  • 41. Data: 2002-11-14 10:29:48
    Temat: Re: Windows OEM
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tristan Alder wrote:
    [..]
    > przecież poparłem. Stanęło na braku biegłego.

    Nie stanęło. Powiedziałem, że biegłego może wybrać grupa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 42. Data: 2002-11-14 10:30:26
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <M...@n...tpi.pl>, KrzysiekPP wrote:
    > Nadal nie rozumiesz. Kupilem komputer z oprogramowaniem. To sa dwie
    > rozne rzeczy, nikt mnie do tego nie zmuszal. Teraz komputer mi sie
    > znudzil i go sprzedaje, nadal jestem wlascicielem LEGALNEJ kopii
    > windows. Nie jest mi ona potrzebna a mam kupca, sprzedaje, kupiec
    > instaluje, NADAL JEST TO LEGALNA KOPIA WINDOWS. Jak mowisz ze to

    Kopia jest legalna, ale jej instalacja i użytkowanie programu już nie.

    > nielegalne, to powiedz gdzie na tym etapie zlamano prawo.

    No jeśli sprzedasz tę kopię bez sprzętu który widnieje na fakturze
    dotyczącej zakupu tego windows, czyli kopia taka nie będzie mogła być
    zgodnie z warunkami licencji użytkowana przez kupującego, a zapewnisz go
    ze będzie mogła, to pewnie możnaby to potraktować jako oszustwo.
    Jeśli zaś powiesz mu szczerze i otwarcie, że sprzedajesz mu wyłącznie
    nośnik i trochę papieru, a programu zgodnie z warunkami licencji nie wolno
    mu używać, to nie popełniasz żadnego przestępstwa.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2002-11-14 10:33:34
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    TomekS wrote:
    > A może ty poprzesz swoje wywody konkretnymi cytatami z umowy
    > LICENCYJNEJ między właścicielem praw autorskich a uzytkownikiem?

    Przecież podałem konkretny artykuł z Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych,
    który reguluje tą kwestię. Umowa licencyjna nie może być z nim sprzeczna,
    a jeśli jest to punkty te są bezskuteczne.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 44. Data: 2002-11-14 11:52:13
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Wypowiadasz się w kwestiach związanych z prawami autorskimi
    > a nie spotkałeś się z tak ważnym pojęciem jak EGZEMPLARZ !?!?
    Źle się wyraziłem. Chodziło mi o prawne zdefiniowanie pojęcia egzemplarza.
    W stosunku do programu, utworu muzycznego, dzieła literackiego itp. można go
    bowiem używać w znaczeniu "potocznym", jako że kopia posiada wszystkie cechy
    oryginału - jest jego _instancją_, więc w zasadzie rozróżnienie na oryginał i
    kopie jest bez sansu. Ale w przypadku np. obrazu, rzeźby lub konkretnego
    wykonania utworu muzycznego jest już inaczej - prawda? I oto rozróżnienie mi
    chodziło, co wyraziłem niezręcznie, dając ci pretekst do odpowiedzi w
    charakterystycznym dla ciebie stylu.

    > No to faktycznie rację miałeś pisząc "To jest moja dywagacja, nie mam
    > żadnej konkretnej wiedzy w tym zakresie."
    > Tylko pojawia się pytanie - po co w takim razie mącisz wodę ???
    Te i pozostałe tego typu wykwity twego intelektu pozostawię bez komentarza.

    Natomiast przedstawię ci pokrótce prostym językiem, jak ogólnie działa
    dystrybucja oprogramowania na zasadach OEM.
    - Właściciel praw do programu (np. Microsoft) zawiera z dystrybutorem
    określającą warunki, na jakich może on (dystrybutor) go rozprowadzać. To jest
    umowa, o której piszesz, że nie obchodzi ona klienta.
    - Dystrybutor zgodnie z tymi warunkami sprzedaje produkt opatrzony umową
    (nazywaną tu licencją) określającą warunki, na jakich klient może go używać
    legalnie. W licencji znajdują swoje odbicie zapisy umowy między właścicielem a
    dystrybutorem w części dotyczącej nabywcy.
    W istocie dystrybutor jest tylko pośrednikiem, gdyż licencja jest de facto
    udzielana przez właściciela programu. Przykład znajdziesz w broszurze dołączonej
    do wersji OEM SO Windows.

