  • 1. Data: 2010-03-01 10:16:44
    Temat: prawo do domeny
    Od: Wielkopolanin <w...@g...pl>

    witam

    jakis czas temu zrobilem dla pewnej instytucji
    strone www. umowa opiewala na wykonanie strony
    www oraz "umieszczenie jej pod adresem xxx"

    umowa mowi tez o przeniesieniu praw do serwisu www
    oraz praw do niego zaleznych, lecz nie wspomina o prawie
    do domeny.

    czy w takim wypadku domena nalezy do mnie, gdyz zapisek
    o przeniesieniu jej praw powinien znalsc sie w umowie?
    czy moze wcale nie musi, a nasze prawo domyslnie rozumie
    ze serwis www, to takze domena ??
    (umowa literalnie ma zapis "umowa o wykoanie serwisu www"
    tylko tyle, słowo "domena" nie występuje wcale w umowie, tym
    bardziej zapiski o przeniesieniu do niej praw).

    pozdry

  • 2. Data: 2010-03-01 10:33:53
    Temat: Re: prawo do domeny
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 11:16:44 +0100, Wielkopolanin napisał(a):

    > czy w takim wypadku domena nalezy do mnie, gdyz zapisek o przeniesieniu
    > jej praw powinien znalsc sie w umowie? czy moze wcale nie musi, a nasze
    > prawo domyslnie rozumie ze serwis www, to takze domena ??

    Prawa do domeny to całkowicie inna bajka. Twój zamawiający powinien był
    zadbać o zobowiązanie Ciebie do przeniesienia tychże praw.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2010-03-01 12:02:06
    Od: Wielkopolanin <w...@g...pl>

    W dniu 2010-03-01 11:33, Olgierd pisze:

    > Prawa do domeny to całkowicie inna bajka. Twój zamawiający powinien był
    > zadbać o zobowiązanie Ciebie do przeniesienia tychże praw.

    to w takim wypadku, mogę być pewien, że domena nadal prawnie
    należny do mnie i nie jestem zobowiązany do jej oddawania w momencie
    ukończenia umowy (wykonania do konca serwisu www) ?

    mogę ją po po prostu, w świetle prawa sprzedać ??

  • 4. Data: 2010-03-01 12:39:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 13:02:06 +0100, Wielkopolanin napisał(a):

    > to w takim wypadku, mogę być pewien, że domena nadal prawnie należny do
    > mnie i nie jestem zobowiązany do jej oddawania w momencie ukończenia
    > umowy (wykonania do konca serwisu www) ?

    Tak.

    > mogę ją po po prostu, w świetle prawa sprzedać ??

    Bardzo możliwe, że możesz, ale pod warunkiem, że nabywca też będzie pod
    tą domeną utrzymywał ten serwis.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2010-03-01 19:53:36
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Olgierd wrote:

    > Bardzo możliwe, że możesz, ale pod warunkiem, że nabywca też będzie pod
    > tą domeną utrzymywał ten serwis.

    To czemu? Miał umieścić, umieścił (czyt. np. wgrał przez ftp na serwer). Nie
    napisał nic o tym by miał ta stronę tam utrzymywać stale.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 6. Data: 2010-03-01 20:21:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 20:53:36 +0100, Arek napisał(a):

    > To czemu? Miał umieścić, umieścił (czyt. np. wgrał przez ftp na serwer).
    > Nie napisał nic o tym by miał ta stronę tam utrzymywać stale.

    Aż tak wiele o umowie nie wiemy ;-) Bardzo możliwe, że jest to tak
    napisane, że serwis ma być dostępny pod tą domeną i już.

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2010-03-03 08:21:00
    Od: Wielkopolanin <w...@g...pl>

    W dniu 2010-03-01 21:21, Olgierd pisze:

    > Aż tak wiele o umowie nie wiemy ;-) Bardzo możliwe, że jest to tak
    > napisane, że serwis ma być dostępny pod tą domeną i już.

    no właśnie, umowa mówi wyraźnie, że "przedmiot umowy:
    a) wykonania strony WWW dla Zamawiającego
    b) umieszczenia Strony na serwerze pod adresem XXX

    potem paragraf 3 mówi:
    1. Z dniem zakończenia prac nad Stroną przez Zamawiającego, autorskie
    prawa majątkowe do elementów Strony wykonanych przez Wykonawcę
    przechodzą na Zamawiającego.
    2. Razem z przeniesieniem autorskich praw majątkowych, na
    Zamawiającego przechodzi wyłączne prawo udzielania zezwoleń na
    wykonywanie autorskiego prawa zależnego.

    wydaje mi sie, ze nie ma zadnego zapisu dotyczącego praw do domrny.
    czy domena w takim wypadku jest elementem strony i wchodzi jego prawa
    autorskie ?

  • 8. Data: 2010-03-03 08:45:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 09:21:00 +0100, Wielkopolanin napisał(a):

    > no właśnie, umowa mówi wyraźnie, że "przedmiot umowy: a) wykonania
    > strony WWW dla Zamawiającego b) umieszczenia Strony na serwerze pod
    > adresem XXX
    (...)
    > wydaje mi sie, ze nie ma zadnego zapisu dotyczącego praw do domrny. czy
    > domena w takim wypadku jest elementem strony i wchodzi jego prawa
    > autorskie ?

    Nie ma czegoś takiego jak prawa autorskie do domeny. Długo można
    dyskutować czy domena jest częścią składową serwisu -- pewnie czasem
    jest, czasem nie jest -- ale z lit. b "umieszczenia Strony na serwerze
    pod adresem XXX" wnoszę, że się zobowiązałeś, że serwis tam właśnie
    będzie.

    Nie musisz przenosić praw do domeny, ale nie możesz zmieniać delegacji
    domeny ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 9. Data: 2010-03-03 09:45:10
    Od: Wielkopolanin <w...@g...pl>

    W dniu 2010-03-03 09:45, Olgierd pisze:

> [...]
    > będzie.
    >
    > Nie musisz przenosić praw do domeny, ale nie możesz zmieniać delegacji

    no tak, nie mam zamiaru
    w umowie mam zapisane, ze to utrzymanie strony na tej domenie, domeny i
    serwera, bedzie kosztowac firme x - powiedzmy 100 pln / miesiecznie

    i gdy teraz firma x, chce tą umowe zerwac, to wiem, ze jestem
    zobowiazany do oddania im materiałów serwisu - płytka DVD ze stroną

    ale co z domeną ??

    czy jak oni zrywają umowe, to musze także oddać im domene??
    przeciez to kwestia sporna w tej umowie.

  • 10. Data: 2010-03-03 10:24:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 10:45:10 +0100, Wielkopolanin napisał(a):

    > czy jak oni zrywają umowe, to musze także oddać im domene?? przeciez to
    > kwestia sporna w tej umowie.

    Co to znaczy "zrywają umowę"? Jest umowa o dzieło, wykonałeś serwis.
    Serwis ma być dostępny pod konkretną domeną. I z głowy.
    Co tu zrywać?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd