  • 1. Data: 2007-01-31 07:05:06
    Temat: Poczta - odebranie przesyłki przez nieletniego
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Byłem na poczcie i tak czekam na swoją kolej do okienka.
    Przyszedł nieletni, pokazał upoważnienie napisane przez matkę na zwykłej
    kartce, przyniósł "zawiadomienie o nadejściu przesyłki, miał pieniądze.

    Kobieta z okienka zastanawiała się, czy może wydać nieletniemu paczkę za
    pobraniem "Świata Ksiązki" ok. 300zł do zapłaty.
    Nieletni miał własną legitymację szkolną i dowód osobisty matki. Pani z
    okienka od razu powiedziała, że na dowód matki nawet nie chce patrzeć, bo
    na pocztę przychodzi się z własnym dokumentem, a nie innych osób.

    Nie wiem ile lat miał ten konkretny nieletni, ale tak zastanawiałem się, w
    kontekście art. 12 kc, czy wogóle można cokolwiek wydać nieletniemu który
    nie ukończył lat 13, czy jest to zgodne z prawem, czy pokwitowanie takiej
    przesyłki jest ważne ?
    Czy ma znaczenie, że nieletni był przygotowany na uiszczenie kwoty pobrania
    posiadając odpowiednią kwotę ?

    Tak się zastanawiam jeszcze przeciwko komu by to się wszystko obróciło,
    gdyby okazało się, ze matka nie zamawiała żadnych książek, a nieletni sam
    wziął kasę z szuflady poszedł na pocztę i odebrał paczkę.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://warszawa.3mam.net

  • 2. Data: 2007-01-31 07:11:43
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@u...gmail.com>

    Dnia Wed, 31 Jan 2007 08:05:06 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > Przyszedł nieletni, pokazał upoważnienie napisane przez matkę na zwykłej
    > kartce, przyniósł "zawiadomienie o nadejściu przesyłki, miał pieniądze.

    Czytam art.26 prawa pocztowego, gdzie jednak jest napisane: "osobie
    pełnoletniej, zamieszkałem wspólnie z adresatem"

  • 3. Data: 2007-01-31 22:14:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Jan 2007, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Czytam art.26 prawa pocztowego, gdzie jednak jest napisane: "osobie
    > pełnoletniej, zamieszkałem wspólnie z adresatem"

    A ja to czytam, i myślę że ten punkt nie dotyczy upoważnienia,
    czyli pełnomocnictwa :)

    Co nie znaczy, że wynik dedukcji musi być inny! - idzie o zasadę.
    Sama poczta:
    http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=F
    inanse&F=Przekazy
    ...we własnej interpretacji zapisuje owe przypadki osobno (w osobnych
    zdaniach).

    pzdr, Gotfryd