  • 41. Data: 2007-02-02 07:32:51
    Temat: Re: Wifi za darmo legalnie w mieście.
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Piotr Kubiak* na tej grupie:

    > Te techniki mają jeszcze jedną "wadę": pozwalają co najwyżej określić,
    > czy to *ta konkretna* karta brała udział w transmisji. Znaczy się,
    > trzeba tę kartę najpierw znaleźć.

    Owszem, jeśli do jednej transmisji będziesz używał jednej karty, a
    następnie ją unicestwiał - to jesteś w miarę kryty.
    Aczkolwiek odpowiednie służby mają odpowiednie metody.
    I masz rację: admin ma tylko obowiązek dostarczyć dane transmisyjne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 42. Data: 2007-02-02 07:37:10
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *zeeltom* na tej grupie:

    > Piszę w ten sposób, bo póki co, to na razie tylko czytam, jak sobie
    > przygryzacie, zamiast konkretnie pomóc.
    > I dlatego też tak piszę, bo chciałbym taki dostęp uruchomić bez problemów
    > prawnych, a skoro jest taka furtka, to i o niej napisałem.

    Jaka furtka????? Jeśli chcesz uruchomić i świadczyć *usługę* to czytaj
    mnie. Jeśli chcesz pogadać o chakierowaniu z dzieckiem neostrady to
    czytaj chłopaka-nie-spod-Nadarzyna.
    Albo usługa albo "furtka", ale "furtka" to nie usługa. "Furtki" nie
    rozreklamujesz, nawet plotką stugębną w rodzaju: "wiecie, miało być
    prosto ale admin nie wiedział jak wypełnić jeden świstek i logować
    ruch na serwerze, bo wcześniej korzystał tylko z pasjansa i sapera,
    więc jeśli chcesz... itd." nie załatwisz sprawy.

  • 43. Data: 2007-02-02 07:39:15
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Andrzej Lawa* na tej grupie:

    > kpk nie "uruchamia" się automatycznie za arabsko brzmiące nazwisko,
    > agencie z popłuczyn po sowieckich pionierach...

    Mr Lava, mówimy o następującym ciągu zdarzeń, słuchajcie i notujcie:
    usługa telekomunikacyjna -> retencja danych -> podejrzenie popełnienia
    przestępstwa lub coś innego -> prośba do operatora o udostępnienie
    zgromadzonych danych o ruchu -> dalsze czynności przewidziane stosownymi
    przepisami.
    Być może nie-pod-Nadarzynem jest inaczej, ale w całej pozostałej
    części naszego kraju jest właśnie tak.

  • 44. Data: 2007-02-02 08:53:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zeeltom napisał(a):

    > Piszę w ten sposób, bo póki co, to na razie tylko czytam, jak sobie
    > przygryzacie, zamiast konkretnie pomóc.

    Olgierdzik już niestety tak ma: kocha się przypierdolić i nie potrafi
    pomyślec inaczej niż tylko zgodnie ze standardowymi wytycznymi... Jakiś
    pracownik tzw. resortu zdaje się ;->

    > I dlatego też tak piszę, bo chciałbym taki dostęp uruchomić bez problemów
    > prawnych, a skoro jest taka furtka, to i o niej napisałem.

    Problem jest, jeśli gmina nie będzie miała ochoty na prywatny,
    niezabezpieczony AP ;)

  • 45. Data: 2007-02-02 09:15:21
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

> [...]

    > pomyślec inaczej niż tylko zgodnie ze standardowymi wytycznymi...
    > Jakiś pracownik tzw. resortu zdaje się ;->

    Jasne, Tobie by się przydał: resortu edukacji. PS a gdzie były te
    wytyczne? Bo ja pytania traktuję poważnie, a nie jako pole do popisu dla
    ścieku świadomości - jak Ty...

    Tego zdania to chyba nikt nie zrozumie.

  • 46. Data: 2007-02-02 09:24:21
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Olgierd [Fri, 02 Feb 2007 08:37:10 +0100]:

> [...]
    > i logować ruch na serwerze, bo wcześniej korzystał tylko
    > z pasjansa i sapera, więc jeśli chcesz... itd." nie załatwisz

    Zdziwiłbyś się ;-) Otwarte sieci WLAN, we wszelkich miejscach
    jakie wymyślisz, mimo że nie powstały jako Hot-Spoty - to tak
    właśnie de facto działają. I jak ktoś potrzebuje - zapewniam,
    wie doskonale gdzie się można wpiąć bez większego ryzyka.