    Uwzględniwszy powyższe, można upraszczając powiedzieć, że umowa OEM (czyli
    między właścicielem a dystrybutorem) nic klienta nie obchodzi. Musi on jednak
    respektować zapisy licencji. Mechanizm dystybucji na zasadach OEM jest procesem
    całościowym.
    Polityka licencyjna np. Microsoftu jest szczegółowa, określa dokładnie co to
    jest stanowisko, jakie są kluczowe elementy komputera uprawniające do zakupu
    programu w wersji OEM, opisuje warunki użytkowania i odsprzedaży.
    Poczytaj sobie ten dokument i nich ci wyjdzie na zdrowie.

    Dodam na koniec, że dystrybucję na zasadach OEM stosuje się też np. w
    odniesieniu do podzespołów i tam warunki są odmienne (tu zauważ rozróżnienie
    znaczeń terminu "egzemplarz"), można tu mówić o prawach patentowych (rozwiązania
    techniczne) i autorskich (sterowniki, oprogramowanie dedykowane).

    JarekT

  • 45. Data: 2002-11-14 12:05:38
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    >Kupilem komputer z oprogramowaniem. To sa dwie
    > rozne rzeczy, nikt mnie do tego nie zmuszal. Teraz komputer mi sie
    > znudzil i go sprzedaje, nadal jestem wlascicielem LEGALNEJ kopii
    > windows.
    Jeśli kupiłeś komputer z systemem w wersji OEM, to na okładce dołączonej
    broszury jest napisane "Do rozpowszechniania wyłącznie z nowymi zestawami
    komputerowymi" (czy jakoś podobnie, nie mam tego teraz pod ręką).
    Jeśli kupiłeś system w wersji BOX, to takiego ograniczenia nie ma (ale
    zapłaciłeś sporo drożej).

    > Nie jest mi ona potrzebna a mam kupca, sprzedaje, kupiec
    > instaluje, NADAL JEST TO LEGALNA KOPIA WINDOWS.
    Jeśli była to wersja OEM to właśnie nie jest legalna, bo nie jest z zestawem
    komputerowym.

    > Jak mowisz ze to
    > nielegalne, to powiedz gdzie na tym etapie zlamano prawo.
    W momencie sprzedaży-zakupu na warunkach niedopuszczanych przez producenta.
    W tej samej broszurze są warunki licencyjne, coś ze 3 strony tekstu.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 46. Data: 2002-11-14 12:07:56
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > który reguluje tą kwestię. Umowa licencyjna nie może być z nim sprzeczna,
    > a jeśli jest to punkty te są bezskuteczne.

    To jeszcze podaj gdzie można to znaleźć w internecie
    TomekS

  • 47. Data: 2002-11-14 16:22:12
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "TomekS" <t...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    > To jeszcze podaj gdzie można to znaleźć w internecie

    Szło o artykuł 51.1. Ale w załączeniu całość odpowiedniego rozdziału.
    Powstaje jednak wątpliwość co wg OEM jest 'egzemplarzem utworu': płyta czy
    instalacja systemu na dysku?

