  • 1. Data: 2007-01-31 04:14:26
    Temat: Spłacanie długów gosp.czy alimenty ?
    Od: "a...@p...op" <n...@o...pl>

    Witam
    Mój mąż spłaca długi gospodarcze i w zwiazku z tym z wypłaty zostaje mu 600
    zł. Przy trójce dzieci jest to kwota ktora rozbija życie .Ktos mi doradził
    abym wystąpiła do sądu o nałożenie alimentów na dzieci i wtedy komornik lub
    zakład pracy może a nawet ma obowiązek zostawiac większą kwotę z racji tego
    że alimenty sa w pierwszej kolejności przed innymi zobowiązaniami.
    Proszę o wyjaśnienie tej kwestii,pozdrawiam Anna

  • 2. Data: 2007-01-31 04:45:32
    Temat: Re: Spłacanie długów gosp.czy alimenty ?
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    Zgadza się. Alimenty są przed wszystkimi innymi zobowiazaniami egzekwowanymi
    przez komorników i poborców skarbowych.
    Musisz je tylko mieć zasądzone i zgłoszone do komornika.

    Ciekawostką jest,że przepis mówi iż na alimenty można zabrać do 60 % pensji ale
    nie więcej niż minimum socjalne, gdy w przypadku innych czynności komorniczych
    to ograniczenie wynosi 50%.
    Pozdrawiam
    Morski

  • 3. Data: 2007-01-31 10:32:46
    Od: "Tomy M." <t...@t...webd.pl>

    Użytkownik "Morski" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ale
    > nie więcej niż minimum socjalne, gdy w przypadku innych czynności komorniczych

    Oj ten przepis chyba jest bardzo czesto łamanym
    przepisem. Znam przynajmniej 3 osoby którym komornik
    z renty 400 zł zabiera około 200 zl.
    Chyba że minimum socjalne to ok. 200 zł (?)

    Tomy M.

  • 4. Data: 2007-01-31 19:15:26
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    nie wiem jakim cudem.Może dlatego że renta a nie pensja. Wiem napewno ,ze z
    pensji zostawia netto 598,50 miesięcznie jako minimum.
    Morski

  • 5. Data: 2007-01-31 19:28:25
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 31 Jan 2007 20:15:26 +0100, Morski napisał(a):

    > Wiem napewno ,ze z pensji zostawia netto 598,50 miesięcznie jako minimum.

    A co przyjąłeś za podstawę brutto?
    W przypadku ubiegłorocznej minimalnej (899,10) to netto wychodzi 647.93zł
    Przy obecnej minimalnej (936,00= + kwota netto wynosi 675,40.
    W obu przypadkach przyjąłem KUP jako praca w miejscu zamieszkania.

    Zdradź sekret - jak wyliczyłeś to 598,50?

  • 6. Data: 2007-02-01 03:05:18
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

> [...]
    > W obu przypadkach przyjąłem KUP jako praca w miejscu zamieszkania.
    >
    > Zdradź sekret - jak wyliczyłeś to 598,50?

    Nie wiem jak to wyliczono. Mam taki przypadek w pracy i wiem ile księgowa
    przelewa co miesiąc delikwentowi.
    Morski

  • 7. Data: 2007-02-01 06:51:36
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 1 lut o godzinie 04:05, na pl.soc.prawo, Morski napisał(a):

    > Nie wiem jak to wyliczono. Mam taki przypadek w pracy i wiem ile księgowa
    > przelewa co miesiąc delikwentowi.

    Może te ~50zł wynika z kosztów egzekucji komorniczej?
    Jeżeli tak, to czy koszty egzekucji nie powinny być już zawarte w tej
    maksymalnej kwocie którą można potrącić?
    Potrącenia mogą być do płacy minimalnej - więc?

    --
    Herbi
    01-02-2007 07:51:34

  • 8. Data: 2007-02-01 14:06:35
    Od: "Tomy M." <t...@t...webd.pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Może te ~50zł wynika z kosztów egzekucji komorniczej?
    > Jeżeli tak, to czy koszty egzekucji nie powinny być już zawarte w tej
    > maksymalnej kwocie którą można potrącić?
    > Potrącenia mogą być do płacy minimalnej - więc?

    Koszty ściągania przez komornika muszą się mieścić
    w tej kwocie.

    Tomy M.

  • 9. Data: 2007-02-01 21:49:36
    Od: "a...@o...po" <n...@o...pl>

    minimum.
    Dziekuje za odpowiedzi.Tyle zostawalo z pensji.Teraz komornik zajał jeszcze
    konto meza na które były przelewane wynagrodzenia i zabiera wszystko co
    wpływa,czyli te niecale 600 zł. Wiec jestesmy wyzerowani.Dlatego nie wiem co
    robic.Jak wystapie o alimenty to ile wlasciwie na kazde dziecko mi zostawią?
    anna

  • 10. Data: 2007-02-02 04:22:01
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

> [...]
    > robic.Jak wystapie o alimenty to ile wlasciwie na kazde dziecko mi zostawią?

    Komornik robi to bezprawnie. Ale niestety jak już to zrobił to do męża nalezy
    udowodnienie ,co to są za pieniądze. Kłopotliwe, ale jeśli miałabyś prawnika
    ,który by napisał list do komornika w tej sprawie, to myślę że by się komornik
    odstawił od tego rachunku. Słyszałem też o przepisie, kótry mówi o tym,że na
    koncie komornik musi zostawić jakąś sumę.
    Poz tym to co możesz w tej sytuacji zrobić to poprosić pracodawcę o wypłatę
    gotówkową pensji. Jeśli to niemożliwe spróbować się z nim umówić na wypłatę
    czekiem, tzn pracownik w ramach wypłaty dostaje czek i idzie z nim do banku po
    gotówkę.Komornik w tej sytuacji jest bez szansy.
    Innym sposobem jest założenie przez Was konta wspólnego. i przelew na to konto
    pieniędzy. Żeby dostać się do majatku wspólnego komornik musi najpierw uzyskać
    zgodę sądu na zajęcie takiego konta. Sąd musi cię przesłuchać w tej sprawie
    przed zajęciem konta. I z pewnością nie zgodzi się na zajęcie tych kwot.
    Co do wysokości alimentów - tu ci nie poradzę po prostu trzeba wnieść sprawę
    sądową i sąd je określi.

    Powodzenia. Pomyślności.Morski