  • 31. Data: 2002-11-13 23:17:11
    Temat: Re: Windows OEM
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aqu8i6$rbt$1@news.onet.pl...

    > : Nie jest bezwzględną prawdą, że element systemu (np. HDD), z którym
    > zakupiono
    > : program musi być zamontowany w komputerze. Może być np. w szufladzie
    > wymiennej
    > : HDD spoczywającej chwilowo w szafie.
    > chwilowo? to znaczy? jak ewentualnie udowodnić, że jest to chwilowe?
    To tylko moje sformułowanie. Nie musisz udowadniać - masz progsa, licencje OEM,
    odpowiedniego hardware'a i kwity - wystarczy.

    > a tak z innej beczki. czy sprzedawca sprzedając program OEM osobie, która
    > nie jest w stanie udowodnić że będzie to program legalny czyli takiej, która
    > nie kupiła komputera nie łamie prawa? bo jeżeli zdaje sobie sprawę z tego że
    > to i tak będzie nielegalne czyli poszerza piractwo chcąc zarobić.
    Nie myślałem o tym dotychczas w ten sposób. Przyjąłem założenie, jak widać
    błędne, że sprzedawca nie jest oszustem, a kupujący nie jest debilem. Wydaje mi
    się, że pierwszy w kolejce do odpowiedzialności jest nabywca (za głupotę trzeba
    zapłacić) ale może on potem dochodzić (na zasadzie regresji - to się chyba tak
    prawnie nazywa?) swych praw od sprzedawcy, który go w tą sytuację wmanewrował.
    To jest moja dywagacja, nie mam żadnej konkretnej wiedzy w tym zakresie.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 32. Data: 2002-11-13 23:37:36
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Dokładnie to klient nabywa EGZEMPLARZ programu, a nie samo prawo do
    > jego użytkowania.
    w jakim stosownym akcie prawnym jest zapis definiujący pojęcie egzemplarza? bo
    ja się z tym pojęciem nie spotkałem.

    > Nieprawda. Nabywa się EGZEMPLARZ takiej piosenki.
    jak wyżej

    > Zgadza się, ale nie blokuje to jego odsprzedaży, prawda?
    odsprzedaży czego? tej płyty?
    Pewnie, że nie, ale razem z tymi przywiązanymi do niej ograniczeniami. Mogą być
    też inne zastrzeżenia, dotyczące włąśnie odsprzedaży.

    > Jeszcze raz - ileż razy trzeba będzie to powtórzyć by ludzi zrozumieli??
    > Stronami licencji OEM jest SPRZEDAWCA i TWÓRCA programu, a nie klient.
    Co ty chcesz udowodnić?
    OK., napiszę powoli, żeby można było powoli przeczytać.
    Twórca programu (niech już tak będzie) zawiera ze sprzedawcą umowę, która
    określa warunki, na jakich może on ten program odsprzedawać użytkownikowi
    końcowemu. Elementy tej umowy dotyczące tegoż użytkownika końcowego znajdują się
    w licencji, którą otrzymuje tenże użytkownik końcowy. I już.
    Naprawdę przeszedłem to już parę razy i wiem, co piszę.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 33. Data: 2002-11-14 00:05:32
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Tristan Alder wrote:
    > Niestety nie :-(. Dlatego kupowanie tego ma znikomy sens...

    Ile jeszcze będziesz wprowadzał ludzi w błąd?
    A może jednak wreszcie zdecydujesz się i poprzesz swoje zdanie
    konkretną kasą?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 34. Data: 2002-11-14 00:12:52
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    JarekT wrote:
    > w jakim stosownym akcie prawnym jest zapis definiujący pojęcie
    > egzemplarza? bo ja się z tym pojęciem nie spotkałem.

    Wypowiadasz się w kwestiach związanych z prawami autorskimi
    a nie spotkałeś się z tak ważnym pojęciem jak EGZEMPLARZ !?!?

    No to faktycznie rację miałeś pisząc "To jest moja dywagacja, nie mam
    żadnej konkretnej wiedzy w tym zakresie."

    Tylko pojawia się pytanie - po co w takim razie mącisz wodę ???

    > odsprzedaży czego? tej płyty?
    > Pewnie, że nie, ale razem z tymi przywiązanymi do niej ograniczeniami.
    > Mogą być też inne zastrzeżenia, dotyczące włąśnie odsprzedaży.

    Nie może być takich zastrzeżeń - mówi o tym jasno ustawa o prawach autorskich.

    > Co ty chcesz udowodnić?

    Że nie masz pojęcia o czym mówisz.

> [...]
    > określa warunki, na jakich może on ten program odsprzedawać użytkownikowi

    Zgadza się.

    > Elementy tej umowy dotyczące tegoż użytkownika końcowego znajdują się
    > w licencji, którą otrzymuje tenże użytkownik końcowy. I już.

    Że co? A co klienta obchodzi umowa między sprzedawcą i twórcą?
    Tyle co zeszłoroczny śnieg.

    > Naprawdę przeszedłem to już parę razy i wiem, co piszę.

    Doprawdy? Jakoś najbardziej wierzę w to co napisałeś w poprzednim
    liście "To jest moja dywagacja, nie mam żadnej konkretnej wiedzy
    w tym zakresie."

