  • 141. Data: 2018-01-22 10:16:29
    Temat: Re: Wellman - Piekara
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2018-01-22, Yakhub <a...@a...aa> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pod adres do korespondencji. Mają go np. urzędy skarbowe.

    Gdzie tu jest sprzeczność w tym, co wszyscy zwolennicy meldunku tu
    proponują? Właśnie o to chodzi, aby istniała baza, gdzie obywatel mógłby
    wskazać, gdzie chce otrzymywać korespondencję.

    --
    Liwiusz

  • 142. Data: 2018-01-22 10:17:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2018-01-22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale jeszcze więcej by ułatwiło jakby w bazie meldunkowej obok
    > "zameldowania" które wymaga tytułu prawnego można by było określić
    > adres do doręczeń poprzez oświadczenie woli. :P

    Albo po prostu zrezygnować z tych "tytułów" przy meldowaniu się.

    --
    Liwiusz

  • 143. Data: 2018-01-22 10:22:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 10:06:36 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer
    napisał:

    > Adres zameldowania nie jest adresem do doręczeń.

    Ale ja chyba nic takiego nie napisałem.

    > Nie wskazał adresu do doręczeń, bo nie ma takiej
    > możliwości by go wskazać, chyba że wiesz o toczącej się
    > sprawie i przekazujesz adres do wiadomości sądu.

    Dlatego jestem zdania że powinna istnieć jakas jedna baza gdzie wskazujesz adres pod
    jaki instytucje państwowe mają Tobie wysyłać korespondencję
    Na dzień dzisiejszy namiastką tego jest "meldunek"
    Jestem zdania ze "meldunek" w formie jak jest dzisiaj jest zbyteczny ale skoro
    już/jeszcze jest to warto w trosce o swój interes zadbać o to żeby była kontrola nad
    korespondencją wysyłana na adres zameldowania
    Jakoś szczególnie uciążliwe to nie jest a można uniknąć niespodzianek takich jak
    Piekara
    A tak na marginesie to nie wierze w to że Piekara nie wiedział ze sprawa przeciw
    niemu się toczy.

  • 144. Data: 2018-01-22 10:25:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 09:02, Liwiusz pisze:

    > A jak działają kapiptalistyczne instytucje? Wynajmują wróżkę?

    Tak. W USA taka "wróżka" kosztuje 95 dolarów od pozwu.
    W innych krajach przeszukują i porównują swoje bazy danych.

    > Z opisu w mediach wynika, że odwołujący się zaniedbał podstawowe środki
    > dowodowe, które na mocy art. 6 kc. jego obciążały.

    Z opisu wynika że śmiał skrytykować kogoś z totalnej opozycji.
    Więc inna miłośniczka totalnej opozycji korzystając z jego niewiedzy
    dowaliła mu z grubej rury, zrobiła coś co wykracza poza przepisy
    i praktykę orzecznictwa czego świadomie nie dostrzegasz.

    Pozdrawiam

  • 145. Data: 2018-01-22 10:28:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 10:25, RadoslawF pisze:

    > Tak. W USA taka "wróżka" kosztuje 95 dolarów od pozwu.
    > W innych krajach przeszukują i porównują swoje bazy danych.

    Jakie bazy danych? Pochwal się, jak to jest w cywilizowanych krajach i
    jak miałoby być w Polsce, aby było "lepiej"?

    > Z opisu wynika że śmiał skrytykować kogoś z totalnej opozycji.

    To nie ma żadnego znaczenia w kwestii tematu przywrócenia terminu do
    zarzutów.

    > Więc inna miłośniczka totalnej opozycji korzystając z jego niewiedzy
    > dowaliła mu z grubej rury, zrobiła coś co wykracza poza przepisy
    > i praktykę orzecznictwa czego świadomie nie dostrzegasz.

    Nie wiem. Nie znam sprawy i się na jej temat nie wypowiadam. Z faktu, że
    padają słowa o "totalnej opozycji" wnioskuję, że prawne i merytoryczne
    argumenty już się skończyły.

