
    aktualną legalizację, w tedy trzeba pismami wymusić na SM ich sprawdzenie.

    Bardzo ważne by samemu prowadzić regularny notatnik wskazań wodomierzy,
    wtedy szybko zorientujemy się czy mamy problem z wodomierzami czy z
    nieuczciwym podejściem SM.
    Przy wodomierzach elektronicznych z odczytem radiowym nie mamy kontroli
    nad wpisywanym zużyciem wody do rozliczeń, ponieważ odczytujący nie
    wchodzi do mieszkania celem odczytu, lub SM nie prosi nas o osobiste
    dostarczenie odczytów. Orientujemy się tylko w tedy co powpisywali, gdy
    jest zmiana ceny za wodę. A jeżeli między czasie doszło do wymiany
    wodomierzy, zaczyna się problem.

  • 9. Data: 2013-10-26 16:33:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    animka wrote:
    > Jest jeszcze liczniki główne (mam numery na protokóle), w piwnicy do
    > ciepłej i zimnej wody. Domyślam się, ze to te liczniki w piwnicy mi
    > nabiły na moje liczniki.

    jak gdzies po drodze jest przychodnia specjalistyczna, to udaj sie do
    psychiatry.

    Jeden licznik nabił drugi licznik. Weź ty sie puknij w dekiel.

  • 10. Data: 2013-10-26 16:43:32
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-26 16:21, animka pisze:
    > Wodomierze zabrała administracja (hydraulik) po wymianie na nowe
    > (też nie wiem czy faktycznie nowe). Mam natłuczone na tych licznikach
    > jak za jakieś 4 lata.

    Może one do tyłu się kręcą?
    Jest to możliwe jeżeli zostały założone nie zgodnie z przepływem wody.

    Odkręć wodę i zobacz czy cyferki litrów lecą 1,2,3,4,5...itd to jest
    prawidłowe wskazanie, a nieprawidłowe to cofanie 5,4,3,2,1

    Na korpusie też jest strzałka pokazująca jak ma być zamontowany
    wodomierz by był zgodny z przepływem wody. Przepływ wody jest od
    wodomierza do kranu i tak powinna wskazywać strzałka.

    Nowy wodomierz zakładany w mieszkaniu lub regenerowany ale z aktualną
    legalizacja powinien wskazywać 00000,010m3
    Te 10m3 to umowne, może być 5 lub 8m3 bo fabryka sprawdza prawidłowy
    przepływ i wskazania zanim zaplombują plombą legalizacyjną. Więc one juz
    z fabryki wychodzą z kilkoma m3nnymi.