  • 1. Data: 2007-01-30 21:02:03
    Temat: Nieprawidłowo wykonane roboty budowlane
    Od: "50+8" <r...@m...or>

    W listopadzie zapłaciłam częściowo za fakturę wystawioną 31 października na
    roboty budowlane. 12 stycznia wysłałam do wykonawcy pismo reklamacyjne
    dotyczące nieprawidłowo wykonanych robót i wykrytych istotnych wad.
    Wykonawca na podstawie art 563 par 2 k.c. odrzucił moją reklamację
    twierdząc, że upłynęły ponad trzy miesiące od wykonania (wykonywania) robót
    i domaga się zapłaty pełnej kwoty. Nie mówi o zakończeniu, a jedynie o
    wykonywaniu robót.
    Nie było żadnej umowy o dzieło ani kosztorysu sporządzonych na piśmie.
    Nie było potwierdzonego pismem odbioru robót czy zakończenia prac.
    Wykonawca osobiście nie dopilnował prac w trakcie.

    Czy zapłata za fakturę może zatem być potwierdzeniem odbioru robót?
    Kto powinien taką umowę i protokół z odbioru prac sporządzić?

    Monika