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2018-01-22 10:55:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 10:04, Liwiusz pisze:

    > Czyli napisałeś, aby zmienić nazwę meldunek na adres korespondencyjny, i
    > to miałoby zmniejszyć papierologię.

    Tak, bo takie rzeczy winny być załatwiane przez internet za pomocą
    podpisu elektronicznego badz platformy zaufanej, bez zbędnej
    papierologii, podajesz, i jest. Widzisz różnicę?

    > Sensu w twoich wypocinach nie ma, ale cieszę się, że rozumiesz ideę
    > istnienia meldunku, choćby miał się nazywać adresem korespondencyjnym.

    meldunek jest czymś innym. Adres korespondencyjny może być dla kogoś
    skrytką pocztową, przecież to nie problem, jeśli taką usługe sobie
    gdzies wykupi, to tam niec kierują wszyscy korespondencję do danej osoby.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 147. Data: 2018-01-22 11:06:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 10:17, Liwiusz pisze:

    > Albo po prostu zrezygnować z tych "tytułów" przy meldowaniu się.

    homo sovieticus. Po czorta adres zameldowania, który jest fikcją? Adres
    do doręczeń może być np skrytka pocztową, bądź jakimkolwiek innym
    miejscem nie mającym nic wspólnego z adresem
    zameldowania/zamieszkania/czymkolwiek. Ja wiem, niewyobrażalne jak to
    można mieszkać gdzie indziej i byc meldowanym gdzie indziej... Pamiętam
    w latach 90 też w wielu instytucjach nie mogli tego przełknąć, to
    wkurzyłem się i zameldowałem się w drugim miejscu czasowo na 3 lata (bo
    na tyle można było maksymalnie) i w większości instytucji mieli problem,
    bo ich druczki tego nie przewidywały. Po prostu obecnie, gdy ludzie są
    mobilni, bo jeszcze PiS nie przywrócił PRL-u, to meldunek jest
    idiotyzmem. Adres korespondencyjny do zmiany winien być w prosty sposób,
    za pomocą internetu, bądź wizyta w dowolnym urzędzie państwowym i
    złożenie oświadczenia, reszta powinna być natychmiast wprowadzona do
    systemu. Sam meldunek wymaga wizyty w urzędzie, dodatkowo zmiany
    niektórych dokumentów, np wspomnianego prawa jazdy, chyba (przynajmniej
    do niedawna) dowodu rejestracyjnego itp... Są to koszty i czas. Stąd
    ludzie to zlewają. A niestety osoby zarażone prl-em nie wyobrażają
    sobie, że w wielu innych krajach taki idiotyzm nie istnieje, bo nikomu
    nie jest do niczego potrzebny.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 148. Data: 2018-01-22 11:14:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 10:55, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Tak, bo takie rzeczy winny być załatwiane przez internet za pomocą
    > podpisu elektronicznego badz platformy zaufanej, bez zbędnej
    > papierologii, podajesz, i jest. Widzisz różnicę?

    I tak, i nie.

    Tak, bo różnica w procedurze jest.

    Nie, bo nie wiem czemu tutaj się atakuje obowiązek meldunkowy jako taki,
    a jako alternatywę podaje to samo, tylko w innej procedurze. Przecież to
    nie jest przedmiotem sporu.

    > meldunek jest czymś innym

    To już twoje założenie, więc kłóć się z samym sobą ;)

    --
    Liwiusz

  • 149. Data: 2018-01-22 11:15:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:06, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > homo sovieticus. Po czorta adres zameldowania, który jest fikcją?

    Sam jesteś Homo sovieticus, skoro dla ciebie istotniejsza jest nazwa
    (meldunek/adres korespondencyjny) niż samo rozwiązanie.

    --
    Liwiusz

  • 150. Data: 2018-01-22 11:35:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-22 o 11:15, Liwiusz pisze:

    > Sam jesteś Homo sovieticus, skoro dla ciebie istotniejsza jest nazwa
    > (meldunek/adres korespondencyjny) niż samo rozwiązanie.

    Jak widać czytanie ze zrozumieniem Cię przerasta. Podałem róznice nie
    tylko wynikające z nazwy... No ale...

    --
    http://zrzeda.pl