    Pzdr
    Brodek

    = = = =

    Rozdział 5

    Przejście autorskich praw majątkowych

    Art. 41. 1. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej:
    1) autorskie prawa majątkowe mogą przejść na inne osoby w drodze
    dziedziczenia lub na podstawie umowy,
    2) nabywca autorskich praw majątkowych może przenieść je na inne osoby,
    chyba że umowa stanowi inaczej.
    2. Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o korzystanie
    z utworu, zwana dalej "licencją", obejmuje pola eksploatacji wyraźnie w niej
    wymienione.
    3. Nieważna jest umowa w części dotyczącej wszystkich utworów lub wszystkich
    utworów określonego rodzaju tego samego twórcy mających powstać w
    przyszłości.
    4. Umowa może dotyczyć tylko pól eksploatacji, które są znane w chwili jej
    zawarcia.
    Art. 42. Jeżeli autorskie prawa majątkowe jednego ze współtwórców miałyby
    przypaść Skarbowi Państwa jako spadkobiercy ustawowemu, część ta przechodzi
    na pozostałych przy życiu współtwórców lub ich następców prawnych, stosownie
    do wielkości ich udziałów.

    Art. 43. 1. Jeżeli z umowy nie wynika, że przeniesienie autorskich praw
    majątkowych lub udzielenie licencji nastąpiło nieodpłatnie, twórcy
    przysługuje prawo do wynagrodzenia.
    2. Jeżeli w umowie nie określono wysokości wynagrodzenia autorskiego,
    wysokość wynagrodzenia określa się z uwzględnieniem zakresu udzielonego
    prawa oraz korzyści wynikających z korzystania z utworu.
    Art. 44. W razie rażącej dysproporcji między wynagrodzeniem twórcy a
    korzyściami nabywcy autorskich praw majątkowych lub licencjobiorcy, twórca
    może żądać stosownego podwyższenia wynagrodzenia przez sąd.
    Art. 45. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje odrębne
    wynagrodzenie za korzystanie z utworu na każdym odrębnym polu eksploatacji.
    Art. 46. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, twórca zachowuje wyłączne prawo
    zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego, mimo że w umowie
    postanowiono o przeniesieniu całości autorskich praw majątkowych.
    Art. 47. Jeżeli wynagrodzenie twórcy zależy od wysokości wpływów z
    korzystania z utworu, twórca ma prawo do otrzymania informacji i wglądu w
    niezbędnym zakresie do dokumentacji mającej istotne znaczenie dla określenia
    wysokości tego wynagrodzenia.
    Art. 48. 1. Jeżeli wynagrodzenie twórcy jest określone procentowo od ceny
    sprzedaży egzemplarzy utworu, a cena ta ulega podwyższeniu, twórcy należy
    się umówiony procent od egzemplarzy sprzedanych po podwyższonej cenie.
    2. Jednostronne obniżenie ceny sprzedaży egzemplarzy przed upływem roku od
    przystąpienia do rozpowszechniania utworu nie wpływa na wysokość
    wynagrodzenia. Strony mogą przedłużyć ten termin.
    Art. 49. 1. Jeżeli w umowie nie określono sposobu korzystania z utworu,
    powinien on być zgodny z charakterem i przeznaczeniem utworu oraz przyjętymi
    zwyczajami.
    2. Następca prawny, choćby nabył całość autorskich praw majątkowych, nie
    może, bez zgody twórcy, czynić zmian w utworze, chyba że są one spowodowane
    oczywistą koniecznością, a twórca nie miałby słusznej podstawy im się
    sprzeciwić. Dotyczy to odpowiednio utworów, których czas ochrony autorskich
    praw majątkowych upłynął.

    Art. 50. Odrębne pola eksploatacji stanowią w szczególności:
    1) utrwalenie,
    2) zwielokrotnienie określoną techniką,
    3) wprowadzenie do obrotu,
    4) wprowadzenie do pamięci komputera,
    5) publiczne wykonanie albo publiczne odtworzenie,
    6) wystawienie,
    7) wyświetlenie,
    8) najem,
    9) dzierżawa,
    10) nadanie za pomocą wizji lub fonii przewodowej albo bezprzewodowej przez
    stację naziemną,
    11) nadanie za pośrednictwem satelity,
    12) równoczesne i integralne nadanie utworu nadawanego przez inną
    organizację radiową lub telewizyjną.