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 35. Data: 2002-11-14 00:19:16
    Temat: Re: Windows OEM - Z innej beczki
    Od: "sebart" <s...@p...pnet.pl>

    Nowa wersja softu OEM "nierozerwalnie" związana jest z nalepką=certyfikatem
    który producent/sprzedawca OEM zgodnie ze swojąumową obowiązany jest
    umieścić trwale
    w widocznym miejscu obudowy zatem:

    - czy jeśli kupię winde z HDD to czy sprzedawca łamie swoją umowę
    a mnie zadna umowa nie zmusza do naklejenia certyfikatu,
    wiec mogę to zrobić zapewne tuż przed kontrolą, pozbawiająć sie tym czynem
    możliwości odsprzedania HDD z softem.
    Czy jeśli nakleję to wtedy muszę juz sprzedać / przekazać HDD + soft +
    obudowę (no może tylko zdejmowalnąboczną blachę)

    - czy jesli wykupilem winietę (drogową) i nakleiłem ją na szybie mojego
    samochodu to sprzedając go mogę przekleić ją na moj nowy
    wóz - no chyba nie !
    czy winieta przypisana jest do samochodu czy do wlasciciela, bo oem z tego
    co piszecie to oczywiscie do sprzetu - Ale w jaki sposób
    jeśli kupuję dysk HDD + win OEM a muszę certyfikat nakleić na obudowie.
    Zatem mimo braku jakiejkolwiek umowy zobowiazany jestem do
    naklejenia certyfikatu - jesli tak to na jakiej podstawie , czy to raczej
    sprzedawca lamie postanowienia swojej umowy?

    seba.

  • 36. Data: 2002-11-14 00:25:19
    Temat: Windows OEM
    Od: Artur <a...@j...net>

    Arnoldzie - w sumie, na zdrowy rozsadek, masz racje. Jednak bylbys
    bardziej przekonujacy gdybys był grzeczniejszy.

    Powiedz mi jeszcze jedno: piszesz o braku przechodzenia praw w
    kontekscie umowy producent-sprzedawca i sprzedawca-uzytkownik.
    A wiec konkretnie - jaki artykul?

    A.

  • 37. Data: 2002-11-14 01:06:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 14 Nov 2002 01:05:32 +0100), "Elita.pl"
    <b...@e...pl> był(a) napisał(a):

    >Ile jeszcze będziesz wprowadzał ludzi w błąd?

    No właśnie, ilu jeszcze będziesz próbował wprowadzić w błąd narażając
    ich na problemy? Jakoś nie chciałeś przyjąć odpowiedzialności za taką
    radę i uczestniczyć w eksperymencie z BSA.

    >A może jednak wreszcie zdecydujesz się i poprzesz swoje zdanie
    >konkretną kasą?

    przecież poparłem. Stanęło na braku biegłego.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 38. Data: 2002-11-14 01:20:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Nov 2002, Elita.pl wrote:

    >+ JarekT wrote:
    [...]
    >+ > Mogą być też inne zastrzeżenia, dotyczące włąśnie odsprzedaży.
    >+
    >+ Nie może być takich zastrzeżeń - mówi o tym jasno ustawa o prawach autorskich.

    Ustalmy że przyjmuję do wiadomości iż takie jest twoje stanowisko
    i nie ma sensu żebyśmy ta kwestię wałkowali ;), przypomnę że
    osobiście uważam że "umowa" może wiązać kilka regulacji w jedną
    treść (tytuł "licencyjna" jest bez znaczenia) - walczyłem
    z tobą z innych pozycji niz reszta załogi (ale z tym samym
    skutkiem :)).
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Że co? A co klienta obchodzi umowa między sprzedawcą i twórcą?

    Odetchnij, przeczytaj co napisałeś - bo chyba cię poniosło.
    JarekT napisał o umowie którą TWÓRCA lub POSIADACZ MAJĄTKOWYCH
    PRAW AUTORSKICH podsuwa KLIENTOWI pod nos, np. podczas instalacji
    programu. *Drugą* umowę, *inną* niż OEM (choć mogącą również
    zawierać zapisy nt. "razem z gryzoniem...." ;))
    To że miewałeś tylko zastrzeżenia dotyczące zakresu
    umowy (jak wyżej było) jak dotąd rozumiałem, ale *faktu*
    (że występuje) dotąd nie podważałeś.
    Pora późna ?? ;) (a może "egzemplarz" tak zadziałał :] ? :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 39. Data: 2002-11-14 08:23:08
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Wlasnie - IMHO MS udziela licencji na sprzedawanie tej wersji tylko i
    > wylacznie firma montujacym komputery - uzytkownik takiego komputera
    > nie moze wiec sprzedawac tego oprogramowania (bo producent i wlasciel
    > praw do programu nie upowaznil go do tego). Jezeli odkupisz taka
    > wersje od uzytkownika to staniesz sie posiadaczem wersji pirackiej.

    Nadal nie rozumiesz. Kupilem komputer z oprogramowaniem. To sa dwie
    rozne rzeczy, nikt mnie do tego nie zmuszal. Teraz komputer mi sie
    znudzil i go sprzedaje, nadal jestem wlascicielem LEGALNEJ kopii
    windows. Nie jest mi ona potrzebna a mam kupca, sprzedaje, kupiec
    instaluje, NADAL JEST TO LEGALNA KOPIA WINDOWS. Jak mowisz ze to
    nielegalne, to powiedz gdzie na tym etapie zlamano prawo.

  • 40. Data: 2002-11-14 09:38:25
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Ile jeszcze będziesz wprowadzał ludzi w błąd?
    > A może jednak wreszcie zdecydujesz się i poprzesz swoje zdanie
    > konkretną kasą?

    A może ty poprzesz swoje wywody konkretnymi cytatami z umowy LICENCYJNEJ
    między właścicielem praw autorskich a uzytkownikiem?
    TomekS