  • 41. Data: 2010-03-01 14:58:35
    Temat: Re: Wezwanie parkowanie - Straz Miejska
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > troche przesadzasz, ale niech ci bedzie, natomiast napewno nie mozesz
    > spodziewac sie samochodow jadacych na "wysokosci" tych zaparkowanych,
    > czyli tak czy siak, jedyne co sie dzieje, to przesuwa sie "linia" do
    > ktorej mozesz dojechac, jesli rozumiesz o co mi chodzi
    >
    > pozatym, skad wiesz, ze autor zaparkowal na ulicy, on tego nie napisal,
    > i skad wiesz po ktorej stronie skrzyzowania? moze zaparkowal po tej, po
    > ktorej nie ma to wiekszego znaczenia, czyli dla wjezdzajacego na
    > skrzyzowanie po prawej

    Cóż mógł zaparkować albo na parkingu, albo nielegalnie (niezależnie na
    ulicy, czy nie, bo w PoRD jest też napisane, że parkowanie na chodniku
    jest możliwe tylko w określony sposób i w określonych warunkach, gdy nie
    ma zakazu parkowania na ulicy (chyba, że znaki mówią inaczej).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 42. Data: 2010-03-01 15:03:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hmgkmp$rvb$1@news.onet.pl...

    > Cóż mógł zaparkować albo na parkingu, albo nielegalnie

    ale my teraz bardziej od legalnosci parkowania, rozwazamy potencjalne
    niebezpieczenstwo jakie mogl spowodowac ;)

  • 43. Data: 2010-03-01 15:12:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > ale my teraz bardziej od legalnosci parkowania, rozwazamy potencjalne
    > niebezpieczenstwo jakie mogl spowodowac ;)

    A to już zależy. Należy do tego dodać jeszcze pieszych, którzy
    przechodząc mogą być niewidoczni dla skręcających... Stąd przepis o tym
    w jakiej odległości od skrzyżowania wolno parkować, a w jakiej nie. Jest
    zasada, a jeśli jest możliwe parkowanie bliżej, bo sprzyjają temu
    warunki, można wyznaczyć miejsca parkingowe. Ale tu nie wyznaczono....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 44. Data: 2010-03-01 18:03:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Nie musisz pamiętać, nie musisz wiedzieć kto używał pojazdu
    > nie ma takiego przepisu zmuszającego cię do zapisywania takich
    > zdarzeń.

    taaaa.

    art 78.4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na
    żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub
    używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego
    woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    > Skuteczne jest też zasłonięcie się niewiedzą kto w danym
    > dniu używał pojazdu, masz w rodzinie żonę, dzieci, rodzeństwo,
    > zaprzyjaźnionych sąsiadów, wszyscy oni mają prawo jazdy i
    > wszyscy okazjonalnie korzystają z tego pojazdu.

    I wowczas dostaje sie mandat z kodeksu wykroczen w zwiazku z art 78.4 PORD.
    Przy czym na mandat za chwile bedzie za pozno, wiec wyladuje sie w
    sadzie grodzkim.

  • 45. Data: 2010-03-01 19:27:50
    Od: gacek <g...@w...pl>

    RadoslawF wrote:
    > Skuteczne jest też zasłonięcie się niewiedzą kto w danym
    > dniu używał pojazdu, masz w rodzinie żonę, dzieci, rodzeństwo,
    > zaprzyjaźnionych sąsiadów, wszyscy oni mają prawo jazdy i
    > wszyscy okazjonalnie korzystają z tego pojazdu. Jak SM chce
    > to niech sobie ustala kto z nich prowadził. Doświadczenie uczy
    > że w przypadku takiego zeznania najpierw straszą karą za
    > niewskazanie jednej osoby/sprawcy a potem odpuszczają sobie
    > i kasują naiwnych którzy się przyznają.

    A tak w ogóle - sytuacja najprostsza z możliwych - mówię, że prowadził
    mój brat, on mówi że nic z tych rzeczy, siedział w domu.

    I co?

    Reakcja organów?

    gacek

  • 46. Data: 2010-03-01 19:59:16
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-01 19:03, Użytkownik witek napisał:

> [...]
    > używania w oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego
    > woli i wiedzy przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    To dlaczego nie dostałem ?
    A faktem jest że straszyli że dadzą.
    Podałem grupę osób które mogły go użyć i zrezygnowali z szukania.
    :-)

    Brednie.
    Ja nie dostałem.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2010-03-01 20:04:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Brednie.
    > Ja nie dostałem.

    to ze ty nie dostales niczego nie dowodzi.

  • 48. Data: 2010-03-01 20:05:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gacek wrote:

    > A tak w ogóle - sytuacja najprostsza z możliwych - mówię, że prowadził
    > mój brat, on mówi że nic z tych rzeczy, siedział w domu.
    >
    > I co?
    >
    > Reakcja organów?

    cos na temat składania falszywych zeznan sie znajdzie.

  • 49. Data: 2010-03-01 20:07:46
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-01 20:27, Użytkownik gacek napisał:

    > A tak w ogóle - sytuacja najprostsza z możliwych - mówię, że prowadził
    > mój brat, on mówi że nic z tych rzeczy, siedział w domu.
    >
    > I co?
    >
    > Reakcja organów?

    Wezwą obu do sądu i tam jeszcze raz będzie próba zastraszenia
    pod tytułem kto prowadził.
    Mogą dać mandat, ale nie będzie to do końca zgodne z przepisami,
    nie mogą dać punktów.

    I sam jestem ciekaw jaki wyrok zapadł by w praktyce.

    Sprawa podobna ale nie do końca:
    Samochód lizingowany przez firmę, lizingodawca w Warszawie,
    dyrekcja firmy w Krakowie a samochód jeszcze w innej części
    kraju jeździ.
    Fotka wyszła niewyraźna, długa droga obiegu dokumentów,
    policjanci przysłali wezwanie domniemanym sprawcom coś prawie
    trzy miesiące od daty zdjęcia.
    Dwu pracowników razem w feralny dzień jeździło i obaj zgodnie
    stwierdzili że nie pamiętają kto w danym dniu prowadził.
    Policja próbowała zastraszyć i proponowała że wystawi obu
    mandat bez punktów. Nie zgodzili się.
    Jak na razie czekam czy nastąpi jakiś ciąg dalszy.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2010-03-01 20:16:14
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-01 21:04, Użytkownik witek napisał:

    > to ze ty nie dostales niczego nie dowodzi.

    Twoje ostatnie zdane dowodzi że nie wiesz o czym piszesz.