    Art. 51. 1. Wprowadzeniem do obrotu jest przeniesienie własności egzemplarza
    utworu dokonane przez uprawnionego lub inne rozporządzenie egzemplarzem
    dokonane za jego zezwoleniem.
    2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami utworu nie narusza
    praw autorskich, z zastrzeżeniem przepisu art. 50 pkt 8 i 9.
    3. Nie stanowi naruszenia autorskich praw majątkowych import egzemplarzy
    wprowadzonych do obrotu na terytorium państwa, z którym Rzeczpospolita
    Polska zawarła umowę o utworzeniu strefy wolnego handlu.

    Art. 52. 1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, przeniesienie własności
    egzemplarza utworu nie powoduje przejścia autorskich praw majątkowych do
    utworu.
    2. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, przejście autorskich praw majątkowych
    nie powoduje przeniesienia na nabywcę własności egzemplarza utworu.
    3. Nabywca oryginału utworu jest obowiązany udostępnić go twórcy w takim
    zakresie, w jakim jest to niezbędne do wykonywania prawa autorskiego.
    Nabywca oryginału może jednak domagać się od twórcy odpowiedniego
    zabezpieczenia oraz wynagrodzenia za korzystanie.

    Art. 53. Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych wymaga zachowania
    formy pisemnej pod rygorem nieważności.
    Art. 54. 1. Twórca jest obowiązany dostarczyć utwór w terminie określonym w
    umowie, a jeżeli termin nie został oznaczony - niezwłocznie po ukończeniu
    utworu.
    2. Jeżeli twórca nie dostarczył utworu w przewidzianym terminie, zamawiający
    może wyznaczyć twórcy odpowiedni dodatkowy termin z zagrożeniem odstąpienia
    od umowy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić.

    Art. 55. 1. Jeżeli zamówiony utwór ma usterki, zamawiający może wyznaczyć
    twórcy odpowiedni termin do ich usunięcia, a po jego bezskutecznym upływie
    może od umowy odstąpić lub żądać odpowiedniego obniżenia umówionego
    wynagrodzenia, chyba że usterki są wynikiem okoliczności, za które twórca
    nie ponosi odpowiedzialności. Twórca zachowuje w każdym razie prawo do
    otrzymanej części wynagrodzenia, nie wyższej niż 25% wynagrodzenia umownego.
    2. Jeżeli utwór ma wady prawne, zamawiający może od umowy odstąpić i żądać
    naprawienia poniesionej szkody.
    3. Roszczenia, o których mowa w ust. 1, wygasają z chwilą przyjęcia utworu.
    4. Jeżeli zamawiający nie zawiadomi twórcy w terminie sześciu miesięcy od
    dostarczenia utworu o jego przyjęciu, nieprzyjęciu lub uzależnieniu
    przyjęcia od dokonania określonych zmian w wyznaczonym w tym celu
    odpowiednim terminie, uważa się, że utwór został przyjęty bez zastrzeżeń.
    Strony mogą określić inny termin.

    Art. 56. 1. Twórca może odstąpić od umowy lub ją wypowiedzieć ze względu na
    swoje istotne interesy twórcze.
    2. Jeżeli w ciągu dwóch lat od odstąpienia lub wypowiedzenia, o którym mowa
    w ust. 1, twórca zamierza przystąpić do korzystania z utworu, ma obowiązek
    zaoferować to korzystanie nabywcy lub licencjobiorcy, wyznaczając mu w tym
    celu odpowiedni termin.
    3. Jeżeli odstąpienie od umowy lub jej wypowiedzenie następuje po przyjęciu
    utworu, skuteczność odstąpienia lub wypowiedzenia może być przez drugą
    stronę umowy uzależniona od zabezpieczenia kosztów poniesionych przez nią w
    związku z zawartą umową. Nie można jednak żądać zwrotu kosztów, gdy
    zaniechanie rozpowszechniania jest następstwem okoliczności, za które twórca
    nie ponosi odpowiedzialności.
    4. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do utworów architektonicznych i
    architektoniczno-urbanistycznych, audiowizualnych oraz utworów zamówionych w
    zakresie ich eksploatacji w utworze audiowizualnym.
    Art. 57. 1. Jeżeli nabywca autorskich praw majątkowych lub licencjobiorca,
    który zobowiązał się do rozpowszechniania utworu, nie przystąpi do
    rozpowszechniania w umówionym terminie, a w jego braku - w ciągu dwóch lat
    od przyjęcia utworu, twórca może odstąpić od umowy lub ją wypowiedzieć i
    domagać się naprawienia szkody po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu,
    nie krótszego niż sześć miesięcy.
    2. Jeżeli wskutek okoliczności, za które nabywca lub licencjobiorca ponosi
    odpowiedzialność, utwór nie został udostępniony publiczności, twórca może
    się domagać, zamiast naprawienia poniesionej szkody, podwójnego
    wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie o rozpowszechnienie utworu,
    chyba że licencja jest niewyłączna.
    3. Przepisów ust. 1 i 2 nie stosuje się do utworów architektonicznych i
    architektoniczno-urbanistycznych.

