  • 1. Data: 2010-03-01 10:18:37
    Temat: Wezwanie parkowanie - Straz Miejska
    Od: MiSSieK <m...@m...mm>

    Witam,

    Niedawno znalazlem za szyba swojego auta wezwanie do stawienia sie w
    celu zlozenia wyjasnienie w charakterze osoby podejrzanej o popelnienie
    wykorczenia polegajacego na postoju pojazdu w odleglosci mniejszej niz
    10 m od skrzyzowania ulic.

    Auto bylo zaparkowane przy skrzyzowaniu drog osiedlowych, ale nie
    utrudnialo przejazdu ani widocznosci nikomu. Nie ma dnia zeby w podobny
    sposob ktos tam nie parkowal swojego auta. Na tym osiedlu nie ma miejsc
    parkingowych i kazdy parkuje gdzie sie tylko da. Znalazl sie jakis
    zyczliwy ktory zadzwonil po Straz Miejska.

    W dniu dzisiejszym bylem tam z nadzieja, ze skonczy sie na pouczeniu,
    albo na mandacie 50-100 zl. Przedstawila mi dokumentacje zdjeciowa.
    Spisala jakies dane z dowodu osobistego i prawa jazdy do notesu, po czym
    zaproponowala mandat w wysokosci 300 zl i ani zlotowki mniej. Gdy to
    uslyszalem zapytalem czemu mnie taki mandat chce wystawic jak ja tego
    auta tam nie zaparkowalem. Oczywiscie padlo pytanie kto. Odpowiedzialem
    ze nie prowadze ewidencji i nie pamietam kto wtedy to auto zaparkowal,
    ale moze mi sie przypomni. Postraszyla dodatkowym mandatem w wysokosci
    100 zl za nieujawnienie takiej osoby. Niczego tam nie podpisywalem
    wzialem to wezwanie i swoje dokumnety po czym wyszedlem.

    W zwiazku z ta sytuacja mam kilka pytan:

    1. Czy za parkowanie na skrzyzowaniu jest mandat 300 zl, czy moze jakies
    widelki ?

    2. Czy moje zachowanie moze byc potraktowane jako odmowa przyjecia
    mandatu? Czy wlasciciel pojazdu bedzie wzywany w tej sprawie. (Ja jestem
    wspolwlascicielem). Czy od razu skieruja to do grodzkiego ?

    3. Po jakim czasie takei wykroczenie ulega przedawnieniu ?

    4. A co jezeli auto zaparkowala osoba na stale mieszkajaca za granica ?
    Czy ja musze pamietac kto w danym dniu prowadzil auto, ktorego jestem
    wspolwlascicielem ?

  • 2. Data: 2010-03-01 10:29:28
    Temat: Re: Wezwanie parkowanie - Straz Miejska
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MiSSieK pisze:

    > Auto bylo zaparkowane przy skrzyzowaniu drog osiedlowych, ale nie
    > utrudnialo przejazdu ani widocznosci nikomu.

    To ty tak twierdzisz. Poza tym przepis jest bezwzględny - nie wolno i już.

    > Nie ma dnia zeby w podobny
    > sposob ktos tam nie parkowal swojego auta. Na tym osiedlu nie ma miejsc
    > parkingowych i kazdy parkuje gdzie sie tylko da.

    No i co z tego?

    [ciach]

> [...]
    > ale moze mi sie przypomni. Postraszyla dodatkowym mandatem w wysokosci
    > 100 zl za nieujawnienie takiej osoby. Niczego tam nie podpisywalem

    Niestety masz obowiązek wskazania osoby, której użyczyłeś pojazdu.

    Korzyść z niewskazania jest taka, że choć koszta nie będą niższe (mogą
    być nawet wyższe), to punktów za to nie ma.

    > 1. Czy za parkowanie na skrzyzowaniu jest mandat 300 zl, czy moze jakies
    > widelki ?

    Parkowanie na skrzyżowaniu to jedno z poważniejszych wykroczeń -
    powoduje zagrożenie ograniczając widoczność na skrzyżowaniu.

    > 2. Czy moje zachowanie moze byc potraktowane jako odmowa przyjecia
    > mandatu?

    Tak.

    > Czy wlasciciel pojazdu bedzie wzywany w tej sprawie. (Ja jestem
    > wspolwlascicielem). Czy od razu skieruja to do grodzkiego ?

    Oba wyjścia sa możliwe.

    > 3. Po jakim czasie takei wykroczenie ulega przedawnieniu ?

    Na to nie licz.

    > 4. A co jezeli auto zaparkowala osoba na stale mieszkajaca za granica ?

    A co ma być? Będzie wezwanie, jak wróci jako "niepodjęte w terminie"
    będzie prawidłowo zawiadomiony. Do wydania wyroku nie jest potrzebny.

    > Czy ja musze pamietac kto w danym dniu prowadzil auto, ktorego jestem
    > wspolwlascicielem ?

    Tak.

  • 3. Data: 2010-03-01 10:34:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MiSSieK pisze:
> [...]
    > 10 m od skrzyzowania ulic.
    >
    > Auto bylo zaparkowane przy skrzyzowaniu drog osiedlowych, ale nie

    Jakie to były dokładnie drogi? "Droga wewnętrzna"? "Sterfa zamieszkania"?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-03-01 10:52:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b8b970b$1@news.home.net.pl...

    > To ty tak twierdzisz. Poza tym przepis jest bezwzględny - nie wolno i już.

    pewnie, ale dotyczy drog publicznych

    a tutaj pytajacy napisal "Auto bylo zaparkowane przy skrzyzowaniu drog
    osiedlowych"

    wiec najpierwe musi odpowiedziec na pytania liwiusza, a potem, byc moze,
    pojsc do straszakow i kazac im sie popukac w glowe

  • 5. Data: 2010-03-01 10:52:59
    Od: MiSSieK <m...@m...mm>

    a jak to ustalic ?

  • 6. Data: 2010-03-01 10:53:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MiSSieK" <m...@m...mm> napisał w wiadomości

    >a jak to ustalic ?

    najlepiej na podstawie znakow :)
    od kiedy ty masz prawko?

  • 7. Data: 2010-03-01 11:01:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > wiec najpierwe musi odpowiedziec na pytania liwiusza, a potem, byc moze,
    > pojsc do straszakow i kazac im sie popukac w glowe

    A czytał PoRD? Jeśli nie, to podpowiem, że już w Art 1 mówi co innego,
    niz tu napisałeś....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2010-03-01 11:02:21
    Od: MiSSieK <m...@m...mm>

    > najlepiej na podstawie znakow :)
    > od kiedy ty masz prawko?

    od 11 lat

  • 9. Data: 2010-03-01 11:03:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A czytał PoRD? Jeśli nie, to podpowiem, że już w Art 1 mówi co innego,
    > niz tu napisałeś....

    Nie mówi czegoś znacznie różnego. Konieczność stosowania kodeksu
    drogowego na terenie prywatnym najpierw by trzeba było odpowiednio
    umotywować.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-03-01 11:06:12
    Od: MiSSieK <m...@m...mm>

> [...]
    >
    > wiec najpierwe musi odpowiedziec na pytania liwiusza, a potem, byc moze,
    > pojsc do straszakow i kazac im sie popukac w glowe

    http://warszawa.wikia.com/wiki/Plik:Kozmiana.jpg

    ta ulica ale musze sprawdzic czy jest tam znak strefa zamieszkania :/