    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Windows OEM
    Date: Thu, 14 Nov 2002 18:30:26 +0800

    In article <M...@n...tpi.pl>, KrzysiekPP wrote:
    > Nadal nie rozumiesz. Kupilem komputer z oprogramowaniem. To sa dwie
    > rozne rzeczy, nikt mnie do tego nie zmuszal. Teraz komputer mi sie
    > znudzil i go sprzedaje, nadal jestem wlascicielem LEGALNEJ kopii
    > windows. Nie jest mi ona potrzebna a mam kupca, sprzedaje, kupiec
    > instaluje, NADAL JEST TO LEGALNA KOPIA WINDOWS. Jak mowisz ze to

    Kopia jest legalna, ale jej instalacja i użytkowanie programu już nie.

    > nielegalne, to powiedz gdzie na tym etapie zlamano prawo.

    No jeśli sprzedasz tę kopię bez sprzętu który widnieje na fakturze
    dotyczącej zakupu tego windows, czyli kopia taka nie będzie mogła być
    zgodnie z warunkami licencji użytkowana przez kupującego, a zapewnisz go
    ze będzie mogła, to pewnie możnaby to potraktować jako oszustwo.
    Jeśli zaś powiesz mu szczerze i otwarcie, że sprzedajesz mu wyłącznie
    nośnik i trochę papieru, a programu zgodnie z warunkami licencji nie wolno
    mu używać, to nie popełniasz żadnego przestępstwa.

    --
    Marcin