    Art. 58. Jeżeli publiczne udostępnienie utworu następuje w nieodpowiedniej
    formie albo ze zmianami, którym twórca mógłby słusznie się sprzeciwić, może
    on po bezskutecznym wezwaniu do zaniechania naruszenia odstąpić od umowy lub
    ją wypowiedzieć. Twórcy przysługuje prawo do wynagrodzenia określonego
    umową.

    Art. 59. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, każda ze stron odstępując od
    umowy lub wypowiadając ją może żądać od drugiej strony zwrotu wszystkiego,
    co ta otrzymała z tytułu umowy.
    Art. 60. 1. Korzystający z utworu jest obowiązany umożliwić twórcy przed
    rozpowszechnieniem utworu przeprowadzenie nadzoru autorskiego. Jeżeli
    wniesione w związku z nadzorem zmiany w utworze są niezbędne i wynikają z
    okoliczności od twórcy niezależnych, koszty ich wprowadzenia obciążają
    nabywcę autorskich praw majątkowych lub licencjobiorcę.
    2. Jeżeli twórca nie przeprowadzi nadzoru autorskiego w odpowiednim
    terminie, uważa się, że wyraził zgodę na rozpowszechnianie utworu.
    3. Jeżeli ustawa lub umowa nie stanowią inaczej, za wykonanie nadzoru
    autorskiego nie przysługuje twórcy odrębne wynagrodzenie.
    4. Twórcy utworu plastycznego przysługuje prawo do sprawowania odpłatnego
    nadzoru autorskiego.
    5. Sprawowanie nadzoru autorskiego nad utworami architektonicznymi i
    architektoniczno-urbanistycznymi regulują odrębne przepisy.

    Art. 61. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, nabycie od twórcy egzemplarza
    projektu architektonicznego lub architektoniczno-urbanistycznego obejmuje
    prawo zastosowania go tylko do jednej budowy.
    Art. 62. 1. Twórca może w zbiorowej publikacji swych utworów umieścić
    utwory, o których publikację zawarł odrębną umowę.
    2. Umowa o zbiorowe wydanie utworów nie obejmuje prawa publikacji
    poszczególnych utworów, chyba że postanowiono w niej inaczej.
    Art. 63. Jeżeli umowa obejmuje sporządzenie egzemplarzy przeznaczonych do
    udostępnienia publiczności, twórcy należą się egzemplarze autorskie w
    liczbie określonej w umowie.
    Art. 64. Umowa zobowiązująca do przeniesienia autorskich praw majątkowych
    przenosi na nabywcę, z chwilą przyjęcia utworu, prawo do wyłącznego
    korzystania z utworu na określonym w umowie polu eksploatacji, chyba że
    postanowiono w niej inaczej.

    Art. 65. W braku wyraźnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się,
    że twórca udzielił licencji.