    Fakt, nie wie tego Kowalski, który przyjechał na chwilę akurat
    do miasta z laptopem. Ale tubylcy wiedzą doskonale.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ +75$ * mSpam * dorób 100 * KseroToZero

  • 47. Data: 2007-02-02 09:26:06
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    No więc tak.
    Wkurzyła mnie wasza dyskusja i zadzwoniłem do UKE.
    I dopóki nie jest to działalność gospodarcza przynosząca jakieś profity, to
    nie ma obowiązku rejestrowania czegokolwiek i spokojnie mogę postawić taki
    AP na palcu.
    Wszelkie przepisy prawa telekomunikacyjnego dotyczą dostawców, a nie
    klientów końcowych. Pod słowem dostawców rozumie się firmę, osobę, która za
    tą działalność bierze kasę w takij czy innej formie.
    Natomiast to co ja chcę zrobić nie musi być logowane itp.
    Podstawa prawna: Ustawa Orawa Telekomunikacyjnego z dnia 16 lipca 2004r.
    Art 10 i art 176 ustawy.

    A wydawało się, że tu jednak są jacyś ludzie obeznani w temacie.
    Widać, że jadnak nie i tylko pyskówki wam w głowach.
    Województwo mazowieckie

    Delegatura UKE w Warszawie
    Dyrektor: Zygmunt Słomiński
    Adres: 00-444 Warszawa, ul. Górnośląska 6
    Tel. 022 622 73 99
    Fax 022 622 73 82

    Ja rozmawiałem z panem Arturem Księżopolskim.

  • 48. Data: 2007-02-02 09:40:14
    Temat: Re: Re: Re: Wifi za darmo legalnie w mieście.
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Olgierd [Thu, 01 Feb 2007 22:36:56 +0100]:

    > Nie wiem jak ale jakoś to robią. I to nie tylko w filmach
    > z Bondem. Być może są na świecie rzeczy, o których się nie
    > śniło nawet inżynierom spod Nadarzyna.

    Wiesz, ja sobie świetnie zdaję sprawę z istnienia zabawek,
    które pozwalają na odczytanie danych z monitora z paru km
    i innych tego typu. Paroma nawet się z racji zawodu bawiłam.
    Sęk w tym, że o ile one wejdą być może w użycie, jeśli ja
    faktycznie będę podejrzana o kontakty z bin Ladenem, o tyle
    nikt ich nie będzie wyciągał tylko dlatego, że zapuściłam
    sobie skanowanie portów jakiegośtam serwera.

    No i z nimi jest jeszcze jeden problem: użyteczne się robią
    jak wiadomo mniej więcej kogo albo gdzie podglądać. Jeśli
    tego nie wiadomo, to zostają tylko ewentualnie logi serwera.
    A w nich jest parę danych o kompie, info o tym kiedy i skąd
    było połączenie, co się w trakcie tego połączenia działo.
    Z tego za cholerę ciężką nie idzie niczego użytecznego nijak
    wykopać - bo co z tego, że dokładnie potrafisz powiedzieć,
    że to był ten komp i ta sieciówka? Najpierw musisz tego kompa
    i tą sieciówkę znaleźć i porównać z danymi, które masz...

    I się pętelka robi: żeby mnie znaleźć musisz... mnie znaleźć ;)

    Jest oczywiście parę sposobów na znalezienie - np. jeśli jakaś
    fizda używa legalnego zarejestrowanego na siebie XPka, czy coś
    innego w podobnym guście. Niejaka szansa jest też bez zmiany
    MACa - na upartego i przy sporej dozie szczęścia, po MACu się
    właściciela karty znajdzie. Ale zmiana MACa plus wrzucenie na
    chwilę choćby Knoppixa - i szukaj wiatru w polu.

    "Trochę" przeceniasz możliwości naszej policaj.

    > I coście się ludzie tak tego maca czepili jak rzep psiego ogona.

    Bo, zasadniczo, nie za bardzo jest po czym innym szukać,
    jak masz publicznego Hot-Spota... No bo co, po IP z DHCP?

    Kira

  • 49. Data: 2007-02-02 09:42:17
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Olgierd [Fri, 02 Feb 2007 08:32:51 +0100]:

    > Owszem, jeśli do jednej transmisji będziesz używał jednej
    > karty, a następnie ją unicestwiał - to jesteś w miarę kryty.

    Zbędny wydatek. W zupełności wystarczy kupić ją gdzieś
    bez fakturki, a po każdym użyciu wrzucać "za szafę" -
    znaczy gdziekolwiek, gdzie nikła szansa że się znajdzie.

    Kira

  • 50. Data: 2007-02-02 09:43:43
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *zeeltom* na tej grupie:

    > Wkurzyła mnie wasza dyskusja i zadzwoniłem do UKE.

    Zepsułeś nam całą zabawę. Mogłeś od razu zadzwonić do UKE skoro Ci
    tak pilnie do wiedzy.
    To usenet, nie kancelaria.

    PS a co Ci powiedzieli o art. 165 i 175 rzeczonej ustawy? Tam nie ma nic o
    przedsiębiorcach telekomunikacyjnych, zaś ustawa nie dotyczy
    *wyłącznie* przedsiębiorców.