  • 1. Data: 2010-03-01 13:14:12
    Temat: Re: Praca za granica a emerytura
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Mar 1, 8:38 am, z...@n...pl wrote:
> [...]
    > A moze sie myle i na emeryture po prostu przechodzi sie w okreslonym
    > wieku - niezaleznie od tego ile lat bylo sie pracownikiem (bezrobocie,
    > etc) i emerytura pozniej naliczana jest zaleznie od ilosci zdobytych
    > skladek?
    >
    > Co jesli taka osoba pracowala przez ilestam czasu w roznych krajach
    > Europy? Skoro pracowala poza Polska - to czy w takim razie nabedzie
    > praw do emerytury w Polsce?
    >
    > Jak wogole w takiej sytuacji bedzie wygladala emerytura takiej osoby?
    > Czy bedzie sie skladala ze swiadczen emerytalnych kazdego z tych krajow

    http://www.google.co.uk/search?rlz=1C1GGLS_en-GBGB29
    1GB304&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=Praca+za+granica+a
    +emerytura

    debilu z neostrada

  • 2. Data: 2010-03-02 06:28:39
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Uzytkownik <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    j.googlegroups.com...
    On Mar 1, 8:38 am, z...@n...pl wrote:
    > Jak wogole w takiej sytuacji bedzie wygladala emerytura takiej osoby?
    > Czy bedzie sie skladala ze swiadczen emerytalnych kazdego z tych krajow
    > gdzie pracowala?

    Z kazdego kraju UE w którym pracujesz ponad rok i oplacasz tam skladki
    ubezpieczeniowe przysluguje Ci emerytura czastkowa, w wysokosci i po
    osiagnieciu wieku emerytalnego zgodnie z prawem danego kraju. W celu
    obliczenia sumuje sie zatrudnienie we wszystkich krajach, a emerytura
    czastkowa jest to procent czasu zatrudnienia w danym kraju do zatrudnienia
    we wszystkich krajach.
    pozdr