    Art. 66. 1. Umowa licencyjna uprawnia do korzystania z utworu w okresie
    pięciu lat na terytorium państwa, w którym licencjobiorca ma swoją siedzibę,
    chyba że w umowie postanowiono inaczej.
    2. Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, prawo uzyskane na podstawie
    umowy licencyjnej wygasa.
    Art. 67. 1. Twórca może udzielić upoważnienia do korzystania z utworu na
    wymienionych w umowie polach eksploatacji z określeniem zakresu, miejsca i
    czasu tego korzystania.
    2. Jeżeli umowa nie zastrzega wyłączności korzystania z utworu w określony
    sposób (licencja wyłączna), udzielenie licencji nie ogranicza udzielenia
    przez twórcę upoważnienia innym osobom do korzystania z utworu na tym samym
    polu eksploatacji (licencja niewyłączna).
    3. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, licencjobiorca nie może upoważnić innej
    osoby do korzystania z utworu w zakresie uzyskanej licencji.
    4. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, uprawniony z licencji wyłącznej może
    dochodzić roszczeń z tytułu naruszenia autorskich praw majątkowych, w
    zakresie objętym umową licencyjną.
    5. Umowa licencyjna wyłączna wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem
    nieważności.
    Art. 68. 1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, a licencji udzielono na czas
    nie oznaczony, twórca może ją wypowiedzieć z zachowaniem terminów umownych,
    a w ich braku na rok naprzód, na koniec roku kalendarzowego.
    2. Licencję udzieloną na okres dłuższy niż pięć lat uważa się, po upływie
    tego terminu, za udzieloną na czas nie oznaczony.

  • 48. Data: 2002-11-14 20:21:38
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    JarekT wrote:
    > Źle się wyraziłem.
    > Chodziło mi o prawne zdefiniowanie pojęcia egzemplarza.

    A jaki widzisz powód by definiować *PRAWNIE* ustalone pojęcia językowe??

    > W stosunku do programu, utworu muzycznego, dzieła literackiego itp. można go
    > bowiem używać w znaczeniu "potocznym", jako że kopia posiada wszystkie [..]

    Ale w ustawie mowa jest o egzemplarzu, a nie o kopii.

    [..]
    > Uwzględniwszy powyższe, można upraszczając powiedzieć, że umowa OEM (czyli
    > między właścicielem a dystrybutorem) nic klienta nie obchodzi. Musi on jednak
    > respektować zapisy licencji.

    Oczywiście - w zakresie nie naruszającym jego praw zawartych w ustawie.

    > Mechanizm dystybucji na zasadach OEM jest procesem całościowym.
    > Polityka licencyjna np. Microsoftu jest szczegółowa, [..]

    I cóż z tego, że jest całościowa?? Mogą sobie nawet kazać odbębnić
    trzy zdrowaśki przed wyłączeniem kompa i wiesz ile to jest warte.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 49. Data: 2002-11-14 20:47:51
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >januszek wrote:
    >[..]

    >Wersja albo jest legalna od początku do końca albo jest piracka od
    >początku do końca.
    >A umowa licencyjna pomiędzy sprzedawcą a twórcą programu, kupującego
    >NIC nie obchodzi.

    Nie masz racji - nie kupujesz programu - kupujesz licencje, czyli
    okreslone w jakis sposob prawo do jego uzywania. Jezeli licencja mowi,
    ze program mozna sprzedac tylko raz i to kazda nastepna sprzedaz jest
    juz zlamaniem tej umowy i czyni dalsze uzytkowanie tej wersji
    nielegalnym.

    btw. Nie ma sensu zebys tutaj polemizowali sobie - kilkanascie postow
    nizej napisale, ze jezeli potrafisz swoje racje udowodnic w sadzie
    to... ;)

    januszek

  • 50. Data: 2002-11-14 21:24:35
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Brodek" <B...@O...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Szło o artykuł 51.1. Ale w załączeniu całość odpowiedniego rozdziału.
    > Powstaje jednak wątpliwość co wg OEM jest 'egzemplarzem utworu': płyta czy

    Wszelkie wątpliwości są na korzyść.....................

    Leszek

    GG 1631219